سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کلید ارشد 91

کلید آزمون کارشناسی ارشد سال 1391 منتشر شد؛

برای مشاهده به سایت سازمان سنجش مراجعه کنید (لینک ها بسته شده اند!!)


» نظر

نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد 4 خرداد 91 اعلام میشود.

مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به برگزاری آزمون کارشناسی ارشد در 99 کد رشته امتحانی گفت: با برگزاری آزمون در 32 کد رشته و 159 هزار و 165 داوطلب در عصر جمعه، آزمون کارشناسی ارشد پایان یافت.
حسین توکلی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: آزمون کارشناسی ارشد در دو نوبت صبح و بعدازظهر روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه برگزار شد و آمار داوطلبان حاضر در آزمون و غایبان جلسه پس از جمع آوری کلیه پاسخنامه ها اعلام می شود.
وی افزود: کلید پاسخنامه به سئوالات در هر یک از کدرشته ها بر اساس برنامه پیش بینی شده از روز یکشنبه 7 اسفند ماه منتشر می شود و پس از قرائت پاسخنامه ها توسط ماشین علامت خوان و کنترل های چندباره پاسخنامه و تایید صحت کلیه پاسخنامه ها، کارنامه داوطلبان پس از محاسبه نمرات خام، تراز و نمرات کل منتشر می شود.
توکلی خاطرنشان کرد: کارنامه داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد سال 91 در روز چهارم خرداد 91 بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار می گیرد و پس از آن مجازین به انتخاب رشته می توانند در روزهای 5 تا 9 خرداد کد رشته یا کد رشته های مورد نظر خود را در فرم انتخاب رشته درج کنند.
مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور اظهار داشت: فهرست اسامی پذیرفته شدگان نهایی در نیمه اول شهریورماه در روزهای 11 تا 13 شهریور اعلام می شود.
 

» نظر

نظرسنجی کنکور 91

سلام به همه.خسته نباشید دوستان عزیزم.امیدوارم که به اندازه زحمتی که کشیدید ، نتیجه دلخواهتون رو بگیرید.

امتحان چطور بود؟


» نظر

سم امروز ، مدیریت با گرایش عمومی...

مسئله ای که امروز کمترین توجهی به آن میشه گرایش های مرتبط با رشته MBA هست ، هدف قبولی است حال آنکه مهمتر از MBA گرایش آن هست...

به قطع عرض کنم که وقت و عمر و پول خودتون رو خرج رشته ای بدون گرایش نکنید... MBA  با گرایش عمومی - مدیریت عمومی - جنرال و... به هیچ دردی نمیخوره جز سرگرمی ! چون وقتی تموم شد شما یکسری اطلاعات عمومی و به درد نخور دارین که هیچ کسی براش به شما حاضر نیست پول بده ! (البته ممکنه پتانسیل شخصی شما بالا باشه و بتونین کار پیدا کنین و رشد کنین ولی عملا اون MBA نبوده که شما رو به جایی رسونده ، خود شما با توانایی شخصی به جایی رسیدین !!!)

حتما گرایش انتخاب کنین و دانشگاهی رو انتخاب کنین که گرایش مورد نظرتون رو به شما بده ، مثلا گرایش بازاریابی - گرایش منابع انسانی -گرایش فاینانس - گرایش مدیریت عملیات و...

هنوز هم اعتقاد دارم که رشته MBA با تعریف های کنونی در جامعه ما به مثابه یک سم است...

حتما قبل از انتخاب رشته مدیریت به گرایش اون فکر کنین... چی رو دوست دارین ؟ چرا... تو اون گرایش به شما چی درس میدن و چقدر براتون جذابه...

 

لطفا این سوال خنده دار رو هم نه اینجا و نه هیچ جای دیگه تکرار نکنین که " کدوم گرایش براش کار بیشتر هست !!! "

این سوال یعنی این که من اصلا تکلیف ندارم شما بگو !!!

اونوقت من میگم MBA با گرایش مدیریت بخش های درمانی ( بیمارستانی ) از همه بهتر است ، هرکی مردش هست بفرما !!

 

در ضمن این نکته رو هم در نظر داشته باشین که رشته MBA خوندن یک نکته منفی در خارج از ایران برای کسانی که برای دکتری مدیریت اپلای میکنن هست... خیلی از دانشگاه ها اصلا MBA رو معادل فوق لیسانس نمیدونن و خیلی ها بهش به عنوان یه نکته منفی نگاه میکنن... (البته اگه تز خوبی کار بکنین این مسئله کاملا از بین میره)

 

سربلند باشین

کاوه


» نظر

توزیع کارت آزمون کارشناسی ارشد 91

توزیع کارت آزمون کارشناسی ارشد از یکشنبه آغاز می‌شود
مشاور سازمان سنجش خبر داد:
آغاز رقابت یک میلیون داوطلب آزمون کارشناسی ارشد از چهارشنبه آینده

آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی با رقابت بیش از یک میلیون داوطلب طی روزهای 26 تا 28 بهمن ماه در سراسر کشور برگزار می‌شود.
حسین توکلی، مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور
در گفت‌وگو با خبرنگار «صنفی آموزشی» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با اعلام این خبر گفت: توزیع کارت یک میلیون و 17 هزار و 486 داوطلب از روز یکشنبه 23 بهمن ماه از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org  آغاز می‌شود.
وی افزود: داوطلبان باید بر اساس اطلاعات کارت اعتباری و یا شماره پرونده و کد رهگیری، نسبت به تهیه پرینت کارت خود اقدام کنند.
به گفته توکلی، آن دسته از داوطلبانی که علاوه بر کد رشته امتحانی اصلی متقاضی شرکت در یکی از 64 کد رشته امتحانی به عنوان رشته امتحانی دوم بودند، ‌باید کارت آزمون رشته امتحانی دوم خود را نیز از طریق سایت سازمان سنجش دریافت کنند.
وی در خصوص نحوه رفع نقص کارت آزمون، گفت: چنانچه مغایرتی در اطلاعات مندرج در بندهای کارت شرکت در آزمون وجود دارد، باید برای اصلاح مورد یا موارد مذکور از طریق لینک مربوط حداکثر تا 28 بهمن ماه به سایت اینترنتی سازمان سنجش مراجعه کنند.
توکلی افزود: در صورتی در کارت آزمون داوطلبی در بندهای جنس، معلولیت و زبان خارجی مغایرتی وجود داشته باشد، باید روز دوشنبه 24 بهمن ماه به نماینده سازمان سنجش مستقر در باجه رفع نقص حوزه مربوطه مراجعه کنند.
مشاور سازمان سنجش ادامه داد: داوطلبان چنانچه خواستار اعمال بند پیام نور و موسسات غیرانتفاعی هستند، باید پس از مطالعه شرایط و ضوابط مندرج، نسبت به پرداخت مبلغ چهار هزار و600 تومان به صورت الکترونیکی اقدام و سپس بند مربوط را در قسمت ویرایش اعمال کنند.


» نظر

اخبار ارشد سراسری و آزاد 91

آزمون کارشناسی ارشد 26 بهمن برگزار می‌شود
توکلی به ایسنا خبر داد:
توزیع کارت 930 هزار داوطلب از 23 بهمن
فرایند برگزاری آزمون تغییری نکرده است
 
مشاور عالی سازمان سنجش آموزش با اشاره برگزاری آزمون کارشناسی ارشد با رقابت بیش از 930 هزار داوطلب به صورت متمرکز از 26 بهمن ماه، گفت: کارت ورود به جلسه آزمون از 23 بهمن ماه توزیع می‌شود.
حسین توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار صنفی آموزشی خبرگزاری دانشجو
یان ایران (ایسنا)،
با اشاره به برگزاری آزمون از 26 تا 28 بهمن ماه، اظهار کرد: فرایند برگزاری آزمون امسال نسبت به سال گذشته تغییری نکرده است.وی افزود: تنها تفاوت آزمون امسال با سال گذشته در این است که آزمون مجموعه‌های مهندسی برق، کامپیوتر و ریاضی در سال گذشته در دو نوبت برگزار شد، ولی در آزمون امسال در یک نوبت برگزار می‌شود.توکلی در خصوص زمان توزیع کارت آزمون، گفت: کارت داوطلبان طی روزهای 23 تا 25 بهمن ‌ماه به صورت اینترنتی از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org  توزیع می‌شود.
مشاور عالی سازمان سنجش با بیان اینکه نتایج اولیه آزمون دوم خرداد ماه اعلام می‌شود، اظهار کرد: انتخاب رشته داوطلبانی که در آزمون مجاز می‌شوند، نیز در همین پروسه زمانی انجام می‌شود.

رییس مرکز آزمون دانشگاه آزاد خبرداد:
آغاز ثبت‌نام آزمون کارشناسی ارشد از چهارشنبه
رییس مرکز آزمون دانشگاه آزاد از آغاز ثبت‌نام آزمون کارشناسی ارشد از روز چهارشنبه 5 بهمن‌ماه خبرداد.
عبدالله سجادی جاغرق در گفت‌وگو با خبرنگار«صنفی آموزشی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به آغاز ثبت‌نام کارشناسی دانشگاه آزاد از ساعت 11 صبح روز چهارشنبه، گفت: داوطلبان می‌توانند تا 15 بهمن‌ماه برای انجام ثبت‌نام به سایت مرکز آزمون به نشانی www.azmoon.org مراجعه کنند.وی با اشاره به کاهش مجموعه‌های امتحانی این دوره از آزمون کارشناسی ارشد تصریح کرد: مجموعه‌های رشته‌ها امتحانی در آزمون کارشناسی ارشد به 130 مجموعه کاهش یافته است این در حالی است که درگذشته تعداد مجموعه‌های امتحانی 339 مجموعه بوده است.وی از خرید اینترنتی کارت اعتباری ثبت‌نام خبرداد و افزود: داوطلبان می‌توانند کارت‌های اعتباری خود را از دستگاه‌های خودپرداز و به صورت اینترنتی از طریق سایت مرکز آزمون تهیه کنند.سجادی افزود: هزینه ثبت‌نام برای شرکت در آزمون 33 هزار تومان و برای داوطلبان متقاضی دوره بدون آزمون 10 هزار تومان است.
رییس مرکز آزمون دانشگاه آزاد در خاتمه گفت: داوطلبان باید برای دفترچه راهنمای شرکت در آزمون به سایت مرکز آزمون مراجعه ونسخه pdf آن را تهیه کنند.

 


» نظر

زمان ثبت نام کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد سال 91

ثبت نام در کنکور کارشناسی ارشد سال 91 دانشگاه آزاد اسلامی از 17 دی ماه سال جاری آغاز و آزمون روزهای 21 تا 23 اردیبهشت ماه سال 91 برگزار می شود.

منابع ارشد آزاد 91

در این دوره از آزمون، تعداد درسها تغییر می کند اما منابع درسی هیچ تغییری نخواهد کرد.

انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

رئیس مرکز آزمون دانشگاه آزاد در ادامه با تاکید بر اینکه نظام انتخاب رشته در این آزمون تغییری نخواهد کرد، ادامه داد: نظام انتخاب رشته در کنکور کارشناسی ارشد سال 91 دانشگاه آزاد اسلامی هیچ تغییری نکرده است.
سجادی جاغرق با اشاره به تفاوت ازمون کارشناسی ارشد امسال با سالهای گذشته، گفت: اگر داوطلبی در گرایشهای مختلف رشته زراعت، انتخابی داشت و قبول نشد در صورتیکه در جای دیگری ظرفیت ایجاد شد، این شخص پذیرفته می شود. در واقع می توان گفت گزینش باسوادترها در کنکور کیفی تر می شود.
وی تاکید کرد: اگر داوطلبی در انتخاب اول دانشگاه پذیرفته شد، مختار است که سرکلاسهای درس آن رشته برود یا نه. اما اگر داوطلبی تاکید داشت که می خواهد به انتخاب دوم خود برود، نمی تواند زیرا ظرفیت در انتخاب دوم توسط سایر پذیرفته شدگان تکمیل شده و این گونه خواسته ها موجب بی نظمی می شود.

دفترچه کنکور کارشناسی ارشد سال 91

رئیس مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی، با اشاره به تغییرات اساسی در دفترچه کنکور کارشناسی ارشد سال 91، تاکید کرد که با تفاوت در شیوه پذیرش، قبولی داوطلبان عادلانه تر و منصفانه تر می‌شود.
دفترچه کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد در سال جاری تغییر اساسی کره و مواد امتحانی تغییر یافته رشته گرایشهای کنکور کارشناسی ارشد سال 91 این دانشگاه به همراه ضرایب آنها هفته نخست آذرماه منتشر شد.
در پذیرش داوطلبان برای کنکور کارشناسی ارشد سال 91 – 92 مواد امتحانی در این آزمون کاملاً متفاوت می شود تا بتوان داوطلبان را در گرایش‌های مختلف دیگری به جز آنچه خود آنها انتخاب کرده اند، گزینش کرد و اگر داوطلبی در آزمون سال آینده در گرایشی موفق نبود اما از نمره بالایی برای یک گرایش دیگر برخوردار بود، بتواند در آن گرایش پذیرفته شود.
رئیس مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر اینکه گزینش داوطلب در گرایش‌های دیگر منجر می‌شود تا داوطلب در آزمون کارشناسی ارشد سال 91 موفق شود، اضافه کرد: این اقدام به داوطلب کمک می کند که آزادی عمل بیشتری در پذیرش داشته باشد.
سجادی جاغرق در ادامه به ذکر مثالی پرداخت و گفت: تا سال گذشته روال پذیرش و درس خواندن داوطلبان به این شکل بود که به عنوان مثال اگر تمایل داشتند در رشته روانشناسی بالینی پذیرفته شوند باید یک سری درس برای روانشناسی بالینی یا یک سری درس برای سایر گرایش‌های روانشناسی مطالعه کنند تا برای شرکت در آزمون کارشناسی ارشد آماده شوند.
وی ادامه داد: دروسی که داوطلبان برای هر گرایش از رشته های ارشد روانشناسی مطالعه می کردند تقریباً متفاوت بود لذا داوطلبی که در آزمون کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی شرکت می کرد ممکن بود نمره ای به دست نیاورد از سوی دیگر ما نمراتی از این داوطلب نداشتیم که بتوانیم او را در گرایش دیگر روانشناسی گزینش کنیم.
رئیس مرکز آزمون دانشگاه آزاد، افزود: از این رو مرکز آزمون به دلیل اینکه از داوطلبان در گرایش‌های مختلف رکورد نمره داشته باشد تا هنگام بررسی نمرات بتواند منصفانه و عادلانه تر داوطلبان قوی را گزینش کند، درس‌ها را یکسان سازی کرد و به هر رشته 8 درس اختصاص داد.
وی گفت: حال ممکن است یک درس در رشته ای ضریب یک، سه و چهار داشته باشد، این تقریباً شبیه مدل کنکور سراسری وزارت علوم است و داوطلبان به صورت انحصاری تنها برای یک گرایش امتحان نمی دهند.


» نظر