سفارش تبلیغ
صبا ویژن

2 مطلب کوتاه

* داشتم روزنامه میخوندم این مطلب جلب توجه کرد :

دومین کنفرانس بین المللی مدیریت استراتژیک
تهران - 22 و 23 آبان ماه 1386

با همکاری دانشگاه های : علامه طباطبایی ، مالک اشتر ، شاهد ، عالی دفاع ملی ، علم و صنعت ، امیرکبیر ، تربیت مدرس ، شهید بهشتی ، خواجه نصیر و با همکاری انجمن مدیریت ایران.

دبیر کنفرانس : دکتر سید مهدی الوانی
دبیر علمی کنفرانس : دکتر سید محمد اعرابی

www.strategicacademy.ir
www.allconferences.ir

تلفن : 88984142 و 88984141
احتمالا هزینه خیلی زیادی داره ! هنوز دنبالش نرفتم ، نظرتون چیه ؟ جالبه ؟ پاشیم بریم همگی ؟!؟!؟!!!

====

دوستانی که کنکور مدیریت اجرایی آزاد رو دادن ،‏ بیان بگن کنکور چطور بود ، البته من شرکت نکردم ،‏اما از محیط پویا بلاگ استقبال میکنم...
من احتمال میدم ، شدیدا آزمون عجیبی باشه ، چون دانشگاه آزاد از هیچ روند منطقی تو کنکور ارشد پیروی نمیکنه ! احتمالا تئوری مدیریت و دانش مسائل روز خیلی سخت باشه و به جاش جی مت خیلی ساده باشه....

پیروز باشین


» نظر

!!! لطیفه های شیرین دانشگاه علم و فرهنگ !!!

به گزارش سرویس صنفی آموزشی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، دانشگاه علم و فرهنگ برای سال تحصیلی 87-86 از میان داوطلبان مجاز به انتخاب رشته آزمون تحصیلات تکمیلی در رشته‌های تحصیلی علوم اجتماعی- مطالعات فرهنگی، حقوق – حقوق خصوصی، زیست شناسی – علوم جانوری، مهندسی صنایع، مهندسی عمران – سازه، پژوهش هنر، روانشناسی – خانواده درمانی، مدیریت – مدیریت استراتژی(MBA) از طریق آزمون کارشناسی ارشد دانشجو می‌پذیرد.

گفتنی است، داوطلبان ممتاز آزمون تحصیلات تکمیلی حائز رتبه 1 تا 30 در گروه آموزشی مربوط که محل تحصیل خود را دانشگاه علم و فرهنگ انتخاب نمایند، از مزیت تحصیل رایگان بهره مند خواهند شد.

همچنین، سه نفر از پذیرفته شدگان حائز بالاترین رتبه در رشته زیست شناسی – علوم جانوری، علاوه بر داوطلبان ممتاز آزمون تحصیلات تکمیلی رتبه 1 تا 30 که دانشگاه علم و فرهنگ را به عنوان محل تحصیل خود انتخاب نمایند، از مزیت تحصیل رایگان بهره مند خواهند شد.

با توجه به اهمیت طرح‌های پژوهشی پژوهشکده رویان و به منظور بهره مندی از توانمندی‌های دانشجویان شایسته و مستعد برای انجام پروژه های تحقیقاتی بنیادی و کاربردی در عرصه سلول‌های بنیادی، دارا بودن معدل کل حداقل 17 در مقطع کارشناسی ارشد، برای داوطلبان رشته زیست شناسی – علوم جانوری الزامی است.

دانش آموختگان مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه، مشروط به احراز صلاحیت‌های لازم و نیاز واحدها درموسسات و پژوهشکده‌های جهاددانشگاهی، برابر مقررات و ضوابط مربوط استخدام خواهند شد.

دانشجویان کارشناسی ارشد به ازای انتشار یا ارائه هر مقاله، ‌متناسب با سطح علمی و میزان اعتبار مجله یا کنفرانس، حداکثر تا 5/1 برابر شهریه ثابت یک نیمسال تحصیلی، از تخفیف در شهریه برخوردار خواهند شد.

 

حالا بیاین خبر رو یکم تحلیل کنیم و بخندیم !!! ( در مورد 4 رشته که اطلاعات دقیق دارم ،‏ اون 4 رشته دیگه رو خدا عالمه !‏‏‏ )

در رشته حقوق - حقوق خصوصی
جمع ظرفیت روزانه دانشگاه های تهران ، علامه و بهشتی میشه 38 نفر !!!! ( توجه کنین این فقط ظرفیت روزانه بود )

در رشته صنایع - صنایع
جمع ظرفیت روزانه دانشگاه های تهران ، تربیت مدرس ، امیر کبیر ، شریف ،‏ علم و صنعت میشه 64 نفر !!! ( فقط روزانه )

در رشته عمران - سازه
با وجود اینکه تو عمران تمام گرایش ها یک ارزش دارن ولی فقط سازه رو در نظر میگیریم و فرض میکنیم فقط داوطلبان سازه انتخاب میکنن !!
یعنی کسی نمیاد زلزله یا خاک و پی و ... بزنه ،‏همه میخوان سازه بزنن !!!!
جمع ظرفیت روزانه دانشگاه های علم و صنعت ، تهران ، شریف ، امیرکبیر ، خواجه نصیر میشه 66 نفر !!!!

در مورد MBA هم ، همه بهتر میدونن که فقط شریف 40 نفر ( سهمیه عادی )‏ و تهران 6 نفر میگیره !

به این میگن تعارف الکی ! از اون حرف ها زده که کسی انجام نمیده !!! هدفش اینه که فقط بهش بخندن !!!!

تو هرکدوم از رشته های بالا امکان تحصیل رایگان تو بهترین دانشگاه های کشور وجود داره ،‏دیگه چه مزیت یا دلیلی وجود داره که یه داوطلب با اون رتبه فوق العاده دانشگاه علم و فرهنگ رو بزنه ؟! باز اگه میگفت 1 دستگاه کامپیوتر ، 2 میلیون تومان وام ، یه چیزی !


» نظر

تجربه و علم

بحث جالبی مطرح شد. بد ندیدم نظر خودم رو اینجا بنویسم تا اگر کسی خواست نظر بده و یا اگه مطلبی داشت با اسم خودش توی وبلاگ قرار داده بشه.

من فکر می کنم ابتدا باید نقش دانشگاه رو در جامعه مورد ارزیابی قرار دهیم و مشحص کنیم از دانشگاه چه انتظاری داریم. آنچه مسلم است جهان امروزه بر پایه علم و دانش اداره می شود که این علم و دانش یا بصورت تکنولوژی نمود پیدا کرده و نحوه زندگی ما را دچار تغییر کرده است و یا مستقیما در نحوه زندگی ما تاثیر گذاشته است که می توان در این زمبنه به علوم انسانی اشاره کرد. مسلما اهداف مختلفی از توسعه علم و تحقیق و توسعه مد نظر عالمان و یا سرمایه گذاران در حوزه دانش وجود داشته است. برخی بدنبال اهداف شخصی و یا گروهی، برخی بدنبال بهتر شدن کیفیت زندگی و حتی برخی صرفا بدنبال ارضای حس کنجکاوی علم را پیش برده اند. البته بماند که خود من خیلی اعتقاد ندارم هرچه علم گفت لزوما در همه شرایط صحیح است. شاید علمهایی مانند فیزیک و یا شیمی اینگونه باشند مثلا هر وقت در میدان جاذبه زمین سیبی را رها سازید به طرف مرکز زمین حرکت می کند و این استثنا ندارد. اما در برخی از علوم مانند علم مدیریت اینگونه نیست و قواعدی که بعنوان اصل بیان شده است بطور مکرر نقض شده است. به همین خاطر در این علوم ما بیشتر با نظریه مواجه هستیم تا اصل. نمونه آن مبحث انگیزش است که هنوز کسی نتوانسته برای آن فرمولی پیدا کند که همیشه و برای همه افراد مؤثر باشد. از این بحث بگذریم و به موضوع اصلی بپردازیم...

دانشگاه بعنوان یکی از مراکز آموزش و توسعه علم در جوامع امروزی نقش مهمی در سیر زندگی بشریت داشته است (البته نه دانشگاههای ما !) رویکرد دانشگاه از دو زاویه قابل بحث است، یا صرفا به آموزش و توسعه علومی بپردازد که ساخته دهن بشر هستند و نمود بیرونی ندارند مانند علم ریاضی که بشر بر اساس یک سری قراداد به توسعه آن مشغول است. و یا ارتباط نزدیک با محیط پیرامونی خود داشته باشد و سعی در کشف روابط بین اجزای آن و یا حل مشکلات ناشی از تعامل نادرست آن اجزا نماید که مثال آن علوم فیزیک، شیمی و یا مدیریت می باشد. یکی ازین اجزا محیطی، سازمانها می باشند. من می خواهم بحث را محدود به سازمانهای صنعتی و یا اختصارا صنعت سازم تا خیلی بحث پراکنده جلوه نکند.

در علومی که به سازمان می پردازند (مانند علم مدیریت) دو مساله خیلی مهم هستند: درک صحیح دانش فعلی مدیریت  و درک صحیح سازمانهای امروزی به منظور توسعه دانش مدیریت. حتما موافقید که هر دوی اینها نیاز به حضور در سازمانها و تفکر عمیق به واقعیات موجود در آنها و سپس تطبیق آن واقعیات با نظریات مدیریت دارد. آن وقت است که دانش مدیریت به اصطلاح در ذهن دانشجو جا می افتد و میتواند برای آن بخشی از یافته های خود که پاسخ سوالهای خود را در دانش فعلی نمی یابد به تفکر، تحقیق، فرضیه سازی، آزمایش و نهایتا بسط دانش مدیریت بپردازد. در غیر اینصورت دانشجوی مدیریت صرفا در فضای ذهنی خود و در سازمان ذهن ساخته! خود سیر خواهد کرد و در مواجهه با سازمانهای واقعی عملا دچار ناکارآمدی در فهم مسائل و ارائه راهکار حل مشکلات خواهد شد.

عقیده شخصی من اینست که درک صحیح دانش مدیریت بجز با حضور مداوم و طولانی (همانند کارکنان سازمان) در سازمان و یا صنعت اتفاق نخواهد افتاد. حتی صرف ناهار با سایر کارکنان می تواند در این درک نقش داشته باشد. اما مسئله ای که حائز اهمیت است این است که فراگیری دانش مدیریت و حضور در سازمان رابطه طولی ندارند بلکه باید همزمان اتفاق بیفتند.یعنی فراگیر باید همزمان با حضورش در سازمان یا صنعت از دانش مدیریت اطلاع کافی داشته باشد تا بتواند مسائلی را که با آنها مواجه می شود تحلیل کند و هیچ گاه به اصطلاح در آن سازمان حل نشود!

در هر صورت در کشور ما از وضعیت آرمانی فاصله ای بسیار زیاد داریم و به عقیده من هنوز هم هیچ راهکاری برای این منظور ارائه نشده است. اساتید و دانشجویان ما از مسائل سازمان و صنعت فاصله دارند و مدیران ما از علوم روز مدیریت و گاها هم که آموزش می بینند در سنینی هست که شاکله فکری آنها در صنعت کاملا سخت شده و آموزشها عملا نمی توانند آن تاثیر را که لازم است داشته باشند. و یا امکان بکارگیری آن دانشها بدلیل وجود مشکلات در واحدها و سازمانهای دیگر توسط مدیر فراگیر علوم مدیریت امکان پذیر نیست. البته در این مورد به نظر من مشکل اساسی محتوی آموزشی است که سنخیت با شرایط و سازمانهای ایرانی ندارد و این هم یکی دیگر از آفتهای جدایی دانشگاه و صنعت می باشد. بهر حال راه درازی در پیش داریم ... یک جو همت باید...

 

 


» نظر

اخبار دانشگاه تهران ( پردیس قم ) روند رو به رشد کارشناسی ارشد مد

سرپرست جدید پردیس قم دانشگاه تهران منصوب شد. 
مراسم تودیع و معارفه رییس پردیس قم دانشگاه تهران صبح امروز با حضور جمعی از مسوولین دانشگاه تهران، فرماندار قم، ‌معاون استانداری قم و تعدادی از مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد.

در این مراسم دکتر رضا برنجکار به عنوان سرپرست جدید پردیس قم انتخاب شد.

گفتنی است، سابق بر این دکتر زارعی متین رییس پردیس قم بود و دکتر برنجکار نیز از اعضای هیات علمی پردیس قم است.

==

رییس جدید پردیس قم دانشگاه تهران:
ایجاد دانشکده‌های مجازی و گسترش کتابخانه‌های تخصصی از برنامه‌های آتی پردیس است

در مراسمی با حضور مسوولان اجرایی استان قم، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه تهران از زحمات یکسال و نیم دکتر حسن زارعی متین تقدیر شد.

به گزارش سرویس صنفی آموزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر زارعی متین رییس سابق پردیس قم در این مراسم در سخنانی با بیان اینکه 25 درصد نیروی کار استان در بخش صنعت و 12 درصد در بخش کشاورزی فعالند گفت: این بخشها و سایر بخشها از دانشگاه‌ها حمایت علمی نمی‌کنند.

وی در بحث اقدامات صورت گرفته در دوره مدیریت خود، از تصویب ایجاد دو رشته مدیریت بازرگانی و مدیریت فناوری اطلاعات خبر داد و افزود: در سال آینده در این دو رشته پذیرش دانشجو خواهیم داشت.

وی در بحث فعالیت آموزشی نیز به توسعه رشته‌ها در کارشناسی ارشد و دکتری در پردیس قم اشاره کرد.

وی فعایت صورت گرفته در بخش پژوهش را انعقاد قرارداد 300 میلیون تومانی عنوان کرد.

حجت الاسلام دکتر برنج کار، در سخنانی، بالا بردن کیفیت دانشگاه، جذب اعضای هیات علمی جدید، گسترش تحصیلات تکمیلی، ایجاد دانشکده‌های مجازی، گسترش کتابخانه‌های تخصصی، فعال کردن کانونهای دانشجویی و ایجاد رشته‌های فنی و معماری و شهرسازی را از جمله اقدامات مدیریت جدید پردیس قم عنوان کرد.


» نظر

پردیس بین‌المللی کیش دانشگاه تهران

ثبت‌نام از متقاضیان تحصیل در پردیس بین‌المللی کیش دانشگاه تهران برای سال تحصیلی 86-87 از روز دوشنبه 10 اردیبهشت ماه آغاز شده و تا روز دوشنبه 24 اردیبهشت ادامه دارد.

به گزارش سرویس صنفی آموزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر ضرغام رییس پردیس بین‌المللی کیش دانشگاه تهران با اعلام این خبر گفت: متقاضیان به تحصیل در این پردیس می توانند تقاضانامه‌های ثبت‌نام را از طریق سایت اینترنتی پردیس به نشانی http://kish.ut.ac.ir  یا هفته نامه پیک سنجش تهیه کرده و پس از تکمیل، آن را به صندوق پستی 596/14145 ارسال کنند.

گفتنی است، پردیس بین‌المللی کیش دانشگاه تهران در راستای حضور جدی این دانشگاه در عرصه‌های بین المللی تاسیس شده و در رشته های مهندسی برق، مهندسی کامپیوتر، مهندسی صنایع، مهندسی معماری، طراحی صنعتی، حقوق، مدیریت صنعتی، مدیریت مالی، حسابداری، مدیریت بازرگانی MBA و آموزش زبان انگلیسی دانشجو می‌پذیرد.

 

مخصوص دوستانی که امکان مالی خوبی دارن ،‏ چون میدونم هزینه تحصیل این دوره ها خیلی خیلی زیاده...


» نظر

جی مت

یادمه دقیقا سال پیش همین موقع ها بود که شایع شد دیگه اجازه نمیدن ایرانی ها آزمون GMAT بین المللی رو امتحان بدن ،‏خیلی سعی کردم دنبال دلیلش بگردم اما هیچ منطقی رو پیدا نکردم که چرا تو این همه آزمون یکدفعه فقط این !!!؟
وقتی با چند تا از دوستان که میخواستن برن خارجه و ام.بی.ای بخونن حرف زدم ،‏تصدیق کردن که بله ، ایرانی ها چند وقتی هست که مجاز به دادن این آزمون نیستن !!!
البته فقط کشور ما نبود که اینجوری مستثنی شده بود خیلی دیگر از کشور های آفریقایی و ... هم بودن ، بعد از یکی ،‏2 ماه معلوم شد که اکثر دانشگاه های آمریکا نمره GRE رو به جای GMAT هم قبول میکنن ، حال آنکه تا حد زیادی این 2 تا با هم فرق دارن ،‏ اما این تغییر از سوی بیشتر دانشگاه های ایلات متحده صورت گرفت !! شاید بشه گفت یه جور دهن کجی به این طرح بود.
هفته پیش بود که شنیدم باز به ایرانی ها اجازه دادن که آزمون GMAT رو بدن !!! این قطع و وصل به چه منظوری بود من نمیدونم ، اما دوستانی که به شدت به فکر ادامه تحصیل اون ور هستن ، بجنبین تا باز مجددا یه قانون جدید تصویب نشده ، البته آزمون جی مت بین المللی خیلی آزمون سنگین و خسته کننده ای هست ،‏ هیچ کلاسی هم تو ایران به شکل کامل اونو تدریس نمیکنه ، اما بعضی موسسات مثل آریانپور - زبان سرا و ... 1 یا 2 بخش آزمون رو تدریس میکنن... 
البته به جز نمره جی مت ، نمره تافل بالای 92 هم برای دانشگاه های خوب آمریکا لازمه .


» نظر

توزیع کارت کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد در 18 و 19 اردیبهشت

چون  تعداد زیادی از دوستانی که اینجا میان ، در آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد شرکت کردن ، احتمالا خبر زیر براشون خیلی خیلی مهم هست...

کارت ورود به جلسه آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی در دو نوبت صبح و عصر روزهای سه شنبه و چهارشنبه مورخ 18 و 19 اردیبهشت ماه توزیع می شود.
به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر ناصر اقبالی رئیس مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی امروز با بیان این خبر افزود : داوطلبان باید برای دریافت کارت ورود به جلسه، بر اساس جدول توزیع کارت، در نوبت صبح از ساعت 8 الی 12 و در دو نوبت عصر از ساعت 13 الی 18 به محل هایی که در اطلاعیه توزیع کارت مشخص شده است، مراجعه کنند.

وی اضافه کرد: جدول توزیع کارت ورود به جلسه آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی در روزهای 11 و 18 اردیبهشت ماه در هفته نامه فرهیختگان و در روزهای 13 و 15 اردیبهشت ماه در روزنامه آفرینش منتشر می شود.

رئیس مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی به داوطلبان توصیه کرد که شخصا و با به همراه داشتن شناسنامه و فقط در نوبت های مندرج در اطلاعیه توزیع کارت، برای دریافت کارت خود مراجعه کنند.

دکتر اقبالی در ادامه افزود: داوطلبان برای دریافت کارت ورود به جلسه لازم است رسید پست سفارشی و شناسنامه و یا کارت شناسایی معتبر عکس دار به همراه داشته باشند.

وی گفت: علاوه بر کارت ورود به جلسه، راهنمای آزمون نیز در اختیار داوطلبان قرار می گیرد که لازم است داوطلبان به دقت آن را مطالعه کرده و موارد ذکر شده در آن را مورد توجه قرار دهند.

اقبالی افزود : چنانچه داوطلبان پس از دریافت کارت ورود به جلسه مغایرتی در مندرجات آن از نظر مشخصات فردی، رشته/شهر انتخابی، زبان خارجه و ... ملاحظه کردند، باید به باجه های رفع نقص که در حوزه های توزیع کارت مستقر شده اند مراجعه و پس از دریافت فرم رفع نقص، نسبت به تکمیل آن اقدام کرده و فرم تکمیل شده را به باجه رفع نقص تحویل دهند.

رئیس مرکز آزمون گفت : آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی در روزهای پنج شنبه مورخ 20 اردیبهشت ماه و جمعه 21 اردیبهشت ماه برگزار می شود

البته من همین الان متوجه شدم که فایل مربوط به زمان بندی ، توزیع کارت ها رو از روی سایت دانشگاه بگیرین.... پس همین الان برین دانلود کنین !

www.Azmoon.net


» نظر

سقف تسهیلات وامهای صندوق قرض الحسنه دانشجویان واحد دانشگاه علم و

کمک به تامین و بهبود زندگی دانشجویان، دانشگاهیان و جهادگران دانشگاهی از اهداف مهم صندوق قرض الحسنه دانشجویان شعبه دانشگاه علم و فرهنگ می‌باشد.

به گزارش سرویس صنفی آموزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، داریوش برخورداری مدیر اجرایی صندوق قرض الحسنه دانشجویان شعبه دانشگاه علم و فرهنگ از روند رو به رشد فعالیت‌های این صندوق خبر داد و گفت: این صندوق سال گذشته افتتاح شد که تا کنون با استقبال خوب دانشجویان، دانشگاهیان و جهادگران دانشگاهی واقع گردید به طوری که از زمان شروع فعالیت تا کنون بیش از 250 فقره حساب پس انداز افتتاح شد.

برخورداری با اشاره به تامین منابع مالی صندوق افزود: منابع مالی صندوق عموما از طریق وجوهی که اعضا به صورت قرض الحسنه یا بلاعوض پرداخت می‌کنند، وجوهی که افراد خیر یا نهادها و سازمان‌ها پرداخت می‌کنند، سود حاصل از سپرده‌های سرمایه گذاری و .. تامین می‌گردد.

وی در ادامه افزود: هدف از تشکیل صندوق در این دانشگاه انجام خدمات عام المنفعه و کمک به تامین و بهبود زندگی دانشجویان، دانشگاهیان و جهادگران دانشگاهی و اعطای وام‌های بدون بهره از طریق دریافت وجوه ذخیره شده صندوق می‌باشد.

وی سقف تسهیلات وام‌های پرداختی این صندوق را به شرح زیر اعلام کرد:

وام اضطراری دانشجویی (400000 ریال)، ضروری دانشجویی (1000000 ریال)، عادی دانشجویی (2000000 ریال)، ازدواج (4000000 ریال) و وام خرید رایانه (4000000 ریال) می‌باشد که با تصویب هیات مدیره صندوق و در صورت وجود اعتبار قابل پرداخت می‌باشد.

 

خیلی جالبه این دانشگاه هنوز نیومده داره وام میده !!!!  


» نظر

من چه کردم !

سوال تکراری که خیلی از دوستان از من میپرسن که تو چیکار کردی ،‏چه اشتباهاتی کردی و چه کارهای مفیدی انجام دادی تا ما عملکردی بهتر از تو داشته باشیم !

من این برنامه رو اجرا کردم ، اما بالاخره ضرر کردم چون کنکور عوض شد و اهمیت زبان 2 چندان شد ! اما به شکل خلاصه به قرار زیره :

از اول تابستان شروع کردم به ریاضی خوندن ! خیلی از ریاضی رو فراموش کرده بودم ، حتی یه انتگرال کوچولو هم نمیتونستم بگیرم چه برسه به سوال های ام.بی.ای !! جدا برام عذابی بود که باز از اول انتگرال خم و رویه و... رو یاد بگیرم ! به همه دوستان اعلام میکنم که هیچ کار سختی نیست !!! خیالتون راحت ، اگه یادتون رفته ،‏اگه پایه ضعیفی دارین ،‏ اگه اشتباه زیاد میکنین یا سوتی زیاد میدین ، فقط 4 ماه جدی بخونین به یه حد معقول از آمادگی میرسین.
از تیر ماه کلاس مسعود آقاسی رو رفتم ، 60 ساعت کلاس داشت که خداوکیلی خیلی زحمت کشید ، چون به هیچ موسسه ای هم وصل نبود و خودش کلاس گذاشته بود هزینه معقولی هم داشت... اگه دوست داشتین به سایتش سر بزنین( www.m-aghasi.ir) در مورد کلاس ها و ... نوشته ،‏برخلاف آدم هایی که تو این 8 ماه (اسمش رو گذاشتم کابوس کنکور ) دیدم ،‏ آقاسی جدا انسانه. از کتابش معلومه ، نگاه کنین ، خدایی هیچ کم و کاستی نداره.
موازی کلاس ریاضی ، کلاس جی مت ، احمد صداقت رو رفتم ، کلاس خیلی خوبی بود اما نه برای من که 1 بار کتابش رو خونده بودم و تست های سال های 85 و 84 رو زده بود... زحمت خیلی کشید اما تمام زحمت های اون و من با یه کنکور عجیب دود شد !
زبان رو کلاس خاصی نرفتم ، نصفه و نیمه کلاس اشراقی رو رفتم که چون مشکلاتی برام پیش اومد نشد کامل برم ، کتاب 504 رو گذاشتم و لغاتش رو حفظ کردم ، یکم گرامر خوندم و یکم کنکور رو خراب کردم !!!!
بیشتر وقت من تو تابستان به درس شیرین و مفرح ، تئوری های مدیریت گذشت که با ظرافت خاصی سازمان سنجش تو آبان ماه تمام زحمت های منو نقش بر آب کرد !!!
پیشنهادم رو یه بار دیگه به دوستانی که علاقه به ام.بی.ای دارن میگم ( چون تعداد ایمیل های در این باره خیلی زیاد شده !‏)

فقط ام.بی.ای امتحان ندین ، یه رشته دیگه که شباهت به این داشته باشه رو هم موازی MBA کنکور بدین ، مثلا ، بازرگانی ،‏ کارآفرینی ،‏ اقتصاد ، صنایع ، یا هر چیزی که میدونین بهش علاقه دارین و در درجه 2 قرار داره.
تو تابستان حتما ریاضی بخونین و سعی کنین کاری کنین که خیالتون از این درس تا حد زیادی راحت بشه.
برای زبان کلا کار خاصی نمیشه کرد ، خرد خرد کلمه حفظ کنین و متن های انگلیسی بخونین ولی بدونین که زیاد نمیشه بازم مطمئن باشین ، زبان رو باید آهسته و پیوسته بخونین وگرنه جواب نمیگیرین...

از این که موسسه ای برین و در باغ سبز بهتون نشون بدن هم شدیدا نهی می کنمتون ! هیچ موسسه ای ارزش نداره ، اساتید خوب رو که امتحان کردم تو 2-3 تا پست در موردشون حرف زدم که خیلی جا ها درس میدن ، موسسه و معلم خصوصی و تضمین و بیمه و.... رو ول کنین و خودتون بخونین این حرف ها همه اش کشکه ! فقط خودتون....


» نظر

وام ، بورس ، تقسیط و ... برای شهریه ! + خبری خوب

شهریه دانشگاه ها برای دوره دکتری و کارشناسی ارشد ( دوره های شبانه ) خیلی زیاده و همین باعث میشه که دانشجوها با مشکل شهریه همیشه رو به رو باشن.
برای کم کردن فشار این شهریه چند کار میشه انجام داد ولی چون هیچ کدوم از راه ها در اصل وجود خارجی ندارن بهتر دیدم که یه تاپیک رو به این موضوع اختصاص بدم.
بورس : بهترین روش برای فرار از کل شهریه تحصیلی هست که تو ایران برای کارشناسی ارشد یک امری غیر ممکنه ! هیچ دانشگاهی ، تحت هیچ شرایطی ، دانشجویی رو بورس کامل نمیکنه. حتی اگه سابقه درخشانی داشته باشین باز هم علاقه ای به بورس وجود نداره ، مگر اینکه ، شما در جایی شاغل باشین و تعهد خدمت مثلا 10 ساله به اونجا بدین تا اونا قبول کنن که تمام شهریه تحصیلی شما رو بدن مثلا شرکت نفت.

تقسیط : قسط بندی شهریه هم برای کوتاه مدت ، نداریم ! تا اونجایی که من میدونم هیچ دانشگاهی حاضر نیست شهریه تحصیلی رو مثلا تو 12 قسط و ماهانه از شما بگیره ، البته تقسیط بلند مدت رو وام میگیم.

وام : اینکه دانشگاه قبول میکنه قسمتی از شهریه رو نگیره و در بلند مدت ، مثلا 5 سال به شکل ماهانه از شما بگیره... این تنها راهیه که میشه روش حساب کرد اما اخطار میکنم که با دقت انتخاب کنین !!! چرا ؟
سال پیش همین موقع دولت اعلام کرد که 30 تا 70 % شهریه دوره های کارشناسی ارشد رو ( بسته به نوع دانشگاه زیاد و کم میشه این درصد‏ ) وام میده. امیدوارم تو ذهنتون نیاد که حتما 70% وام میدن ! بعضی از دانشگاه ها 30 و بعضی 70 % و بعضی بین این دو !!!!
توجه 1 ) سال پیش خیلی از دانشگاه ها از جمله دانشگاه تهران تا حد زیادی ناراضی بودن چون دولت وعده وام داده بود ولی از پول خبری نبود !!! پس دلتون رو اصلا به وام خوش نکنین چون ممکنه مثل سال پیش باز وعده ای بیش  نباشه و مجبور بشین خودتون هزینه تحصیل رو پرداخت کنین !
توجه 2 ) فرض کنین شریف شبانه بگیره و فقط 30% وام بده ،‏پس حتما حتما باید 6 میلیون پول حاضر داشته باشین و 3 میلیون رو وام بگیرین !
توجه 3 ) دانشگاه ها و موسسات غیر انتفاعی و غیر دولتی که اصلا نه بورس دارن نه وام نه تقسیط !

پیشنهاد میکنم قبل از انتخاب دوره شبانه دانشگاه مورد علاقه 3 تا کار رو حتما انجام بدین :
‏1 . تحقیق کنین چند درصد از کل شهریه رو دانشگاه وام میده.
2 . آیا تجربه بد قولی دولت در پرداخت وام در مورد دانشگاه مذکور وجود داشته ؟!
3 . وام به ترم 1 تعلق میگیره یا فقط برای ترم های 2و3و4 هست ؟ اگه درس از 4 ترم بیشتر شد آیا برای ترم 5 به بعد وامی تعلق میگیره یا نه ؟

** دوستان خوب میدونن که رشته ای مثل ام.بی.ای پتانسیل 3 ساله شدن رو خیلی خوب داره ! پس این تحقیق ها زیاد بد نیست !

*) خبر : امیدوارم خبر زیر شامل حال ما بشه...

شورای گسترش آموزش‌عالی در آخرین جلسات خود در سال 1385 با ایجاد 10 رشته در مقطع دکتری در دانشگاههای علامه طباطبایی، صنعتی خواجه نصیر‌الدین طوسی، مازندران، فردوسی مشهد و تهران و پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، پژوهشکده امام خمینی(ره) و مرکز جهانی علوم اسلامی بصورت قطعی و یکبار پذیرش دانشجو موافقت کرد.

به گزارش سرویس صنفی آموزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، شورا در مقطع کارشناسی ارشد ایجاد نزدیک به یکصد رشته در دانشگاههای سراسر کشور را بصورت یکبار پذیرش دانشجو به تصویب رساند.

در مقطع کارشناسی و کاردانی نیز تشکیل 15 رشته درسی در سیزده دانشگاه به تصویب شورا رسید


» نظر
<      1   2   3   4      >