سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تصمیم 88 (1)

قبلا گفته بودم مطلب جامعی رو(اگه جامع باشه!) در مورد انتخاب MBA 88 خواهم گذاشت، الوعده وفا!!
با توجه به حجیم بودن مطلب، 2 پست متوالی بهش اختصاص دادم: تصمیم 88 (2و1)
لطفا این دو پست رو در یه وقت مناسب و با آرامش و دقت مطالعه بفرمائین.
                                ------------------------------------------------------------- 

من فکر می کنم با توجه به همه گیر شدن MBA و اینکه دیگه هر آموزشگاهی تخصص اولشو تو MBA می دونه!! اکثر دوستان با جزئیات اولیه این رشته محبوب و الان رو بورس! آشنا هستن.(اگر آشنا نیستین به آرشیو مراجعه کنید)
این آمار هم بدم که امسال در دفترچه انتخاب رشته 87 ظرفیت ها به این صورت بود:
99 نفر روزانه، 113 نفر شبانه، 20 نفر پیام نور، 120 نفر غیر انتفاعی و 70 نفر مجازی، که جمعا 422 نفر پذیرش MBA 87 بود . البته از این تعداد هرسال 20% سهمیه ست و حداقل 10% هم سهمیه خود دانشگاست تا از دانشجو های خودش برای ارشد برداره، پس این رو هم منظور بفرمائین!
غربیه که نیستین تو مملکت ما هر چند وقت یکبار یه رشته ای میاد رو بورس و مد میشه ، بعد هم تبش می خوابه، یه زمان مدیریت، یه زمان IT و الی ماشاا...
الانم نوبت به MBA رسیده !! راستش الان به هر کی بگن MBA!! ندونه چیه هم خوشش می یاد!
من خودم بعد از لیسانس قصد ادامه تحصیل نداشتم و می خواستم برم خدمت مقدس سربازی! راجع MBA کم و بیش شنیده بودم که فقط ریاضی و زبان می خواد، ما هم که با هوش...! Base ریاضیم بد نبود، ریاضی رو هم از دبیرستان دوست داشتم! یادمه حسابان و دیفرانسیلم همیشه 20 بود!! ( تو کنکور MBA 87 که اصلا این حرفمو ثابت نکردم!)
خلاصه ما هم پا به عرصه کنکور ارشد گذاشتیم.
دیر شروع کردم، یادمه ماه رمضون پارسال 504 رو شروع کردم بعدش کلاس ها و کنکورهای ماهان و درس خوندن و ...
بذارین با توجه به تجربه و سواد کم، یکم در مورد موارد امتحانی و شرایط آزمون MBA براتون بگم.

ریاضی؛
در کل بهترین صفتی که می شه برای ریاضی MBA انتخاب کرد صفت موذیه!! نه سخته نه آسون و کاملا مفهومی! یعنی شما باید ریاضی رو درک کرده باشین و با هوش هم باشین، روش های تست زنی و کلاس و ... هم شاید فقط تا حدود 40-30  می تونه کمکتون باید.در  70% باید به مغزتون مراجعه کنین.
من اول زمان کنکور با دیدن سوالات ریاضی وبا داشتن تجربه 7-6 ماهه از به به و چه چه لبریز شدم و همان اول تایم با خود عهد بستم که حداقل باید 70 بزنم و با دلی خوش و خجسته به سراغ سوال ها رفتم که باید عرض کنم با توجه به عهدم و موذی بودن سوالات که در عین آسونی مساله رو حل می کردم و می دیدم حتی تو گزینه ها هم نیست و بعد از این احساس استرس شدید، خلاصه این شد حال و روز ما که به جای رنک ماتریس دتر مینان حساب کردم!!!
راستش من تو خونه ریاضی سال های قبل رو خیلی خوب می زدم وریاضی 87 رو هم حول و حوش همون درصد ها حساب می کردم، اینم یه جورایی مزید بر علت شد که ریاضی رو خراب کنم. حرفم اینه که اصلا به درصد هایی که تو خونه یا کلاس تست می زنین اعتماد نکنین! اصلا! چون به حل و روز من دچار می شین!!
واقعا جو سر جلسه MBA خیلی سنگینه و هرکسی از عهدش بر نمی یاد، مخصوصا وقتی بدونی بزرگترین حوزه تهران رو برای رشته ات در نظر گرفتند!! یعنی یا باید اونقدر خونده باشی که از خودت مطمئن باشی یا برای کسب تجربه رفته باشی، که استرس شما رو نگیره و کارو خراب نکنه!
یادمه استاد صداقت سر کلاسGMAT یه سوال حل مساله مطرح کرد که برای حلش فقط نیاز به نگاه کردن گزینه ها داشت و کمتر از 10 ثانیه باید حل می شد ولی همه از جمله خودم که خودمونو آخر GMAT می دونستیم، بدون توجه به گزینه ها سوال رو حل کردیم و بعد جواب دادیم!! اینجاست فرق کسی که نخونده و استرس هم نداره با کسی که خونده معلوم میشه! در نتیجه اونایی که خوندن وقت رو از دست دادن!!!

ریاضی MBA واقعا متفاوته و هوش بسیار بالایی می خواد برای نتیجه گرفتن! یعنی صرفا به  خوب بودن ریاضی تون اعتماد نکنین.
من کلاس ریاضی ماهان می رفتم و اصلا هم راضی نبودم (البته کلا از ماهان راضی نیستم) اونجا اعتماد به نفس می یومد پایین، استاد!! همش از نا امیدی می گفت، می زد تو سر بچه های کلاس! جالبه تو همه کلاس هاش می گفت این کلاس از همه ضعیف تره!!!نمی دونم چرا؟؟
من هم اون موقع یه جوون خام بودم که فکر می کرد Base ریاضیش خوبه و با هوشه و از این حرفا... خوب حق بدین هر کسی تو این کلاس بود دپرس میشد، من که مدعی هم بودم تازه!
در وصف احوال ریاضی  MBA چنین بدونین که به عقیده من برای موفقیت در MBA 70% ریاضیه، 10% GMAT و 20% هم زبانه .
این حرف من برای کسائیه که رقیب جدی MBA هستن، مگر اکثرا که تفننی و برای کسب تجربه و بیسکویت شرکت می کنن نمی دونن که GMAT چی هست؟! مسلما هر کی ریاضی رو خوب بزنه اونقدر هوش داره که GMAT رو هم خوب بزنه (تو رتبه های بالا که رقابت تو GMAT نیست، چون اکثرا بالا می زنن). زبان هم که ضریبش یکه می تونه امتیازی باشه. کلا در آزمون MBA شما 270 دقیقه وقت دارین که 3 ساعت به ریاضی و GMAT و 1.5 ساعت به زبان اختصاص داره.
تو دفترچه درج شده که "ریاضیات عمومی 2و1 دوره فنی مهندسی"
تو MBA 87 اولین باری بود که به این نوشته عمل کردند و همچنین سوال غلط وجود نداشت، قبل از این همیشه سوال از معادلات و ریاضیات مهندسی تک و توک بوده، من یادمه لاپلاس رو هم کار کردم ! حالا باز تو کنکور 87 این اعمال بشه الله اعلم...!
30 سوال: 15 سوال اول ریاضی 1 و 15 تای بعدی ریاضی 2 بود، که نسبت به سال های گذشته سوال های ریاضی 2 بیشترشده بود و اینکه انتگرال چند متغیره و انتگرال روی خم (گرین و استوکس و دیورژانس) در 6 سوال اومده بود که میشه 20% کل سوالات!

GMAT(Graduate Management Admission Test) ؛
GMAT یا همون هوش خودمونی یه جورایی بازی ریاضیه! البته سال 86 تصحیح جملات فارسی به طرز عجیب قریبی وارد صحنه GMAT شد که برای همه خارق العاده بود! جالبه 12 سوال هم از 40 سوال GMAT رو شامل می شد، که شاید کسانی که نزدند بردند!( مثل رتبه 1 86 که 46% زد فکر کنم!) پارسال هم که به 5 سوال تقلیل پیدا کرد که بقیش: حل مساله 10، استدلال منطقی 10، کفایت داده ها 10 و درک مطلب 5 سوال، 40 سوال GMAT رو تشکیل می دادند. 
جناب صداقت که خودش فارغ التحصیل MBA شریفه، کتاب های بسیار خوبی تو زمینه GMAT تالیف دیده که بهتون توصیه می کنم.من باهاش کلاس داشتم، به نظر من آدم با سوادیه.
درکل با تمرین میشه تسلط خوبی به GMAT پیدا کرد، برای دوستانی که نمی دونن(و درخواست هم شده بود) از هر بحث GMAT یک سوال می ذارم تا آشنائیت مختصری پیدا کنند:
. حل مساله که اقتصاد هم واردش شده:
- در عبارت مقابل X چند است؟             

                                                        x+(x+2) + (x+4)+ ....(x+10) = 600
1)95                 2)90             3)85                4)80

. استدلال منطقی:
- از عبارت ( بعضی A ها ، B هستند ) می توان نتیجه گرفت...
الف) بعضی B ها ، A نیستند.
ب) بعضی
A ها ، B نیستند.
ج) همه
B ها ، A هستند.
د) بعضی
B ها ،‏ A هستند.

. کفایت داده ها:
- آیا Z
یک عدد صحیح فرد است؟
الف)
Z/3 فرد است                   ب) 3Z فرد است
با توجه به اینکه آیا شما بتونین تنها از یک گزینه، هر دو گزینه، مجموع دو گزینه و یا هیچ گزینه جواب رو تعیین کنید، 4
حالت پیش می یاد که چهار گزینه تست می شه. در این نوع مساله نیاز به بدست آوردن جواب آخر ندارید.

. در قسمت درک مطلب یک  Passage فارسی بهتون می دن و ازش سوال می پرسند.

. و بالاخره تصحیح جملات(که باید خطای دستوری رو در کلمات آندرلاین پیدا کنین):
- آداب و رسوم، سنت متداول در انجام دادن امور سازمانی است و تا حد زیادی ناشی از اموری است که قبلا اجرا شده و در سودمندی آنها تردیدی نیست. بدون خطا
که هر کدوم از کلماتی که زیرشون خط کشیده شدند گزینه های سوال به ترتیب از 1 تا 4 هستند که در اینجا جواب گزینه 3 می شه چون کاری که در گذشته صورت گرفته شده باشه رو بهش "اجرا" اطلاق نمی کنند بلکه"انجام" درسته. گزینه چهارم هم در همه سوالات این قسمت وجود داره ، کار رو سخت کرده. انتخابش هم با توجه به گستردگی دستور زبان واقعا دل و جرات می خواد!( در ام.بی.ای 87 هیچ کدوم از 5 سوال بدون خطا نبودند!!)
حالا فکر کنید یه بنده خدایی با توجه به این که 30% سوالات جیمت 86 تصحیح جملات بوده، روی این بحث وقت زیادی بذاره و حساب باز کنه، ولی تو کنکور 87 میبینه که کمترین سوال مربوط به این بخشه!!

با توجه با بی ثبات بودن آزمون، انتظار هر تغییر جدیدی رو در GMAT 88 داشته باشین، مثلا اینکه GMAT اجرایی و MBA از هم جدا شه یا GMAT MBA به انگلیسی مطرح بشه یا بحث جدیدی واردش بشه و ... شایدم بدون تغییر...!خدا میدونه!

زبان تخصصی (ویژه مدیریت MBA)
این هم عنوانیه که در دفترچه برای زبان MBA اومده، در وصفش باید بگم که 100 سواله و 90 دقیقه زمان،
 از زبان عمومی سایر رشته ها سخت تره و تست هاش به شیوه تاقل طرح می شه که شامل قسمت های زیره:

(TOEFL Grammar (15), Sentences Correction(25), Vocabulary (20), Cloze test(10
(and Reading Comprehension (30 with 3 passages
این تعداد سوال برای سال 87 بود، تغییراتش نسبت به پارسال:
-  حذف 15 سوال Langauge Function و اضافه شدن این تعداد به قسمت Sentences Correction
- در قسمت Sentences Correction گزینه 4 یعنی No Error حذف شده بود و عملا این قسمت رو آسون تر کرده بود
-  سخت تر شدن قسمت Vocabulary
و بالاخره در قسمت آخر آسون تر و اختصاصی شدن پسیج ها و اینکه تعداد پیسج ها از 4 تا به 3 پسیج کم شد ولی تعداد سوالات ثابت مونده بود!
منابع مشخصی نمشیه برای زبان ذکر کرد ولی در قسمت Vocabulary میشه از کتابهای 504 و Essential Words for TOEFL  و (با توجه به تخصصی شده پسیج ها در کنکور 87،زبان تخصصی مدیریت ) استفاده کرد.
گرامر تافل که مشخصه، قسمت درک مطلب هم نیاز به تمرین مستمر و بکارگیری مهارت های خاص خودش نیاز داره.
این یه توضیح مختصری بود در مورد درس ها و تغییراتی که داشتن.
                                      ------------------------------------------------

ادامه در پست ذیل...
(لطفا نظراتتون رو در همین پست بذارین)


» نظر

تصمیم 88 (2)

در مورد خوندن برای MBA باید بگم که وقت زیاد و تعداد کم موارد امتحانی گولتون نزنه، به نظر من هم وقت کمه، هم رفرنس ها گسترده و بیشمار!
در پست های قبلی گذاشته بودم که رتبه 8 MBA 87، 4 ماه فقط از خونشون در نیومده!! تازه مکانیک دانشگاه تهران هم می خوند! اصلا دست کم نگیرین و به پشتوانه ریاضی یا زبان خوب ریسک نکیند! این رو هم مد نظر داشته باشین که MBA  به اصطلاح خوراک بچه های فنیه! مخصوصا دانشگاه های تاپ مثل شریف و تهران و ... اکثر رتبه های تاپ هم مال همین گروهه! این گروه رشته های دیگه براشون سخته چون یا تخصصیه یا حفظ کردنی، که 99% دنبالش نمی رن، MBA  هم که قربونش برم پر طرفدار و اپیدمی!
یکی که برق شریف می خونه رو در نظر بگیرین!طرف بجای اینکه بره این همه درس های ارشد برق رو بخونه می ره MBA !! رشته تاپی هم هست، همه هم بهش توصیه می کنند!به همین راحتی!!این مثال ما خیلی بعیده که بره مثلا مدیریت بازرگانی یا معدن بخونه!! بچه های فنی شریف و تهران رو هم که می شناسین، ریاضی رو می خورند!! اگه هم خرخون نباشند، خیلی هم باهوشند! تازه رتبه 1 86 که فارغ التحصیل برق شریف بود روزی 10-9 ساعت درس می خوند!! رتبه 8 87 رو هم که ملاحظه کردین!
نمی خوام نا امیدتون کنم ولی حقیقت تلخه! می خوام گوشزد کنم که رقیب های جدی MBA همین گروه هستند که تعدادشون هم کم نیست.
شما باید شدیدا و با جدیت و اراده قوی درس بخونین و تست بزنین تا بتونین سر جلسه از دانشتون و اندوخته هاتون بهترین استفاده رو ببرین ، با نزدن یک تست قافله رو نبازین و یا اینجوری هم  نباشه از اون ورش بیافتین( مثل من که تو کنکور آزاد برای دانش مسائل روز وقت گذاشتم و 3.3- زدم چونکه به خودم القا کردم من وقت گذاشتم و حالا باید بزنم!شاید اگه منطقی می زدم قبول می شدم!!) و باید بتونین به نحو احسن زمانتون رو مدیریت کنید.
با یه برنامه ریزی دقیق و عمل به اون راحت می شه قبول شد، من از بچه های صنایع آزاد هم دیدم که رتبش زیر 20 شه! ولی به شرطی که شرایط بالا رو در خودتون ببینین مگرنه وقتتون تلف میشه و بعدا افسوس می خورین.
توصیه دیگه ای هم که دارم، با توجه به امکان اعمال هر گونه تغییرات در کنکور MBA،اگر MBA رو برگزیدین،  علاوه بر رشته MBA ، رشته دیگه ای رو هم مدنظر داشته باشین حالا اگه MBA ستاره دار باقی بمونه تو کنکور سراسری، اگر هم نه تو آزاد و یا یه رشته ستاره دار دیگه!
باور کنین هیچی قابل پیش بینی نیست...
یک دفعه دیدین تئوری مدیریت یا یه درس عجیب الخلقه دیگه دوباره به موارد آزمونی MBA اضافه شده، تعداد سوالات یا زمان پاسخ گوئیش تغییر کرده، MBA  دیگه ستاره دار نیست و باید به عنوان رشته اصلی انتخاب بشه و یا بعد از کنکور دانشگاه شریف دیگه از MBA خسته شد و فیلش یاد یه چی دیگه کرد (که 100 نفر می پرن) یا اینکه اصلا ظرفیت ها کلا کم شه! در صورت انتخاب MBA  برای هرگونه تغییری آماده باشین که به حال و روز بچه های MBA 86 دچار نشین!
من کلا آدم بدبینی نیستم، امکان داره تغییرات مثبتی هم ایجاد شه، بازم می گم اصلا و ابدا قصد نا امید کردنتون رو ندارم، هر کسی اراده کنه و بخواد، موفق میشه! ولی تو MBA بیشتر باید به نیمه خالی لیوان توجه داشت تا پره! چون جای لغزش و ریسک وجود نداره. نیمه پرتون اونقدر باید باشه که نیمه خالی رو نبینین!
از روی احساس تصمیم نگیرید، شاید چند روز، شایدم ماه، باید با خودتون حساب و کتاب کنین و شرایطتون رو بررسی کنین تا تصمیم خوب و معقولی بگیرید. برای دوستان ذکوری که خدمت نرفتن مسئله حیاتیه و بقیه هم به سرنوشتشون بسته ست.
این مطالب شاید تلخ باشه ولی بیشتر برای دوستانیه که فرصت یکبار انتخاب رو دارن و یا اینکه دیگه وقت درس خوندن ندارن، در غیر این صورت اگر به MBA علاقه مندین و مشکل محدودیت زمانی و انتخابی ندارین حتما شرکت کنین و با خیال راحت برای MBA تلاش کنین. خدای نکرده نشد، در فرصت های آینده.
در پایان ممنون میشم اگر مطلبی از قلم افتاد یا اشتباهی دیدید، در جهت رفع اون متذکر شین.
نظرتون رو هم که حتما می ذارین، چون الان سه ساعت و نیمی هست که پشت کامپیوترم هستم و دارم این مطلب رو نگارش و ویرایش می کنم(البته بد هم نشد، نزدیک افطاره!)
                                    ------------------------------------------------------

امیدوارم بهترین تصمیم رو بگیرین، بر اون مصم باشین و با توکل به خدا و پشتکار موفق باشید...
(لطفا نظرات ارزشمندتون رو هم در پست اول بذارین، با تشکر)
مجیدرضا خاکی


» نظر

سرگذشت...

((حرف دقیقا14 ماه پیش هست, یعنی تیر 1386...
وقتیکه عزم خودم را جزم کردم که برای ارشد بخونم و با خودم عهد بستم که خوب بخونم تا نتیجه خوب بگیرم.
6ترم از دانشگاهم  را گذرونده بودم و تصمیم هم داشتم که ترم 7 را مرخصی تحصیلی بگیرم و همین کار را هم کردم تا بتونم خوبه خوب بخونم.
خب حالا برا خوندنش از کجا باید شروع کرد؟ منابعش چیه؟ ضرائبش چنده ؟ چه کتابهایی را باید خوند؟ و همینجور سوالهای جورواجور.....
رفتم سراغ اینترنت....  
سایت گوگل..... MBA....... اینتر........
بیش از 70میلیون نتیجه جستجو..... همون چندتای اول را باز کردم.
چند روز همینجوری میرفتم اینترنت میگشتم, اما تقریبا تمام سایتهایی که باز میکردم مطالبش به روز نمیشد, بجز یکیشون:
www.mba.parsiblog.com
وبلاگ جالبی بود, پایین هر مطلبش این بود....." نوشته شده توسط کاوه"
دیگه از همون موقع یه راست می اومدم سراغ این وبلاگ و قسمت "نظرات دیگران" هم خیلی جالب بود و هر روز تعداد زیادی می اومدن این قسمت.
نظرات جور وا جور, حرفهای قشنگ, درد دلهای شنیدنی, سوالهای به درد بخور, جوابهای منطقی  و در یک کلام محیطی مفید و ارزشمند.
بعداز یه مدتی کاوه گفت دیگه وقت نمیکنم به وبلاگ برسم, مطالبش را به روز کنم, و گفت اگه کسی می تونه بیاد و مسئولیت وبلاگ را بر عهده بگیره و از اینجور حرفها....
یه نفر اومد و ازاین به بعد پایین مطالب این بود:
"نوشته شده توسط مجید"
ایشالله همیشه موفق باشه, هم اون هم جناب کاوه
بگذریم....
گذشت و گذشت و گذشت......
کنکوردادیم, کارنامه اومد, انتخاب رشته کردیم, نتیجه نهاییش هم اومد.....
مجازی قبول شدم.....
حالا نمیدونم آیا این نتیجه ی زحمتم هست یا نه؟
نمیدونم این که قبول شدم به درد میخوره یا نه؟
نمیدونم حالا که قبول شدم برم ثبت نام کنم یا نه؟
نمیدونم....
اما تصمیم خودم گرفتم, مجازی را میرم چون دیگه مجال و توانی برای دوباره خوندن نیست و شاید هم بیش از این نباید از خودم توقع داشته باشم.
چون نه رشته ام مهندسی و علوم پایه بوده و نه در داشگاههای تاپ درس خونده بودم.............
حسابداری دانشگاه زاهدان......
خدا را شکرکه همینم قبول شدم......
...................................................................................................................................................

مطالب بالا را نوشتم تا یه تشکر جانانه کنم از این وبلاگ و ازآقا کاوه و آقا مجید که این محیط را فراهم و رهبری کردن و همه عزیزانی که در رونق این وبلاگ نقش داشتن.
و اینکه شاید مطالب بالا برای بعضیا مفید باشه.
ان شاء الله همیشه موفق باشید.))

(نقل از مصطفی)


» نظر

سراسری 87

اعلام فهرست پذیرفته شدگان نهایی آزمون ورودی تحصیلات تکمیلی (دوره های کارشناسی ارشد ناپیوسته داخل) سال 1387
اعلام نتایج با شماره داوطلبی ومشخصات فردی
http://62.60.136.86/arshadn/87dav/index.php

اعلام نتایج با شماره پرونده ومشخصات فردی
http://62.60.136.86/arshadn/87par/index.php

. آغاز مرحله تکمیل ظرفیت آزمون کارشناسی ارشد از 8 مهر
. کارنامه داوطلبان واجد شرایط گزینش اوایل مهر توزیع می‌شود
. مدارک لازم برای ثبت نام پذیرفته‌شدگان
http://isna.ir/ISNA/NewsView.aspx?ID=News-1186183&Lang=P
http://www.mehrnews.com/fa/newsdetail.aspx?NewsID=738206

http://isna.ir/ISNA/NewsView.aspx?ID=News-1186183&Lang=P

با تبریک پیشاپیش به پذیرفته شدگان،
ممنون میشم اگر رتبه ،رشته و دانشگاه قبولیتون رو بذارین.
(همچنین جزییات مربوط به کنکور دانشگاه آزاد رو در نظرات پست قبلی بذارین)

با تشکر و آرزوی موفقیت  
مجیدرضا خاکی


» نظر

ازاد 87

نتایج آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 87 اعلام شد؛

http://azmoon.com
. نحوه ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد فردا منتشر می‌شود
http://isna.ir/ISNA/NewsView.aspx?ID=News-1186636&Lang=P
. جزییات ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اعلام شد
http://isna.ir/ISNA/NewsView.aspx?ID=News-1186314&Lang=P
. رییس مرکز آزمون:
ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان 16 تا 18 شهریور ماه انجام می‌شود

http://isna.ir/ISNA/NewsView.aspx?ID=News-1186266&Lang=P
http://isna.ir/ISNA/NewsView.aspx?ID=News-1186183&Lang=P
. اسامی پذیرفته‌شدگان مرحله دوم آزمون کارشناسی ارشد 87 دانشگاه آزاد مهرماه اعلام می‌شود؛
http://isna.ir/ISNA/NewsView.aspx?ID=News-1187666&Lang=P

با تبریک پیشاپیش به پذیرفته شدگان،

ممنون میشم اگر آخرین نمره قبولی و آخرین رتبه واحد انتخابیتون (تهران،قزوین،...) رو بذارین.
اگر هم مایل بودین جزئیات کارنامه تون رو تو همین پست بذارین
پست بعدی که فردا می ذارم مربوط به اعلام نتایج ارشد دانشگاه سراسری هست.

با تشکر


» نظر

نتایج

. نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد عصر سه شنبه اعلام می‌شود؛

معاون سازمان سنجش آموزش کشور گفت: نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد سال 87 دانشگاهها و موسسات آموزش عالی کشور سه‌شنبه اعلام می‌شود.
نتایج نهایی این آزمون ساعت 18 بعد از ظهر روز سه شنبه 5 شهریورماه بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی
www.sanjesh.org  منتشر می شود.
دکتر ابراهیم خدایی
اظهار کرد: از طریق این آزمون 36 هزار و 500 نفر وارد دانشگاهها و موسسات آموزش عالی کشور می‌شوند.
معاون سازمان سنجش در خاتمه تصریح کرد: در این آزمون حدود 148 هزار و 142 نفر مجاز به انتخاب رشته شده بودند که این تعداد با احتساب دو رشته‌ای‌ها 157 هزار و 700 نفر شد.
http://www.mehrnews.com/fa/newsdetail.aspx?NewsID=737641
http://isna.ir/ISNA/NewsView.aspx?ID=News-1185923&Lang=P
http://isna.ir/ISNA/NewsView.aspx?ID=News-1185206&Lang=P
. جزییات ظرفیت پذیرش آزمون کارشناسی ارشد دانشگاهها اعلام شد.
- پذیرش نیمی از پذیرفته‌شدگان در دوره‌ روزانه دانشگاهها
http://isna.ir/ISNA/NewsView.aspx?ID=News-1185694&Lang=P
. نرخ افزایش ظرفیت کارشناسی ارشد در برنامه پنجم توسعه اعلام شد
http://www.mehrnews.com/fa/newsdetail.aspx?NewsID=737325

    ----------------------------------------------                                     

خوب،یه کم دیر ولی کم کم داریم به زمان اعلام نتایج تلاش هامون می رسیم، نتایج دانشگاه آزاد هم که دوشنبه یا سه شنبه اعلام میشه
خیلی ها رتبه خوبی آوردن و دارن به دانشگاه مورد نظرشون فکر می کنند، بعضیا رتبه شون خوب هست ولی دانشگاهشون معلوم نیست! بعضی هام مثل من زحمت کشیدن و به حقشون نرسیدن، ولی اینو باید بدونن که تجربه بسیار خوبی به دست آوردند و باید بپیذیرند که اکثر رتبه های برتر سال اول کنکورشون نبوده!
خدا قوت می گم به تمام کسایی که زحمت کشیدن چه کامیاب ها چه ناکام ها

صرف نظر از نتیجه حکمت و تقدیر رو بپذیرید،
‏ اونایی هم که ناراضی هستند، بدونن حکمت خدا بی قاعده نیست و شاید اتفاق بهتری قراره براشون بیافته...
بگذریم،‏ کنکور 87 هم اومد و تا چند روز دیگه با اعلام نتایج پرونده اش بسته می شه، واقعا انگار دو سه روز پیش بود که شروع کردم به خوندن زبان و بعدش هم ثبت نام کلاس های ماهان و درس خوندنی که تا هفته آخر بهمن ادامه داشت...
خیلی زود گذشت، اونایی که جدی درس خوندن و به نتیجه نرسیدن می تونن حس کنن که خیلی با سال قبل فرق کردند و مهمتر از اون اینکه تجربه گرانبهایی هم به دست آوردن که در کنار یک مطالعه برنامه ریزی شده می تونن قبولی سال بعد رو تضمین کنند.
کنکور ام.بی.ای به نظر من خیلی فرق می کنه با بقیه کنکورها! 3 رفرنس ریاضی ، هوش و زبان و حتی اسم ام.بی.ای خیلی ها رو وسوسه می کنه که به سمت این رشته بیان، ولی شاید اغلب از تعدد و گستردگی رفرنس ها و رقابت زائدالوصف این رشته خبر ندارند و اینو نمی دونن که اگه سخت ترین کنکور نباشه، یکی از سخت ترین هاست.
رتبه 8 امسال که مکانیک دانشگاه تهران می خوند، نزدیک به چهار ماه فقط از خونه بیرون نیومد!! حساب کنین کسی که مهندسی مکانیک دانشگاه تهران می خوند اینطور تلاش کرد! تصور کنین 7 نفر قبل این آقا رو...
سرتون رو درد نیارم، حرفم اینه که اصلا نمی شه کنکور ام.بی.ای رو دست کم گرفت حتی با سابقه اینطوری! 
قصد دارم بعد از اعلام نتایج خیلی مسائل رو در مورد ام.بی.ای برای دوستان تازه کنکوری روشن کنم، که شاید کمک ناچیزی در  موفقیت و یا حتی سرنوشتشون کرده باشم، و از دیگر عزیزان هم تقاضا دارم که تجربیاتشون رو در اختیارمون بذارند.
همچنین ضمن تبریک پیشاپیش به مناسبت قبولی، درخواست دیگری از دوستان دارم که رتبه و دانشگاه قبولیشون رو لطف کنند برام بذارند حالا یا تو نظرات پست و یا به ای میل من:
Majidrezakhaki@yahoo.com

با تشکر و  آرزوی موفقیت برای همه شما
مجیدرضا خاکی


» نظر

نتایج و پذیرش

. اعلام زمان قطعی انتشار نتایج کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد؛
رئیس مرکز آزمون دانشگاه آزاد با اعلام زمان انتشار نتایج کنکورهای سراسری و کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد گفت: نتایج کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی از روز سه شنبه پنجم شهریور ماه بر روی سایت مرکز آزمون این دانشگاه قرار خواهد گرفت.
مهندس سید عبدالله سجادی جاغرق در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این مطلب افزود : نتایج کنکور سراسری دانشگاه آزاد در مقطع کارشناسی ارشد از نخستین ساعات روز سه شنبه پنجم شهریور ماه بر روی سایت مرکز آزمون دانشگاه آزاد به نشانی www.azmoon.com قرار خواهد گرفت.
http://www.mehrnews.com/fa/newsdetail.aspx?NewsID=735907

                                 -------------------------------------------------
. رییس سازمان سنجش: نتایج نهایی نیمه اول شهریور اعلام می‌شود.
رییس سازمان سنجش آموزش کشور اظهار داشت، امسال در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه ها، 19 هزار و 210 نفر در دوره‌های روزانه،  10 هزار و 354 نفر در دروه های شبانه و یک هزار و 652 نفر نیز در دانشگاه های غیرانتفاعی پذیرش می شوند.
وی افزود: ظرفیت پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد پیام‌نور 2 هزار و 456 نفر،‌ در دوره‌های نیمه حضوری 357 نفر و در دوره‌های مجازی 550 نفر می باشد.
وی درباره اعلام نتایج آزمون کارشناسی ارشد سال 87 دانشگاهها، اظهار کرد: با توجه به اینکه آزمون‌های عملی برخی از رشته‌های مقطع کارشناسی ارشد دانشگاهها دو هفته پیش برگزار شده و تصحیح این آزمون به صورت دستی انجام می شود، نتایج این آزمون نیمه اول شهریور ماه اعلام می‌شود.
http://isna.ir/ISNA/NewsView.aspx?ID=News-1179685&Lang=P
                                 -------------------------------------------------
. میزان ظرفیت پذیرش تحصیلات تکمیلی در برنامه پنجم توسعه نسبت به برنامه چهارم دو برابرمی شود.
دکتر محمد مهدی زاهدی در گفتگو با خبرنگار مهر با اعلام این خبر گفت: در برنامه پنجم توسعه پیش بینــــــی کرده ایم که با در نظر گرفتن سر جمع کل دانشگاههای کشور اعم از دولتی، غیر دولتی و آزاد اسلامی 20 درصد فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی بتوانند وارد مقطع کارشناسی ارشد شوند.
http://www.mehrnews.com/fa/newsdetail.aspx?NewsID=730942

                                 -------------------------------------------------
. 3 نمونه از کارنامه های قبولی دانشگاه آزاد پارسال(مدیریت اجرایی) :
زبان /  تئوری / زبان فارسی/ جی مت/ دانش /  میاگین  /  رتبه  / واحد قبولی
71.7   48.3       63.3          95        25      58.95      20   علوم تحقیقات
75       75          63           85        1.7     57.67      42     تهران مرکز
53       73        51.7          65       18.3     52.16     58     تهران مرکز
                                 -------------------------------------------------
. آزمون کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور عصر جمعه 25 مرداد با حضور 108 هزار داوطلب در سراسر کشور برگزار شد.
به گزارش خبرنگار مهر، داوطلبان برای قبولی در این آزمون باید دارای معدل کل حداقل 14 و نمره هر درس حداقل 12 باشند.
نتایج نهایی این آزمون نیمه دوم شهریور ماه توسط سازمان سنجش آموزش کشور اعلام می شود.
http://www.mehrnews.com/fa/newsdetail.aspx?NewsID=733306


» نظر

اشتراکی

. راه اندازی دوره MBA بازاریابی محصول در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی
دوره MBA با گرایش بازاریابی محصول در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به صورت مشترک با دانشگاه لین شوپینگ سوئد برگزار می شود.
به گزارش خبرنگار مهر،  این دوره آموزشی با تاکید بر محوریت بازار طراحی شده است و فارغ التحصیلان آن قادر خواهند بود با تسلط بر دانشهای کاربردی و مدیریتی مرتبط با امور اجرایی شرکتها و سازمانها توان برقراری ارتباط با بخشها و متخصصین واحدهای عملیات و پشتیبانی مجموعه خود را داشته باشند و علاوه بر آن از دانشهای مورد نیاز در اداره کامل و آگاهانه یک سازمان صنعتی یا تجاری به خوبی بهره مند شوند.
ارغ التحصیلان دوره دو مدرک MBA و MSC را از دانشگاه لین شوپینگ دریافت می کنند که در سراسر جهان به رسمیت شناخته شده و دارای اعتبار بین المللی است. دانشجویان می توانند تا اخذ درجه دکتری در صورت داشتن شرایط لازم تحصیل خود را ادامه دهند
برنامه ریزی درسی این دوره آموزشی دانشجو محور و مبتنی بر حل مشکل و متناسب با مسائل واقعی صنعت بوده و دانشجویان سه ماه فرصت تحصیلی در سوئد دارد.
برنامه MBA با گرایش بازاریابی محصول چهار نیمسال تحصیلی به طول می انجامد و پایان نامه دانشجو با مشاوره و تایید دانشگاه لین شوپینگ سوئد قابل اجرا است. داشتن حداقل مدرک تحصیلی کارشناسی در زمینه های مهندسی علوم پایه، مدیریت، اقتصاد و کلیه رشته های علوم پزشکی، داشتن سه سال سابقه کار و داشتن گواهی زبان TOEFL با نمره 550 و یا مدرک IELTS با نمره 6 از جمله شرایط شرکت در این دوره است.
http://www.mehrnews.com/fa/newsdetail.aspx?NewsID=721638
                                                     --------------------------------------------------
مشابه این خبر رو خیلی دیدیم، اکثر دانشگاه های بین المللی مثل کیش و چابهار و ... و همچنین دانشگاه هایی که پردیس بین الملی دارند،  بطور اشتراکی با یک دانشگاه خارجی مثل کانادا، مالزی و ... که رنکینگ جالبی هم نداره ، اقدام به جذب دانشجو با شهریه خیلی بالا مخصوصا در رشته ام.بی.ای می کنند. البته همینطور که در خبر دیده میشه، دانشگاه علوم پزشکی بهشتی هم از این قافله عقب نمونده!
حالا سوال اینه که این دوره ها رو چطور ارزیابی می کنید؟
برای ادامه تحصیلات؟ بازار کار؟ شاید هم از دوره های دانشگاه های خودمون هم مفیدتره؟ یا شاید هدر دادن زمان و پول؟

منتظر نظرات شما هستم...


» نظر

خبر جالب و مرموز

. آخرین تصمیمات در مورد ظرفیت پذیرش دانشجو در کنکور کارشناسی ارشد87

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از ایجاد ظرفیت جدید پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد در سال جاری در دانشگاههای دارای امکانات خبر داد.
دکتر عباس صاحبقدم لطفی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص ظرفیت دانشگاهها برای پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد در سال تحصیلی جدید افزود: در مقطع کارشناسی ارشد قرار بود بین 38 تا 40 هزار دانشجو در سال جدید تحصیلی از طریق کنکور و استعدادهای درخشان پذیرش شود اما احتمال می رود بیش از این تعداد دانشجو پذیرش شود.
وی اظهار داشت: در حال حاضر به دانشگاههای کشور اعلام شده است که به جز این تعداد در صورت وجود امکانات و توانایی برای پذیرش بیشتر دانشجوی کارشناسی ارشد ظرفیتهای جدید خود را به دفتر گسترش آموزش عالی اعلام کنند.
معاون آموزشی وزارت علوم با بیان اینکه تاکنون ظرفیت نهایی دانشگاهها برای پذیرش دانشجوی ارشد مشخص نشده است گفت: این افزایش ظرفیت تنها در دانشگاههای دارای امکانات اعمال می شود.
http://www.mehrnews.com/fa/newsdetail.aspx?NewsID=714346

                                           ------------------------------------------------
ظاهرا که خبر خیلی خوبیه ولی امیدوارم به این حرفشون عمل کنند،چراکه اکثر دانشگاه های پذیرنده ام.بی.ای امکانات خوبی دارند و مشمول این قاعده هستند.
من فکر می کنم این قضیه اگر عملی بشه، نتیجشو تو دانشگاه های شبانه و غیر انتفاعی بیشتر از دوره رایگان خواهیم دید.
امیدوارم این خبر بیهوده ناامید ها رو امیدوار نکنه!
روزگار به کام


» نظر

دهه اول شهریور

. اعلام نتایج نهایی کنکور کارشناسی ارشد87 در دهه اول شهریور ماه
معاون فنی و آماری سازمان سنجش گفت: نتایج نهایی کنکور کارشناسی ارشد 87 دهه اول شهریور ماه توسط سازمان سنجش آموزش کشور اعلام می شود.
دکتر ابراهیم خدایی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد به دنبال اعلام نتایج عملی و مصاحبه برخی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی کشور به سازمان سنجش منتشر می شود.
http://www.mehrnews.com/fa/newsdetail.aspx?NewsID=710759

                                       ----------------------------------------------------------
.
ایجاد گرایشهای جدید کارآفرینی در دانشگاه تهران؛
معاون آموزشی دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران از کارآفرینی بین المللی، کارآفرینی تکنولوژی، کارآفرینی در کشاورزی، کارآفرینی در گردشگری، کارآفرینی در آموزش عالی، توسعه کارآفرینی و MBA در کارآفرینی به عنوان گرایشهای جدید مقطع کارشناسی ارشد رشته کارآفرینی نام برد.
دکتر جهانگیر یداللهی در گفتگو با خبرنگار مهر با معرفی گرایشهای جدید مقطع کارشناسی ارشد رشته کارآفرینی گفت: برنامه ریزی درسی هفت گرایش جدید کارآفرینی در مقطع کارشناسی ارشد توسط دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران انجام شده و در دانشگاه نیز تصویب شده اند و مجوز راه اندازی این گرایشها توسط شورای گسترش آموزش عالی بررسی می شود.

وی گرایشهای رشته کارآفرینی که تا کنون در دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران ارائه شده را شامل کارآفرینی در بخش عمومی، کارآفرینی سازمانی و ایجاد کسب و کار دانست.
. برگزاری دوره های تخصصی تجارت در دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران؛
http://www.mehrnews.com/fa/newsdetail.aspx?NewsID=706919
. کتابخانه دیجیتالی دانشکده کارآفرینی با 5000 عنوان کتاب در موضوعات تخصصی کارآفرینی افتتاح شد؛
http://isna.ir/ISNA/NewsView.aspx?ID=News-1155186&Lang=P
                                       ----------------------------------------------------------
. لیست کامل موسسات مجاز اعزام دانشجو به خارج؛
اداره کل بورس و اعزام دانشجو به خارج وزارت علوم براساس تازه ترین بررسیهای خود نام موسسات اعزام دانشجو به خارج دارای مجوزی را که اقدام به تمدید مجوز خود در سالهای 86 و 87 کرده اند و همچنین نام موسساتی که تمدید مجوز آنها در دست بررسی است و یا با تعلیق چند ماهه مواجه شده اند را اعلام کرد:
http://www.mehrnews.com/fa/newsdetail.aspx?NewsID=704103
                                       ----------------------------------------------------------
. کارت آزمون کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه پیام‌نور امسال به صورت اینترنتی توزیع می‌شود؛
http://isna.ir/ISNA/NewsView.aspx?ID=News-1154732&Lang=P


» نظر
   1   2      >