سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ما که نفهمیدیم بالاخره چی به چیه!!!

شرط حذف ظرفیت در رشته های دانشگاهی

 مدیر کل دفتر گسترش آموزش عالی با توضیح شرط حذف ظرفیت در برخی رشته ها از سوی دانشگاهها گفت: دانشگاهها تنها در صورتی می توانند ظرفیت رشته ای را صفر کنند و یا کاهش دهند که سر جمع ظرفیت کاهش پیدا نکند.
دکتر رجبعلی برزویی در گفتگو با مهر افزود: دانشگاهها این اختیار را دارند که در ظرفیتهای پذیرش دانشجو که سالانه اعلام می کنند ظرفیت پذیرش خود را در رشته های مختلف کم یا زیاد و حتی در برخی مواقع حسب ضرورت، ظرفیت رشته ای را صفر کنند.
وی اظهار داشت: اما در صورت کاهش ظرفیت در برخی رشته ها، سر جمع ظرفیت پذیرش دانشگاه بویژه در دوره کارشناسی ارشد نسبت به سنوات گذشته نباید کاهش داشته باشد. مدیر کل دفتر گسترش آموزش عالی گفت: بر اساس قوانین موجود باید سالانه درصدی افزایش ظرفیت در مقطع تحصیلات تکمیلی در دانشگاهها را شاهد باشیم. وی اظهار داشت: حسب نظر وزیر علوم، در حال حاضر به دانشگاههای دولتی توصیه می شود که ظرفیت رشته های کارشناسی و بویژه رشته های غیر اولویت دار را کاهش و ظرفیت دوره های تحصیلات تکمیلی اولویت دار و مورد نیاز کشور را افزایش دهند.

 


» نظر

اخبار

معاون وزیر‌علوم خبرداد: دومرحله‌ای شدن آزمون ارشد دردست بررسی
امکان برگزاری آزمون ارشد به‌صورت2یا3بار در سال

دکترحسین نادری‌منش، در گفت‌وگو با ایسنا عنوان داشت : درمقطع کارشناسی ارشد بحث این است که نوع امتحان را دو مرحله‌ای کنیم و در واقع یک امتحان برگزار شود و بیش از ظرفیت به دانشگاه‌ها اعلام شود تا دانشگاه‌ها پس از بررسی و مصاحبه پذیرش دانشجو داشته باشند.
وی درادامه با بیان‌اینکه با دو مرحله‌ای شدن آزمون کارشناسی ارشد دانشگاهها نیز حق انتخاب در چهارچوب بهترین‌ها را خواهند داشت، گفت: درحال حاضر دربرخی رشته‌های خاص مقطع کارشناسی ارشد آزمون به صورت دو مرحله‌ای است، بدین نحو که بیش از دو یا سه برابر ظرفیت به دانشگاه‌ها معرفی و پس از انجام مصاحبه پذیرش انجام می‌شود.

با لحاظ تغییرات در آزمون ارشد، آزمون به صورت دو یا سه بار در سال برگزار می‌شود
معاون آموزشی وزیر‌علوم با اشاره به مشکل برگزاری آزمون کارشناسی ارشد به صورت دو مرحله‌ای، گفت: برگزاری آزمون به شیوه ذکرشده نیازمند زمان مناسب و بیشتر است.
وی در ادامه اظهارکرد: برگزاری آزمون ارشد به صورت دو مرحله‌ای درحال بررسی و ارزیابی است و با لحاظ بحث آمایش سرزمین این موضوع به بهترین شیوه اجرایی می‌شود.
نادری‌منش عنوان کرد: با لحاظ تغییرات مدنظر در آزمون کارشناسی ارشد، آزمون می‌تواند به صورت دو یا سه بار در سال برگزار شود


» نظر

مهلت انتخاب رشته

مهلت انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد تا ساعت 24 امروز پایان می‌یابد
معاون سازمان سنجش: مهلت انتخاب رشته مجازین به هیچ عنوان تمدید نمی‌شود

معاون سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به اتمام مهلت انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی تا ساعت 24 فردا، تاکید کرد: به هیچ عنوان و تحت هیچ شرایطی مهلت انتخاب رشته تمدید نمی‌شود.
دکتر حسین توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار صنفی آموزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به مجاز شدن 213 هزار و 69 داوطلب در آزمون کارشناسی ارشد، اظهار کرد: مجازین می‌توانند تا ساعت 19 فردا برای دریافت دفترچه راهنما به مراکز پستی مراجعه و تا ساعت 24 همان روز با مراجعه به سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org  و وارد کردن کد رهگیری نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.
وی با بیان اینکه مجازین باید در مهلت باقی مانده نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند، اظهار کرد: نیازی به مراجعه به مراکز و مؤسسات تبلیغاتی برای مشاوره انتخاب رشته وجود ندارد.
وی با تاکید بر اینکه برای نخستین بار امکان صد انتخاب در این آزمون فراهم شده است، خاطرنشان کرد: بیش از 90 درصد رشته‌های امتحانی کمتر از صد رشته محل را دارا هستند، بنابراین بر اساس علاقه‌مندی به ترتیب اولویت مورد نظر خود انتخاب کنند.
توکلی در خاتمه، گفت: انتخاب رشته زمانی کامل شده است که سیستم، کد رهگیری پانزده کاراکتری را در اختیار داوطلبان قرار دهد.


» نظر

انتخاب رشته کنکور ارشد 89

خیلی ها در مورد سطح دانشگاه ها سوال داشتند. ببینید اون لیست انتخاب رشته صرفا نمایانگر سطح علمی دانشگاه ها نیست، من رتبه بندی دانشگاه ها رو فقط بر اساس سطح علمی در رشته ام.بی.ای اینجوری می دونم:(اینم نظر شخصی منه و وحی منزل نیست!)
1.شریف 2.تهران 3.خواجه نصیر 4. دانشگاه علوم اقتصادی
5.شاهرود 6.تبریز 7.علوم فنون 8.مالک اشتر 9.سمنان 10.قزوین
11.علم و فرهنگ 12.پیام نور 13.قشم 14.گیلان
15.نور طوبی 16.مجازی اصفهان 17.مهر البرز 18.نبی اکرم
(بین المللی شریف و تهران فرقی با خودشون ندارن شاید هم معتبرتر)

معرفی دانشگاه شریف از گرایش های MBA و رشته M.S مدیریت

=================================

انتخاب رشته کنکور ارشد 89 روز چهارشنبه آغاز شده و تا ساعت 24 روز دوشنبه 10 خردادماه ادامه دارد...
http://srv1000.sanjesh.org/erarshad89/

معاون سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به آغاز انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد از امروز چهارشنبه در توصیه به مجازین، گفت: ترتیب انتخاب محل در قبولی مجازین تاثیری ندارد.
دکتر ابراهیم خدایی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به امکان انتخاب 100 رشته محل در فرم انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد، اظهارکرد: معمولا در اکثریت رشته‌ها، تعداد کد رشته محل کمتر از 100 انتخاب است، بنابراین مجازین می‌توانند به ترتیب علاقه نسبت به انتخاب رشته محل اقدام کنند.
وی با اشاره به ظرفیت پذیرش دانشجو در آزمون، گفت: بیش از50 هزار نفر در نهایت در این آزمون پذیرفته خواهند شد، همچنین حدود 5 هزار نفر از پذیرفته شدگان هم، استعداد درخشان هستند که این دسته توسط دانشگاه‌ها معرفی شده و سازمان آنها را تایید می‌کند.
خدایی با تاکید بر اینکه ترتیب انتخاب محل در پذیرش داوطلبان تاثیر ندارد، خاطرنشان کرد: مجازین باید بر اساس ضوابط موجود، انتخاب رشته انجام دهند.
وی گفت: با توجه به اینکه کد محل‌های انتخابی درج شده در فرم انتخاب رشته اینترنتی پس از تائید نهایی توسط داوطلب و دریافت شماره رمز 15حرفی به عنوان رسید، به هیچ عنوان قابل تغییر و یا تعویض نیست، داوطلبان باید قبل از اقدام به تکمیل نهایی فرم انتخاب رشته‌های تحصیلی خود، جزئیات و اطلاعات مربوط به کد رشته‌های انتخابی (محل دانشگاه، دوره، میزان شهریه دوره‌های مختلف و ...) را مطالعه کرده و مد نظر داشته باشند.
معاون سازمان سنجش با اشاره به مهلت اعلام اعتراض داوطلبان نسبت به نتایج اولیه آزمون، تصریح کرد: داوطلبان تا 13 خرداد ماه می‌توانند اعتراضات خود را از طریق سیستم پاسخگویی اعلام کنند.

=================================
دوستان عزیز من زیاد وقت نمی کنم به قسمت نظرات سر بزنم، اگر در مورد انتخاب رشته باز سوالی هست ای میل یا آفلاین بزنید: Majidrezakhaki@yahoo.com


» نظر

کاهش 8 درصدی ظرفیت ام.بی.ای امسال!!

آغاز انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد از فردا/ محدوده زمانی انتخاب رشته (کلیک کنید)

دریافت دفترچه:(اصلاحات هم داره که از سایت سنجش ببینید)
http://www6.sanjesh.org/Download/Arshad89_2/ARSHD-2-1389-FINAL-ensani.zip

اینکه چپ و راست مسئولان می گفتن امسال افزایش ظرفیت داریم ،این کاهش ظرفیت ام.بی.ای  واقعا جالبه!!! رشته ای که جزو رشته های با تعداد شرکت کننده های بالاست! بی انصافی هست ولی خوب منظورشون برای ام.بی.ای تنها نبوده و شامل کل رشته ها می شده. بالاخره ناراحت کننده هست اما اونقدر ها هم فاجعه نیست! تمرکزتون رو بر انتخاب رشته بذارید...

برای دیدن ظرفیت سال 88 اینجا کلیک کنید؛

اگر من بخوام انتخاب رشته کنم، اینجوریه:

 

انتخاب رشته برای هر فرد متفاوته و  بستگی به فاکتور های زیادی داره که فکر می کنم 4 تای اصلیش عبارتند از: سطح علمی، هزینه، زمان و مکان.
این الگو قطعا" بهترین نیست و برای هر کسی می تونه متفاوت باشه.
یه سری توضیح ها رو با مثال بدم:
این اعداد کاملا فرمالیته ست و در حالت ایده آله که هیچ وقت اتفاق نمی افته، منظورم اینه که:
- ممکنه یه نفر رتبه اش به شبانه شریف بخوره ولی مشکل مالی داشته باشه، بزنه روزانه تهران یا یکی روزانه تهران رو به شبانه شریف ارجح بدونه اصلا!
- یا کسانی هستند که اصلا مجازی و بین الملل رو قبول ندارند مثل پارسال که مجازی تا رتبه 1300-400 هم گرفت!
- اگر رتبه تون خیلی خوب شده یا حتی اگر معمولی، فرم انتخاب رشته رو کامل پر کنید حتما!یعنی فقط به دو سه تا کد قناعت نکنین سهمیه ها رو هم حتما در نظر بگیرید.
اصلا هم هیچ اعتباری رو جدول من نیست چون همش بستگی به سلیقه nنفر آدم مجاز داره، پس واقف باشید.
شهریه و شرایط بعضی از دانشگاه ها رو قبل انتخاب رشته حتما حتما بخونید
برای مشاهده رتبه ها و محل قبولی ام.بی.ای 88 اینجا کلیک کنید (این بیشتر نشون می ده که کدوم دانشگاه ها زودتر پر می شن)


» نظر

نتایج اولیه کنکور ارشد 89

اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور درباره انتشار کارنامه نتایج اولیه و نحوه تکمیل فرم انتخاب رشته‌

برای وارد شدن به صفحه اعلام نتایج اینجا کلیک کنید 

من یه فرم کارنامه گذاشتم تا اگر مایل بودین لطف کنین مثل هر سال درصد ها و رتبه تونو بذارید تا هم نسبت به سال قبل مقایسه بشه، هم نسبت به سایر بچه ها و هم اینکه این اطلاعات رو سال بعد در اختیار دوستان بعدی قرار بدیم. ممنون

فرم ورود اطلاعات کارنامه

مشاهده اطلاعات
(سمت راست صفحه مشاهده اطلاعات می تونید با هم تبادل نظر هم کنید)

دوستان دقت کنند به محض اینکه دفترچه بیاد یک تحلیل کامل از قبولی های پارسال و رتبه بندی دانشگاه ها می ذارم رو بلاگ و اون موقع فکر می کنم هر کسی می تونه بفهمه احتمالا کجا قبول میشه 

برای ورود به سیستم پاسخگویی اینجا را کلیک نمایید


» نظر

برگزاری آزمون ارشد 89 دانشگاه آزاد

جزئیات اعتبارمدرک فوق لیسانسهای بدون پایان نامه/ افزایش 20 درصدی پذیرش
مدیر کل دفتر گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از افزایش 20 درصدی ظرفیت کارشناسی ارشد در کنکور سال 89 خبر داد و گفت: دانشجویان آموزش محور که بدون پایان نامه هستند نیز می توانند در دوره دکتری ادامه تحصیل دهند.
رجبعلی برزویی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره اعتبار مدرک دانشجویان آموزش محور و نحوه ادامه تحصیل این دانشجویان افزود: ارزش و اعتبار مدارک روش آموزش محور (بدون پایان نامه) در دوره کارشناسی ارشد با روش آموزشی پژوهشی یکسان است.
وی اظهار داشت: دانشجویان پذیرفته شده در این روش نیز مانند سایر دانشجویان می توانند در آزمون دوره دکتری شرکت کنند و در صورت قبولی در این مقطع ادامه تحصیل دهند لذا هیچ تفاوتی در نحوه ادامه تحصیل این دانشجویان با دانشجویان آموزشی پژوهشی کارشناسی ارشد وجود ندارد.
از سال گذشته در کنکور کارشناسی ارشد دو نوع شیوه پذیرش اعمال شد شیوه پذیرش آموزشی پژوهشی یکی از این روشها است که در آن دروس تئوری به همراه پایان نامه ارائه می شود وزارت علوم با سیاستی جدید در راستای افزایش ظرفیت در دوره های تحصیلات تکمیلی روش آموزش محور را نیز به روش پذیرش دانشجو در کنکور کارشناسی ارشد اضافه کرد که در این شیوه تمامی واحدها به صورت تئوری ارائه و دانشجو از گذراندن پایان نامه معاف می شود.

شلوغ ترین رشته های کنکور ارشد آزاد/ پذیرش 8 درصد داوطلبان کنکور ارشد آزاد
رئیس مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به رقابت 450 هزار داوطلب در آزمون کارشناسی ارشد سال 89 گفت: از این تعداد به طور متوسط کمتر از هشت درصد یعنی حدود 30 هزار نفر پذیرش نهایی می شوند.
عبدالله سجادی جاغرق روز گذشته در بازدید از حوزه امتحانی این آزمون در واحد علوم و تحقیقات گفت: امسال با افزایش 15 درصدی داوطلبان نسبت به سال گذشته روبرو هستیم و به لحاظ جنسیتی 57 درصد داوطلبان را برادران و 43 درصد داوطلبان را خواهران تشکیل می دهند.
وی افزود: در مقایسه با آزمون سال گذشته تعداد داوطلبان 15 درصد و به لحاظ تعداد رشته های امتحانی 25 رشته و 220 رشته شهر در این آزمون افزایش نشان می دهد.
رئیس مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی گفت: بیشترین داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد امسال در رشته حسابداری، حقوق با گرایشهای جزا و خصوصی، مدیریت اجرایی و عمران سازه ثبت نام کرده اند.
رئیس مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی گفت: نتایج نهایی این آزمون نیمه اول شهریور ماه اعلام می شود و به طور متوسط کمتر از 8 درصد پذیرش می شوند و آزمون دشواری محسوب می شود.


» نظر

اعلام نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد 89

نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد هفته آینده اعلام می‌شود
رییس سازمان سنجش خبرداد:
آغاز انتخاب رشته 200هزار داوطلب مجاز از 4 خرداد
افزایش 10 درصدی ظرفیت پذیرش

رییس سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به اعلام نتایج مرحله اول آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور در 31 اردیبهشت ماه، اظهار کرد: امسال 200 هزار نفر مجاز به انتخاب رشته در آزمون کارشناسی ارشد می‌شوند.
دکتر سرورالدین در گفت‌وگو با (ایسنا)، از افزایش 10 درصدی ظرفیت پذیرش آزمون کارشناسی ارشد خبر داد و گفت: بیش از50 هزار نفر در نهایت در این آزمون پذیرفته خواهند شد.
به گفته وی، دفترچه‌های راهنمای انتخاب رشته داوطلبان سوم خرداد ماه بر روی سایت سازمان سنجش قرار خواهد گرفت و داوطلبان طی روزهای چهارم تا دهم خرداد ماه می‌توانند نسبت به انتخاب رشته خود اقدام کنند.
رییس سازمان سنجش همچنین اظهارکرد: امکان انتخاب رشته داوطلبان در آزمون امسال از 50 حق انتخاب به 100 انتخاب رشته محل افزایش یافته است.
رییس سازمان سنجش در خاتمه از اعلام نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد در اواسط شهریور ماه خبر داد.

آغاز توزیع کارت کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد از امروز/ جزئیات رفع نقص
رئیس مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی از توزیع اینترنتی کارت آزمون کارشناسی ارشد سال 89 از امروز خبر داد و گفت: توزیع کارت تا یک ساعت پیش از زمان آغاز آزمون ادامه دارد.
محمدرضا مهرادفر در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 89 در 6 نوبت صبح و عصر پنجشنبه، جمعه و شنبه 23، 24 و 25 اردیبهشت ماه 89 در سراسر کشور برگزار می شود و داوطلبان از ساعت 11 امروز دوشنبه 20 اردیبهشت ماه جاری می توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی مرکز آزمون www.azmoon.org و وارد کردن اطلاعات ثبت نامی، کارت ورود به جلسه خود را دریافت کنند.
رئیس مرکز آزمون در مورد زمان و نحوه رفع نقص کارت کنکور ارشد دانشگاه آزاد گفت: زمان رفع نقص کارت ورود به جلسه از روز دوشنبه 20 اردیبهشت تا چهارشنبه 22 اردیبهشت صبحها از ساعت 8 تا 13 و بعدازظهرها از ساعت 14 تا 18 است.


» نظر

دوره مشترک MBA در دانشگاه صنعتی امیرکبیر

دوره مشترک MBA در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار می شود

دانشگاه صنعتی امیرکبیر با همکاری دانشگاه آلمان دوره مشترک MBA را برگزار می کند.
 به گزارش خبرگزاری مهر، در نشست هیئت اعزامی دانشگاه آلمان، این هیئت به توسعه همکاری با دانشگاه صنعتی امیرکبیر تاکید کردند و خواستار گسترش فعالیت ها در زمینه بیوتکنولوژی و MBA شدند.   
در این نشست همچنین علیرضا رهایی- رئیس دانشگاه ضمن ابراز خوشحالی از همکاری مجدد با دانشگاه آلمان، گفت: دامنه همکاری با دانشگاه آلمان وسیع بوده و در حال حاضر، در زمینه توسعه و تکمیل آزمایشگاه ها ارتباط بسیار خوبی داریم.
وی با اشاره به راه اندازی رشته MBA در برخی دانشگاه های کشور مانند امیرکبیر، افزود: علاقه مندان به شرکت در دوره های مشترک و بین المللی بسیار هستند از این رو به نظر می رسد برگزاری این دوره ها بسیار موفقیت آمیز خواهد بود و زمینه همکاری بیشتر در بخش های مختلف را به دنبال خواهد داشت.
رهایی با اشاره به علاقه مندی ایران در اعزام دانشجویان به فرصت مطالعاتی کشورهای مختلف از جمله دانشگاه های آلمان یادآور شد: در زمینه راه اندازی دوره های آموزشی و تحقیقاتی، چنانچه این همکاری به تولید یک فناوری و تولید انبوه بیانجامد از آن استقبال کرده و به گسترش این همکاری تاکید می کنیم.


» نظر

کارت آزاد 89

آزمون ارشد دانشگاه آزاد از‏‏23 اردیبهشت برگزار می‌شود
معاون اجرایی مرکزآزمون:
کارت ورود به جلسه از20اردیبهشت توزیع می‌شود
معدل درقبولی داوطلبان تاثیرندارد

معاون اجرایی مرکز آزمون دانشگاه آزاد با اشاره به افزایش 20 درصدی تعداد رشته محل‌های آزمون کارشناسی ارشد از افزایش ظرفیت پذیرش داوطلبان آزمون به همین میزان خبر داد و افزود: معدل در آزمون دوره‌های تحصیلات تکمیلی تاثیر ندارد.
مهندس محمدرضا مهرادفر در گفت‌وگو با خبرنگار صنفی آموزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به برگزاری آزمون کارشناسی ارشد آزاد با رقابت 450 هزار داوطلب طی روزهای 23 تا 25 اردیبهشت ماه در تهران و 121 واحد دانشگاهی، گفت: کارت ورود به جلسه آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته دانشگاه آزاد طی روزهای 20 تا 22 اردیبهشت ماه 89 از طریق سایت اینترنتی مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی به نشانی www.azmoon.com توزیع می‌شود.
وی به برگزاری آزمون کارشناسی ارشد در 277 کد رشته اشاره کرد و گفت: رشته‌های‌ حسابداری، حقوق جزا، حقوق خصوصی و مدیریت اجرایی دارای بیشترین متقاضی هستند.
معاون اجرایی مرکز آزمون دانشگاه آزاد در مورد نحوه اجرای برگزاری آزمون کارشناسی ارشد، تصریح کرد: آزمون کارشناسی ارشد همانند سال گذشته به صورت تستی چهار گزینه‌ای و در تعداد معدودی از رشته‌ها به صورت تشریحی برگزار می‌شود.
وی با تاکید بر اینکه معدل و سوابق تحصیلی در پذیرش آزمون دوره‌های تحصیلات تکمیلی تاثیر ندارد، با اشاره به امنیت آزمون، خاطر نشان کرد: کنترل‌های لازم از بدو ثبت نام یک آزمون تا پایان نتایج آن صورت گرفته است.
مهراد فر در خاتمه از اعلام نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد در نیمه اول شهریور ماه 89 خبر داد.

http://isna.ir/ISNA/NewsView.aspx?ID=News-1524649&Lang=P


» نظر
   1   2      >