سفارش تبلیغ
صبا ویژن

جی مت

یادمه دقیقا سال پیش همین موقع ها بود که شایع شد دیگه اجازه نمیدن ایرانی ها آزمون GMAT بین المللی رو امتحان بدن ،‏خیلی سعی کردم دنبال دلیلش بگردم اما هیچ منطقی رو پیدا نکردم که چرا تو این همه آزمون یکدفعه فقط این !!!؟
وقتی با چند تا از دوستان که میخواستن برن خارجه و ام.بی.ای بخونن حرف زدم ،‏تصدیق کردن که بله ، ایرانی ها چند وقتی هست که مجاز به دادن این آزمون نیستن !!!
البته فقط کشور ما نبود که اینجوری مستثنی شده بود خیلی دیگر از کشور های آفریقایی و ... هم بودن ، بعد از یکی ،‏2 ماه معلوم شد که اکثر دانشگاه های آمریکا نمره GRE رو به جای GMAT هم قبول میکنن ، حال آنکه تا حد زیادی این 2 تا با هم فرق دارن ،‏ اما این تغییر از سوی بیشتر دانشگاه های ایلات متحده صورت گرفت !! شاید بشه گفت یه جور دهن کجی به این طرح بود.
هفته پیش بود که شنیدم باز به ایرانی ها اجازه دادن که آزمون GMAT رو بدن !!! این قطع و وصل به چه منظوری بود من نمیدونم ، اما دوستانی که به شدت به فکر ادامه تحصیل اون ور هستن ، بجنبین تا باز مجددا یه قانون جدید تصویب نشده ، البته آزمون جی مت بین المللی خیلی آزمون سنگین و خسته کننده ای هست ،‏ هیچ کلاسی هم تو ایران به شکل کامل اونو تدریس نمیکنه ، اما بعضی موسسات مثل آریانپور - زبان سرا و ... 1 یا 2 بخش آزمون رو تدریس میکنن... 
البته به جز نمره جی مت ، نمره تافل بالای 92 هم برای دانشگاه های خوب آمریکا لازمه .


» نظر