سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ادامه تحصیل در خارج از کشور (قسمت ششم)ا

بخش سوم بررسی کشورهای هدف به منظور ادامه تحصیل:

 

قسمت سوم : سوئیس

 

سوئیس که معرف حضور همه دوستان هست ! کشوری با امنیت بالا و مخزن و مامنی برای پول های بزرگان دنیا !

سوئیس دقیقا درجنوب آلمان و فرانسه قرار گرفته و بسیار کشور مطلوبی برای زندگی - تحصیل و کار هست.

 زبان اصلی و غالب این کشور آلمانی است بیش از 72% جمعیت این کشور آلمانی صحبت میکنن. فرانسه در حدود 20% و ایتالیایی بیش از 6% ، زبان های دوم و سوم این کشور محسوب میشوند.

جمعیت سوئیس کمتر از 8 میلیون نفر هست این در حالی است که ایران بیش از 40 برابر سوئیس خاک دارد !

از منظر آب و هوا سوئیس کشور کم نظیری هست و شاید مشکلاتی که کشور هایی مثل سوئد و نروژ برای ما خواهند داشت را نخواهد داشت...

سوئیس هنوز دارای واحد پول مخصوص خود هست و با یورو اقتصاد خود را درگیر نکرده ، لذا همچنان پولی به عنوان فرانک سوئیس که نقطه امن بزرگان در شرایط بحرانی هست وجود خواهد داشت...

بزرگترین بخش صادرات سوئیس را محصولات شیمیایی - ماشین آلات و کالا های الکترونیکی - ساعت - شکلات تشکیل می دهد.

از نظر درآمد این کشور جزو کشورهایی با استاندارد های بالا و مطلوب هست ، متوسط درآمد هر شخص در سوئیس 27 دلار در هر ساعت برآورد شده است که متوسط بسیار خوبی است ( البته این نسبت خوب باید با خیلی شاخص های دیگر سنجیده شود مثل میزان تورم / هزینه های سبد خانواده و... )

 

سوئیس از نظر علمی بسیار کشور بزرگ و پیشرفته ای هست ، این مهم به سادگی و با نگاهی کوتاهی بر رنکینگ قابل درک است...

 

40 - Swiss Federal Institute of Technology ETH Zürich

72 - École Polytechnique Fédérale de Lausanne

75 - Université de Geneve

266 - Universität Bern

324 - Universität Basel

389 - Université de Lausanne

408 - Universität Zürich

518 - Université de Fribourg Universität Freiburg

648 - Universität Saint Gallen

663 - Université de Neuchâtel

 

1 دانشگاه با رتبه کمتر از 50 - 3 دانشگاه با رتبه 2 رقمی...

سوئیس 10 دانشگاه با رتبه ای زیر 1000 دارد...

 

مسئله ای واضح هست ، امکان زندگی و کار در این تیپ کشور ها بسیار سخت و مشکل است. کشور هایی مثل سوئیس یا سوئد که جمعیتی در حدود 8-9 میلیون نفر دارند چندان تمایلی به افزایش جمعیت خود ندارند ، هدف این کشورها تامین سطح استاندارد های زندگی برای غالب افراد جامعه است لذا مهاجر پذیر شدن مشکلات عدیده ای را برای آنان پدید خواهد آورد ، از جمله : امنیت - کار - تامین اجتماعی - سلامت و...

لذا دوستانی که به فکر تشکیل زندگی و اقامت در کشور مقصد هستن باید فکر این کشور رو زیاد نکنن چون حتی اگر هم مهاجر قبول کنن بسیار کم - محدود و با شرایط بسیار سخت و خاص خودشون هست که ارزش ریسک رو اصلا نداره...

 

موافق باشین ، مثل روال مطالب قبلی نیم نگاهی به چندتا از دانشگاه های سوئیس داشته باشیم:

1. دانشگاه تکنولژی زوریخ : رتبه 40

فوق لیسانس مدیریت - تکنولژی و اقتصاد : برای قبولی در این رشته شما باید امتحان جی مت رو داده باشین و نمره اش رو بفرستین. تافل 600 کاغذی یا 100 اینترنتی.

فوق لیسانس ام.بی.ای - با گرایش مدیریت زنجیره تامین : جی مت نمیخواد ولی 5 سال سابقه کار میخواد ، نمره زبان همون هست.

در مورد هزینه هم گفته با دپارتمان تماس بگیرین. هزینه ها در حال تغییر هست.

 

2. دانشگاه اکول پولیتکنیک ! : رتبه 72

در این دانشگاه فوق لیسانس مدیریت هست. چیز جالبی که وجود داره اینه که هیچ اطلاعاتی نداده و گفته شما مدارکتون رو بفرستین ما بررسی کنیم ، لذا تافل یا جی مت داشتن هم ضروری نیست ، اگه داشته باشین امتیاز محسوب میشه وگرنه مهم نیست !!!!

به این میگن دام !!! دانشگاه ای.پی.اف.ال ، یا همین اکول پولیتکنیک ، دانشگاه معروفی بین دانشجو های ایرانی هست ، از این نظر که ظرف 1 هفته ریجکت میکنه ! چرا ؟ چون شرایط رو قید نمیکنه و تعداد زیادی اپلیکیشن فرم میگیره و بعد اونایی که خیلی به هدفش نزدیک هستن رو قبول میکنه ، از طرفی هم منبع درآمد خوبی برای خودش درست کرده و از هر دانشجو 100 - 120 دلار برای بررسی پرونده اش میگیره !!!

 

هزینه زندگی در سوئیس 16 تا 25 هزار دلار آمریکا برآورد شده است ( سالانه )

هزینه تحصیل در سوئیس به مراتب کمتر بوده و هر ترم کمتر از 1 میلیون تومان خواهد بود.

 

3. دانشگاه ژنو : رتبه 75

ام.بی.ای دارد ، 25 هزار دلار هزینه تحصیل ، 2 سال زمان نیاز دارد ، ماهی 1500 دلار هزینه زندگی ، 3 سال سابقه کار. تافل و جی مت اجباری نیست.

 

4. دانشگاه برن : رتبه 266

من رشته مربوطی پیدا نکردم !

 

5. دانشگاه باسل : رتبه 324

رشته مرتبط پیدا نکردم...

 

یک نکته مهم دیگه اینکه برای ادامه تحصیل در سوئیس باید عجله کرد چون فرآیند ویزا گرفتن از این کشور خیلی طولانی است و ممکنه حتی تا 7 هفته هم طول بکشه...

 

پیروز باشین

احمدی شیرازی


» نظر

ویرایش اطلاعات داوطلبان آزمون ارشد90

با آغاز ویرایش اطلاعات داوطلبان آزمون ارشد90 از شنبه
معاون سازمان سنجش:
امکان اصلاح رشته و معدل وجود دارد
فرصت مجدد برای انتخاب رشته شناور فراهم می‌شود

معاون سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به چگونگی اصلاح اطلاعات ثبت‌نامی آزمون کارشناسی ارشد، گفت: امکان تغییر رشته از روز شنبه وجود دارد.
دکتر حسین توکلی در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: اطلاعات تقاضانامه ثبت‌نامی کلیه داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد90 از روز شنبه29 آبان تا اول آذر ماه به مدت 3 روز بر روی سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org  برای مشاهده داوطلبان و به منظور اطمینان از صحت اطلاعات وارد شده قرار داده می‌شود.
وی با بیان اینکه داوطلبان پس از ورود به سایت سازمان و انتخاب لینک مربوط به مشاهده اطلاعات ثبت‌نامی، امکان ورود به این لینک را با در اختیار داشتن اطلاعات کارت اعتباری ثبت‌نام شامل شماره پرونده، شماره کاربر، رمز ورود و شماره شناسنامه یا شماره پرونده و کد رهگیری ثبت‌نام دارند، تصریح کرد: پس از ورود با هر یک از دو روش، اطلاعات ثبت‌نامی داوطلب نمایش داده می‌شود و امکان مشاهده و در صورت لزوم ویرایش اطلاعات وجود دارد، چنانچه اطلاعات داوطلب نیاز به ویرایش داشته باشد وارد مرحله ویرایش اطلاعات شده و نسبت به‌ اصلاح مورد یا موارد اقدام می‌کنند.
توکلی با اشاره به نحوه اصلاح اطلاعات ثبت‌نامی، گفت: داوطلبان باید کلیه اطلاعات ثبت‌نامی به ویژه رشته یا رشته‌های امتحانی، معدل، شهرستان حوزه و موسسه محل فارغ التحصیلی را دقیقاً کنترل کنند.
وی افزود: داوطلبانی که در مرحله ویرایش اطلاعات خواستار ایجاد رشته دوم (شناور) و اعمال بند علاقه‌مندی به پیام نور و غیرانتفاعی هستند، فقط از طریق کارت‌های عضو شبکه شتاب که پرداخت الکترونیکی آنها فعال است با مراجعه به سایت سازمان پرداخت وجه مربوط به رشته امتحانی دوم (شناور) به مبلغ 10 هزار و 500 تومان و وجه مربوط به علاقه‌مندی به پیام نور و غیرانتفاعی به مبلغ 3 هزار و 400 تومان اقدام و پس از دریافت رمز عبور اعمال علاقه‌مندی کنند.
معاون سازمان سنجش با تاکید بر اینکه اصلاح اطلاعات تنها از این روش امکان پذیر است، خاطرنشان کرد: بنابراین داوطلبان باید از ارسال درخواست کتبی و یا مراجعه حضوری به سازمان سنجش خودداری کنند، چون به هیچ عنوان ترتیب اثر داده نخواهد شد.


» نظر

حل مشکل دانشگاه شریف

رئیس دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه صنعتی شریف از رفع مشکلی که برای رشته MBA این دانشگاه بوجود آمده بود خبر داد.

مسعود نیلی در گفتگو با خبرنگار مهر با اعلام این خبر درباره وضعیت پذیرش دانشجو در رشته MBA در سال آینده گفت: پذیرش دانشجو در رشته MBA دانشگاه صنعتی شریف مانند گذشته انجام می شود.

پیش از این علی مقداری - معاون آموزشی سابق دانشگاه صنعتی شریف نیز در عین اینکه بروز مشکلی درباره رشته MBA این دانشگاه را تایید کرده بود اما از اعلام جزئیاتی درباره آن خودداری کرده بود.

چندی پیش به طور غیر رسمی گمانه توقف پذیرش دانشجوی جدید در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری رشته MBA دانشگاه صنعتی شریف از سال آتی تحصیلی در دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه صنعتی شریف شنیده شد. هر چند معاون آموزشی وقت دانشگاه صنعتی شریف این گمانه را تأیید نکرد اما از ایجاد یک مشکل درباره این رشته و مذاکره با وزارت علوم برای رفع آن خبر داده بود.

به گزارش مهر، پذیرش دانشجو برای دوره های کارشناسی ارشد MBA تنها از طریق کنکور سراسری توسط سازمان سنجش صورت می پذیرد. به طور متوسط تکمیل این دوره چهار نیم سال تحصیلی به طول می انجامد. دوره MBA یکی از دوره های آموزشی است که قدمت آن در کشورهای صنعتی به صد سال می رسد اما این دوره با وجود نیاز فراوان مدیریت در بخشهای مختلف اقتصادی در کشور، رشته ای نوپا به شمار می رود


» نظر

ادامه تحصیل در خارج از کشور (قسمت پنجم)ا

بخش سوم بررسی کشورهای هدف به منظور ادامه تحصیل:

متاسفم برای تاخیر طولانی که به وجود اومد. فرآیند اپلای کردن و تهیه کردن مدارک مورد نیاز برای اپلیکیشن فرم بسیار کار طولانی و خسته کننده ای است !

قسمت دوم : سوئد

مطمئنا بعد از مالزی هیچ کشور مثل سوئد به منظور ادامه تحصیل هدف قرار نمیگیره.

سوئد سومین کشور بزرگ اروپا است که جمعیتی در حدود 9 میلیون نفر داره ، 85% این جمعیت در ناحیه جنوبی این کشور زندگی میکنن و اون هم به دلیل آب و هوای بسیار بد و نامطلوب ناحیه قطبی این کشوره.

آب و هوای سوئد شاید بدترین بخش این کشور محسوب بشه. در صورتی که شما در ناحیه جنوبی تحصیل کنین ( که انتظار میره ! ) - دمای هوا در طول سال حداکثر 25 درجه خواهد شد و این در حالی هست که زمستان ها به شکل متوسط دمای هوا بین +2 تا -4 درجه نوسان میکند !

در مورد شمال این کشور هم زیاد بحث نمیکنم چون واضحه که از نظر دما چجوری میشه !!!

در استکهلم ( پایتخت این کشور حدود 1.5 میلیون جمعیت داره - استان تهران جمعیتی برابر با 13.5 میلیون نفر داره ) به عنوان مثال ، 130 روز در سال متوسط دما برابر 0 درجه سانتیگراد هست !

این در حالی هست که در تهران حداکثر 30 روز در سال شما با حداقل دمای +6 درجه زندگی میکنین !!! در تهران 30 روز در سال حداقل دمای شبانه روز ما 25 درجه است !

چرا روی این مسئله دما خیلی تاکید میکنم ؟ چون پاشنه آشیل سوئد همین دما هست ، اگه با این تفاوت فاحش و قابل تامل کنار بیاین دیگه میشه گفت شما مشکل اساسی دیگه ای با این کشور نخواهید داشت. سوئد از نظر استاندارد های زندگی در رده بسیار بالایی قرار داره.

پس از صحبتهای بالا میشه به این نتیجه رسید که اگه سال دیگه شما تو استکهلم از هواپیما پیاده شدین ، 1. انتظار یک محیط شلوغ و پر سروصدا رو اصلا نخواهید داشت ! بدتر ممکنه بعد از مدتی عصبی هم بشین که چرا این پدرسوخته ها به خودشون گیر نمیدن و یکمی سروصدا و شلوغ پلوغ نمیکنن !!! ( اشاره به قهوه تلخ ! ) ، 2. انتظار یه کشور بسیار سرد رو خواهید داشت که تابش خورشید و هوای گرم اصلا مثل تهران نخواهد بود.

سوئد از نظر تکنولوژی و صنعت کشور کمی نیست و کارخانه ها و شرکت های بزرگی چون لیست زیر در آن تاسیس شده اند:

Volvo - Ericsson - Sony Ericsson Mobile Commiunication - Electerolux - Scania

از نظر دانشگاه ها و از منظر علمی ، سوئد کشور مطرحی محسوب میشه ، 4 دانشگاه قدیمی و مطرح این کشور : Uppsala, Lund, Gothenburg , Stockholm

با نگاهی گذرا به رنکینگ آمار جالبی بدست می آید.

سوئد 12 دانشگاه با رتبه کمتر از 1000 دارد ، ( ایران تنها 1 دانشگاه و مالزی 5 دانشگاه ) ، 9 دانشگاه با رتبه کمتر از 500 ( ایران و مالزی هیچ دانشگاهی در این بخش ندارند) ، آمار وقتی جالب میشه که 2 دانشگاه سوئد امید بسیار دارند تا در لیست 100 دانشگاه برتر دنیا قرار بگیرند ، چون رتبه آنها 123 و 129 هست.

Royal Institute of Technology => 123

Uppsala University => 129

Linköping University => 146

Lund University => 192

Goteborg University => 243

Stockholm University => 277

Umea University => 312

Chalmers University of Technology => 339

Karolinska Institute => 495

Swedish University of Agricultural Sciences => 617

Lulea University of Technology => 890

Malmo University => 992

مناسب میدونم با هم نگاهی به برخی نکات مهم دانشگاه های سوئد بندازیم ، یه سر میزنیم به رویال اینستیتیوت ، اولین دانشگاه لیست بالا.

هزینه بررسی پرونده شما از طرف دانشگاه 130 دلار ( تنها بررسی - ممکنه رد یا قبول بشین نهایتا )

هزینه 1 سال تحصیل ( هزینه پرداختی برای 2 ترم ) برای تمامی رشته ها به جز معماری برابر با 21000 دلار یا 23 میلیون هست. برای معماری هم 33000 هزار دلار یا 35 میلیون تومن.

همینطور دانشگاه برآوردی از حداقل هزینه زندگی تو سوئد داده است که ماهانه حداقل 1100 دلار نیاز هست یا همون 1.2 میلیون تومن.

در آخر : اگه شما بخواین تو بهترین دانشگاه سوئد درس بخونین باید نمره تافل بالای 90 داشته باشین ( حداقل )

تنها رشته ای که تو این دانشگاه میشه خوند که تا حدی به ام.بی.ای خودمون نزدیک باشه و مشترکاتی با اون داشته باشه : << مدیریت کارآفرینی >> هست که در اصل قوث لیسانس است که 1 ساله تموم خواهد شد و حداقل هزینه ای برابر با 30 هزار دلار یا 32 میلیون تومن خواهد داشت.

نکته : تحصیل در سوئد مجانی نیست. هزینه زندگی کم نیست و حداقل برای یه خونه 40-50 متری و خوراک باید ماهی 1 میلیون هزینه کنین.

 

======

دانشگاه اوپسالا و لینکوپینگ (رتبه دوم و سوم لیست ) - اصلا مدیریت ندارند !

=====

در دانشگاه لاند رشته های زیر با مشخصات ذکر شده وجود دارند :

رشته مدیریت کارآفرینی: دوره 1 ساله ، نمره 90 تافل برای پذیرش ، 12000 هزار یورو هزینه تحصیل ( در کل ) حدودا برابر با 18 میلیون تومان. که در بدو ورود باید 9 میلیون تومان را نقدا بپردازید !

فوق لیسانس فاینانس: دوره 2 ساله ، نمره تافل 90 ، 24000 یورو هزینه تحصیل - بسیار پر طرفدار است ، 1100 اپلیکیشن براشون سال پیش اومده که تنها 58 نفر رو قبول کردن ! شانس 1 به 20 !

فوق لیسانس بازاربابی: دوره 1 ساله ، نمره 90 تافل ، 12000 یورو هزینه تحصیل

=====

در دانشگاه گوتبرگ ( رتبه پنجم لیست ) :

در این دانشگاه شرایط برای رشته های مدیریتی خیلی بهتر هست.

رشته های : فاینانس - مدیریت صنعتی - تجارت بین الملل - مدیریت لجستیک - بازاریابی - مدیریت استراتژیک نیروی انسانی ( تمامی رشته های فوق 20 هزار دلار در سال هزینه تحصیل دارند و برای بررسی پرونده شما دانشگاه در ابتدا 120 دلار میخواهد ) ( نمره تافل حداقل 90 و باید حتما امتحان جی.آر.ای یا جی مت رو داده باشین و نمره اش رو بفرستین )

 

جستجوی بیشتر رو میزارم به عهده علاقه مندان.

 

نتیجه گیری : دیگه تحصیلات تو سوئد مجانی نیست ، هزینه زندگی هم کم نیست ، باید به این 2 تا نکته توجه کنین. تو 5 تا دانشگاه اول که بررسی کردیم اثری از ام.بی.ای نبود ! یا حداقل من چیزی پیدا نکردم...

سوالی که مطرح است : آیا سوئد همچنان برای ادامه تحصیل محبوب خواهد ماند ؟

 

پیروز و سربلند باشین

کاوه


» نظر

ادامه ثبت نام

مهلت ثبت‌نام آزمون ارشد90 تا چهارشنبه تمدید شد
معاون سازمان سنجش: تا کنون بیش از500 هزار داوطلب ثبت‌نام کردند

دکتر حسین توکلی در گفت‌وگو با خبرنگارایسنا، با اشاره به تمدید مهلت ثبت‌نام در آزمون کارشناسی ارشد سال1390 تا ساعت 24 روز چهارشنبه، گفت: با توجه به اینکه برخی از داوطلبان تاکنون برای دریافت مدارک ثبت‌نام اقدام نکرده‌اند با همکاری شرکت پست تصمیمی برای تمدید مهلت ثبت‌نام اتخاذ شده است.

ثبت‌نام آزمون ارشد تا یکشنبه ادامه دارد
معاون سازمان سنجش: محدودیت و شرط معدلی برای ثبت‌نام وجود ندارد
معدل تا 20 درصد در آزمون اعمال می‌شود

معاون سازمان سنجش گفت: ثبت‌نام آزمون کارشناسی ارشد سال 1390 دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور تا ساعت 24 روز یکشنبه 16 آبان ماه ادامه دارد.
دکتر حسین توکلی، در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به تاثیر20 درصدی معدل در آزمون کارشناسی ارشد، افزود: محدودیت و شرط معدلی برای ثبت‌نام در آزمون کارشناسی ارشد وجود ندارد و تنها20 درصد معدل تاثیر دارد.
وی با بیان اینکه منابع و موارد آزمون در دفترچه راهنمای شماره یک ذکر شده است، اظهارکرد: برای شرکت در رشته‌های مختلف آزمون به استثنای گروه آزمایشی پزشکی محدویت رشته وجود ندارد.
معاون سازمان سنجش در ادامه با تشریح سهمیه‌ها و تسهیلات آزمون کارشناسی ارشد در خصوص سهمیه رزمندگان، گفت: رزمندگانی که در طول دفاع مقدس حداقل شش ماه متوالی یا متناوب داوطلبانه در مناطق عملیاتی حضور داشته‌اند، باید ضمن مراجعه به ارگان ذیربط نسبت به تکمیل فرم مخصوص استفاده از سهمیه رزمندگان اقدام کنند تا آمار و اطلاعات آنان بعد از زمان ثبت‌نام توسط ستاد مشترک سپاه پاسداران یا وزارت جهاد کشاورزی مورد تایید نهایی قرار گیرد.
وی با تاکید بر اینکه داوطلبان متقاضی استفاده از سهمیه رزمندگان باید پس از تکمیل فرم مخصوص استفاده از سهمیه رزمندگان، نسبت به دریافت کد رهگیری 12 رقمی از واحد مربوطه اقدام و آن را در زمان ثبت نام در محلی که در تقاضانامه اینترنتی در نظر گرفته شده درج کنند، اظهارکرد: داوطلبان متقاضی استفاده از سهمیه رزمندگان باید در صورت عدم تایید سهمیه و درج سهمیه آزاد بر روی کارت ورود به جلسه، به واحدهای تابعه شهرستان‌های محل تشکیل پرونده مراجعه کنند.


» نظر

آزمون ارشد امسال بدون تغییر برگزار میشود.

معاون آموزشی وزارت‌ علوم، تحقیقات و فناوری با حضور در غرفه ایسنا در نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها گفت: ابلاغیه نهایی آزمون دکترای نیمه متمرکز و کارشناسی ارشد این هفته به دانشگاه‌ها ابلاغ می‌شود.
دکتر حسین نادری منش در گفت و گو با خبرنگار صنفی آموزشی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با بیان اینکه آزمون کارشناسی ارشد امسال بدون تغییر برگزار می‌شود، از ایجاد کمیته‌های ویژه‌ در تمامی رشته‌های فنی‌مهندسی، هنر، علوم انسانی، علوم پایه خبرداد و گفت: این کمیته‌ها در راستای گسترش کیفی، به روز شدن رشته‌ها و توسعه هدفمند ایجاد شده و ممکن است در این طرح ظرفیت‌ها برخی رشته‌ها کاهش و برخی افزایش یابد.
وی در خصوص عدم صدور مجوز جدید برای 12 رشته علوم انسانی تا زمان بازنگری، اظهارکرد: بحث 12 رشته نیست بلکه در این کمیته تلاش بر بازنگری و ارزیابی کلیه رشته‌های علوم انسانی است و در صورتی که این طرح جواب دهد جزء افتخارات ما محسوب خواهد شد.
معاون آموزشی وزیر علوم با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در مباحث علوم انسانی در جلسه نخبگان و تحصیل دو میلیون دانشجو در رشته‌ علوم انسانی، اظهار کرد: در این زمینه قبل از عید اعلام کردیم که تمام سرفصل‌های دروس باید به روز شوند و یک ماه پیش نیز اعلام شد که سرفصل‌های با بیش از پنج سال قدمت نیز باید به روز شوند.
معاون آموزشی وزارت ‌علوم با اشاره به طرح جامع آموزش مبتنی بر آمایش که از سال گذشته آغاز شد، بهایسنا اظهار کرد: تا کنون دو مجموعه مکتوب تهیه شده است که یک مجموعه مربوط به اطلس آموزش عالی است که توزیع شده و دیگری هم اطلس استانی آموزش عالی است که به زودی توزیع می‌شود که براساس این طرح توسعه آموزش عالی مبتنی بر نیازهای منطقه‌ای خواهد بود.


» نظر

اعلام زمان ثبت نام کنکور ارشد 90

با اعلام جزییات شرکت در آزمون ارشد90
معاون سازمان سنجش: آزمون‌27 بهمن برگزار می‌شود
هر داوطلب ‌فقط می‌تواند در دو کد رشته‌ امتحانی ثبت‌نام کند

دکتر ابراهیم خدایی در گفت‌وگو با (ایسنا)، با بیان اینکه ثبت‌نام آزمون کارشناسی ارشد از 9 تا ساعت 24 روز یکشنبه 16 آبان ماه از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی‌ www.sanjesh.org  انجام می‌شود، گفت: پذیرفته‌شدگان ‌نهایی دوره روزانه ‌آزمون‌ ورودی تحصیلات تکمیلی سال 1389 حق ‌ثبت‌نام‌ و شرکت ‌در این ‌آزمون ‌را ندارند.
وی افزود: پذیرفته‌شدگان نهایی رشته‌های تحصیلی دوره شبانه، نیمه‌حضوری، دانشگاه پیام نور، مؤسسات آموزش‌ عالی غیرانتفاعی و غیردولتی، بین‌الملل و دوره مجازی در آزمون ورودی تحصیلات تکمیلی سال 1389 در صورت عدم ثبت‌نام در رشته قبولی و یا انصراف از آن با رعایت سایر شرایط و ضوابط می‌توانند در آزمون ورودی تحصیلات تکمیلی سال 1390 ثبت‌نام و شرکت کنند.
معاون سازمان سنجش با تاکید بر اینکه دانشجویان سال‌ آخر و‌ یا فارغ‌التحصیلان مقطع‌ کارشناسی و یا کارشناسی‌ ناپیوسته‌ ورودی سال 1376 به بعد که ‌معدل آنان کمتر از 12 است، حق ‌ثبت‌نام ‌و شرکت‌ در این‌ آزمون ‌را ندارند، تصریح کرد: هر داوطلب ‌بر اساس ‌علاقه ‌فقط می‌تواند در دو کد رشته‌ امتحانی (اصلی و شناور)‌، ثبت‌نام‌ و در امتحانات‌ مربوط شرکت‌ کنند.
خدایی با اشاره به جدول کد و نام رشته‌های امتحانی دوم (شناور) در سایت سازمان سنجش، گفت: داوطلبان ‌در صورت ‌داشتن ‌شرایط،‌ علاوه‌ بر رشته ‌اصلی‌ می‌توانند متقاضی‌ یکی از 67 کد رشته‌ امتحانی ‌(شناور) نیز باشند.
وی با اشاره به روش‌های ثبت‌نام در آزمون کارشناسی ارشد، اظهارکرد: داوطلبان می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان دفترچه راهنمای ثبت‌نام را دریافت کنند و از آنجایی که پرداخت هزینه ثبت‌نام در این روش به صورت اینترنتی انجام می‌شود، داوطلبان باید به وسیله کارت‌های عضو شتاب که پرداخت الکترونیکی آنها فعال است با مراجعه به سایت سازمان مبلغ 10 هزار و500 تومان برای ثبت‌نام شرکت در آزمون یک کد رشته امتحانی را پرداخت کنند.


» نظر

نتایج نهایی تکمیل ظرفیت آزمون کارشناسی ارشد 89

معاون سازمان سنجش خبر داد: نتایج نهایی تکمیل ظرفیت آزمون کارشناسی ارشد فردا اعلام می‌شود.

دکتر ابراهیم خدایی در گفت‌وگو با خبرنگار صنفی آموزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به اعلام نتایج نهایی تکمیل ظرفیت آزمون کارشناسی ارشد، فردا سوم آبان ماه از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org  گفت: یک هزار و 400 نفر در تکمیل ظرفیت آزمون ارشد پذیرفته شده‌اند.


» نظر

اعلام نتایج تکمیل ظرفیت آزمون کارشناسی ارشد سال 89 دانشگاه آزاد

معاون مرکزآزمون دانشگاه آزاد:
ثبت‌نام 20هزار پذیرفته تکمیل ظرفیت آزمون ارشد ازشنبه آغاز می‌شود
آغاز به تحصیل پذیرفته‌شدگان بستگی به رشته شهرقبولی دارد

نتایج تکمیل ظرفیت آزمون کارشناسی ارشد سال 89 دانشگاه آزاد اسلامی اعلام شد.

به گزارش (ایسنا)، کارنامه پذیرفته‌شدگان تکمیل ظرفیت آزمون کارشناسی ارشد سال 89 این دانشگاه امروز در پایگاه اینترنتی اعلام نتایج به نشانی www.azmoon.com قابل مشاهده است.
داوطلبان گرامی می‌توانند ضمن مراجعه به پایگاه یاد شده با ارائه مشخصات داوطلبی، کارنامه خود را مشاهده کنند.
این گزارش می‌افزاید: اطلاعیه مربوط به زمان و مکان ثبت‌نام از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی آزمون به آدرس www.azmoon.ent در دسترس داوطلبان است.
پذیرفته‌شدگان این مرحله می‌توانند روزهای شنبه و یکشنبه مورخ 24 و 25/7/89 برای ثبت‌نام به واحدهای دانشگاهی محل پذیرش مراجعه کنند.


» نظر
   1   2      >