سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کارنامه قبولی های امسال ( کنکور آزاد )

بهترین کار این بود که یکمی کارنامه ها رو مرتب کنم و بزارم تو صفحه اول بلاگ شاید به درد سال بعدی ها بخوره...
همیشه تو جامعه ما با کارنامه و درصد و رتبه برخورد مخفیانه میشه ! همه پنهان میکنن ، سنجش و مرکز آزمون دانشگاه آزاد هم هیچ اطلاعاتی در اختیار داوطلبان نمیزارن ،‏یادمه موقع ثبت نام خودم ،‏نمیدونستم سال قبلی ها با چه درصد هایی قبول شدن !؟ آیا رقابت تو رشته مورد نظر شدیده ؟ هیچی معلوم نبود ! وقتی 1 کارنامه از سال قبلی ها رو با مشقت پیدا کردم کلی انرژی گرفتم ، چون نسبت به رقابت پیش رو ، دید پیدا کردم.
کارنامه هایی رو که دوستان اینجا نوشتن یا خودم پیدا کردم رو در زیر مینویسم :

مدیریت اجرایی :

زبان : 75 %  ،  تئوری مدیریت :  75 % ، زبان فارسی : 63 % ،  جی مت : 85 % ،  دانش مسائل روز : 1.7 %

رتبه : 42

قبولی : تهران مرکز

=======

زبان : 71.7% ،  تئوری مدیریت : 48.3 % ، ادبیات فارسی : 63.3 %  ،  جی مت : 95 %  ،  دانش مسائل روز : 25%

رتبه : 20

قبولی : تهران علوم تحقیقات

=======

زبان : 53% ،  تئوری مدیریت  : 73% ،  ادبیات فارسی : 51.7 % ، جی مت : 65%  ،  دانش مسائل روز : 18.3%

رتبه : 58

قبولی : تهران مرکز

************************      *************************      ************************
************************      *************************      ************************

(( با عرض شرمندگی این کارنامه منه !!! !!! ، چون دوستان زیاد سوال کردن ترجیح دادم اینجا اینو بنویسم... ))
(( درضمن کارنامه های ام.بی.ای امسال خیلی از دوستان هم تو قسمت آرشیو بلاگ هست ، یه سر بزنین. ))
مهندسی صنایع - مدیریت سیستم و بهره وری :

زبان : 75 %‏  ،  ریاضی :  95%  ،  آمار و احتمالات :  33.3 %  ،  تئوری مدیریت :  53.3 %

رتبه : 1
قبولی : تهران جنوب


===========

زبان : 73.3 % ، ریاضی : 71.7 %  ، آمار و احتمالات :  30 %   ،  تئوری مدیریت :  50 %

رتبه :‏ 3
قبولی : تهران جنوب

==========

زبان : 66.7 %  ،  ریاضی 71.7 %  ، آمار و احتمالات : 2 %    ،  تئوری مدیریت  :‏  57 %

رتبه : 8
قبولی تهران جنوب

=========

زبان : 63.3 %  ،  ریاضی : 46.7 %  ،  آمار و احتمالات :  3 %  ،  تئوری مدیریت  : 55 %

رتبه : 14
قبولی تهران جنوب

 

به امید موفقیت دوستان
کاوه

 


» نظر

از گرامر خیالتون راحت...

این بخش گرامر کنکور ها بدترین قسمت اونهاست !
به چند دلیل ،‏ یکی این که به راحتی میتونین سر یک گزینه با خودتون به توافق برسین و تست رو بزنین !!! که این وضعیت برای تست های لغت یا متن ایجاد نمیشه ! بالاخره یا یک لغت رو بلدیم یا بلد نیستیم ، پس یا تست رو میزنیم یا نه ،‏ ولی برای گرامر اینطور نیست و شما به راحتی با خودتون سر یک گزینه کنار میاین ! مخصوصا تست های غلط یابی زبان که دیگه شدیدا وسوسه کننده هستن و آدم دوست داره همه اش رو بزنه حتی به غلط !! !!
دومی این که تست گرامر تو بعضی کنکور ها بخش عظیمی رو به خودش اختصاص میده.
سوم اینکه منبع تستی تو بازار نیست که بشه روش حساب کرد.
چهارم همگی ما از دوران دبیرستان به اینور دیگه با گرامر کاری نداشتیم و فراموشش کردیم...
گرامر خیلی خیلی بیشتر از تست های متن و لغت نیاز به تست زنی داره تا نکات کامل تو ذهن بشینه و سرعت عمل بالا بره...
فایلی که در زیر اومده برای اونایی که میخوان :

1. MBA
2. صنایع - مدیریت سیستم و بهره وری
3. کارآفرینی ( کلا شاخه مدیریت )
4. اجرایی

امسال کنکور ارشد بدن حکم طلا رو داره. فایل حاوی 60 دوره امتحان های TOEFL هست به همراه کلید و با توجه به شباهت 100% سوالات گرامر ارشد به گرامر TOEFL پیشنهاد میکنم این 60 آزمون رو تو این مدت باقی مونده امتحان بدین تا خیالتون از تست های گرامر راحت راحت بشه.

MBA ، ها که حداقل 30 تست برای گرامر دارن و معضل گرامرشون با این فایل کاملا حل میشه ، تست های کنکور MBA اگه نگم عینا شبیه این فایل هست میتونم مطمئن بگم که نکاتش اصلا خارج از این تست ها نیست...
صنایع - مدیریت سیستم و بهره وری ، ها معمولا 10 تا 15 تست گرامر دارن که با ساختار تست های گرامر تافل شباهت زیادی داره و زدن این تست ها تا 40 - 50% کنکور رو براشون محتمل میکنه.
کارآفرینی ، ها بهتر میدونن که ضریب 4 زبان اصلا شوخی بردار نیست و 1 تست هم خیلی با ارزشه ، معمولا از 30 تست زیان مدیریت ، 6 یا 7 تا از اون مربوط به گرامر میشه. البته تست های کارآفرینی بخش غلط یابی رو نداره پس این دوستان لازم نیست تست های غلط یابی رو بزنن و فقط باید در هر آزمون روی 15 تست گرامر اول توجه کنن و به 25 تست غلط یابی دیگه کار نداشته باشن ( البته تا حالا برای کنکور مدیریت ، تست های غلط یابی نیومده و من با توجه به روند 6 سال گذشته این پیشنهاد رو کردم )
اجرایی ، ها هم عینا مثل کارآفرینی ها.
حجم فایل 4 مگابایت هست و شامل 60 آزمون تافل با کلید  تو 778 صفحه.
از دوست عزیزم جناب پارسایی برای کمکی که برای آپلود این فایل به من دادن ممنونم.

http://rapidshare.com/files/52188799/TOEFL_STRUCTURE_ChaseDream_V_2005_1_.07_hidden_explanation.doc.html

یا این لینک :

http://rapidshare.com/files/52822217/TOEFL_STRUCTURE_ChaseDream_V_2005_1_.07_hidden_explanation.doc.html

یادتون نره ، برای دانلود از DAP یا هر برنامه مدیریت دانلود استفاده نکنین و با روش سنتی همون اینترنت اکسپلورر یا فایر فاکس استفاده کنین....


پیروز و سربلند باشین
کاوه


» نظر

7 روز به ثبت نام دانشگاه سراسری ،‏آزاد هنوز خوابه !!!

نحوه و زمان ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان نهایی 134کدرشته امتحانی آزمون کارشناسی ارشد سال 1386 دانشگاهها و موسسات آموزش عالی کشور اعلام شد.

به گزارش سرویس صنفی آموزشی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان آزمون کارشناسی ارشد در دانشگاه‌های محل پذیرش از روز دوشنبه 12 شهریور ماه آغاز می‌شود و تا 18 شهریور ادامه دارد البته ثبت‌نام در برخی دانشگاه‌ها تا پایان شهریور ماه ادامه دارد.

انتشار اطلاعیه تکمیل ظرفیت آزمون کارشناسی ارشد در 9 مهر

اطلاعیه پذیرش دانشجو در برخی کد رشته‌ محلهای جدید و همچنین تکمیل ظرفیت آزمون کارشناسی ارشد نهم مهر از طریق نشریه پیک سنجش و سایت اینترنتی سازمان سنجش منتشر خواهد شد و عدم مراجعه این دسته از پذیرفته شدگان برای ثبت‌نام به منزله انصراف از ادامه تحصیل تلقی خواهد شد.

در گزینش هر یک از رشته‌ها، حد نصاب نمره علمی لازم تعیین شده ملاک عمل قرار گرفته است، همچنین با توجه به قانون مربوط به سهمیه رزمندگان، 20 درصد ظرفیت هر رشته با رعایت آیین‌نامه اجرایی قانون مذکور به این سهمیه تخصیص داده شده و گزینش بر اساس آن انجام گرفته است.

انتشار کارنامه داوطلبان از اوایل مهر

برای داوطلبان واجد شرایط گزینش، کارنامه‌ای حاوی اطلاعات لازم رتبه داوطلب و آخرین رتبه پذیرفته شده در هر یک از کد رشته‌های انتخابی و در سهمیه مربوط تنظیم شده و از طریق سایت اینترنتی سازمان از اوایل مهرماه قابل دسترسی خواهد بود.

براساس این گزارش ایسنا، همچنین با آن دسته از پذیرفته شدگانی که از نظر علمی قبول ولی از نظر صلاحیت‌های عمومی در اولویت قرار نگرفته‌اند، توسط دبیرخانه گزینش استاد و دانشجو مکاتبه خواهد شد.

مدارک لازم برای ثبت نام عبارتند از: اصل مدرک کارشناسی مورد تایید وزارتخانه‌های علوم یا بهداشت و یا شورای عالی انقلاب فرهنگی و یک برگ فتوکپی آن، اصل شناسنامه و دو برگ فتوکپی از تمام صفحات آن، شش قطعه عکس تمام رخ 3 در 4 تهیه شده در سال جاری، اصل گواهی تایید شده توسط دانشگاه یا موسسه آموزش عالی محل اخذ کارشناسی برای آن دسته از داوطلبانی که با توجه به مفاد آیین نامه ادامه تحصیل فارغ التحصیلان رتبه اول دوره کارشناسی مصوب 28 اردیبهشت 85 وزارت علوم، با سهمیه رتبه اول پذیرفته شده‌اند.

شایان ذکر است، معدل لیسانس پذیرفته شده باید با معدلی که قبلا در فرم تقاضانامه ثبت نامی اینترنتی به سازمان اعلام نموده، یکسان باشد و از پذیرفته شدگانی که حداکثر تا 31 شهریور فارغ التحصیل نشوند، ثبت‌نام به عمل نمی‌آید.

گفتنی است، به دلیل نبود داوطلب واجد شرایط در برخی از کد رشته‌ محلها ظرفیت تکمیل نشده است، نظر به اینکه برخی از دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی درخواست افزایش ظرفیت پذیرش دانشجو در برخی از کد رشته‌ها را نموده‌اند، لذا تعداد اعلام شده در این اطلاعیه‌ بر اساس ظرفیت تغییر یافته می‌باشد.

بر اساس این گزارش، در کد رشته محلهای بورسیه نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران،‌ نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران و سازمان ثبت احوال به دلیل نبودن داوطلب واجد شرایط، فردی به عنوان قبول شده نهایی معرفی نشده است.

گفتنی است، در هر مرحله از ثبت نام و هنگام تحصیل چنانچه مشخص گردد که داوطلبی حقایق را کتمان نموده و واجد شرایط نیست، قبولی وی «کن لم یکن» تلقی شده و طبق مقررات با وی رفتار خواهد شد.


» نظر

شهریه دانشگاههای دولتی امسال افزایش نمی‌یابد...

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه در سال جاری در دانشگاههای دولتی افزایش شهریه نخواهیم داشت گفت: در خصوص شهریه دانشگاههای غیر انتفاعی نیز هنوز تصمیم گیری نشده است.

به گزارش سرویس صنفی آموزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر محمد مهدی زاهدی با ارائه گزارشی از عملکرد وزارت علوم در دو سال گذشته از اجرایی شدن برنامه‌های ارائه شده به مجلس در ابتدای زمان تصدی خود به عنوان وزیر علوم خبر داد و گفت: این برنامه در پنج محور آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، فناوری و ساختاری تنظیم شده بود که با همکاری تمام مسؤولان وزارت علوم شصت درصد آن به انجام رسیده و باقی نیز در حال طراحی و برنامه‌ریزی است.

وی همچنین به اجرای امور پیش‌بینی نشده توسط وزارت علوم اشاره کرد و گفت: مواردی از قبیل کارآفرینی و اشتغال فارغ‌التحصیلان و رتبه‌بندی دانشگاههای جهان اسلام که با هماهنگی سازمان کنفرانس اسلامی مسئولیت آن به ما واگذار شد از جمله مواردیست که در برنامه ارائه شده به مجلس پیش‌بینی نشده بود.

دکتر زاهدی همچنین با بیان اینکه در بخش توسعه آموزش عالی از برنامه چهارم توسعه پیشی گرفته‌ایم، اظهار کرد: هم‌اکنون با تحت پوشش قراردادن 3 میلیون و 350 هزار دانشجو امیدواریم تا پایان برنامه توسعه چهارم بیش از سی درصد جوانان کشور را که در قانون این برنامه پیش‌بینی شده بود تحت پوشش آموزش عالی قرار دهیم.

وزیر علوم از افزایش بودجه دانشگاه‌ها، افزایش پرداخت وام‌های صندوق رفاه دانشجویان و رشد تحصیلات تکمیلی به عنوان اقدامات صورت گرفته در دو سال اخیر، خبر داد و افزود: برنامه‌ریزی آموزش‌عالی در برنامه پنجم توسعه بر عهده مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش‌عالی نهاده شده و از سال آتی وارد مباحث ریزتر و حوزه‌های مختلف آن می‌شویم تا بتوانیم برنامه مدوّن و کارکردی آموزش‌عالی را به تصویب دولت و مجلس برسانیم.

براساس گزارش سایت وزارت علوم، دکتر زاهدی در خصوص کاهش ماندگاری دانشجویان بورسیه در خارج از کشور، در نشستی در مهر گفت: یکی از دلایل این امر رسیدگی مستمر به مسائل مالی، رفاهی و علمی این دانشجویان است، همچنین، بازخواست موارد تعهد این دانشجویان بصورت جدی اعمال می‌شود بطوریکه در سال 85 حدود هفت میلیارد تومان از وثیقه دانشجویان بورسیه که بازنگشته بودند به خزانه دولت واریز شد.

وی درباره ساماندهی شهریه‌ها، گفت: در بهمن سال 84 برای اولین بار شهریه دانشگاهها کاهش یافت و از آن زمان تاکنون هیچ افزایش شهریه‌ای نداشته‌ایم، در سال جاری نیز در دانشگاههای دولتی افزایش شهریه نخواهیم داشت و در خصوص دانشگاههای غیر انتفاعی هم هنوز تصمیم گیری نشده است.

وزیر علوم در خاتمه با بیان اینکه 95 درصد از مصوبات سفرهای استانی در بخش آموزش عالی اجرایی شده است، در خصوص بودجه عمرانی و خوابگاه سازی در دانشگاه‌ها، گفت: در بخش خوابگاه‌ سازی اگر بتوانیم حدود 20 میلیارد تومان (به غیر از 50 میلیارد تومان اختصاص یافته) بودجه دریافت کنیم یقینا تمام مصوبات سفرهای استانی در خصوص خوابگاه سازی محقق می‌شود و این حجم ساخت خوابگاه دانشجویی در سالهای پس از انقلاب بی‌سابقه بوده است.

 

باز جای شکرش باقیه ! بعضی دانشگاه ها هم اعلام کردن که تا 70% وام میدن ( به دانشجو های ارشد )...

کاوه


» نظر

کتاب و جزوه و آزمون های من

من میخوام تمام جزوه ها و کتاب ها و آزمون های سال گذشته ام رو بفروشم ، چون دیگه اصلا به درد من نمیخورن.
اون ها رو به 4 مجموعه تقسیم کردم تا به شکل موضوعی بتونم عرضه کنم :

1. مجموعه آزمون های آزمایشی و کنکور های سال گذشته: ماهان ( 7 دوره )‏‏،‏ پارسه (‏7 دوره ) ، پویش ( 7 دوره ) و 1 دوره هم آزمون نوبت دوم شریف ( که خیلی به آزمون امسال سوالاش نزدیکه ) + کتاب سیاه رنگ نگاه دانش ( مجموعه تست های کنکور ام.بی.ای از سال 74 تا 85 با پاسخ تشریحی )

2. مجموعه زبان : 2 تا مجموعه متون تخصصی و تست های مهم آرمان اشراقی که تو 2 تا موسسه ماهان و پویش درس میداد اونها رو  + 1 جزوه متون تخصصی و تست ناصر امامی + کتاب زبان عمومی آرمان اشراقی + کتاب زبان تخصصی آرمان اشراقی ( انتشارات نگاه دانش ) + جزوه کامل گرامر زبان + کتاب زبان تخصصی سروش اصلانی و نوید غفارزادگان از مجموعه 5 جلدی (‏بنفش ) انتشارات نگاه دانش.

3. مجموعه تئوری مدیریت :  جزوه درسی مهدی باقرلو ( عضو هیات علمی ) + جزوه دکتر کرد نائیج + کتاب تست سید جوادین ( درس کوتاه و تست ) + کتاب تست باقرلو ( تست های رشته های دیگه رو هم داره مثل صنایع که تو اون 2تا کتاب دیگه نیست ) + کتاب تست داور ونوس ( تنها کتابی که پاسخ تشریحی داره ، عالیه ) + کتاب درس تئوری مدیریت  سروش اصلانی و نوید غفارزادگان از مجموعه 5 جلدی ( سبز ).

4. مجموعه GMAT : جزوه کلاسی درس احمد صداقت + کتاب جی مت احمد صداقت + جزوه درس بابک لطفعلی

 

**) مجموعه تئوری مدیریت خیلی کامله ، یکی از دوستام با خوندن این مجموعه ( 70% کل کتاب ها ) تونست تئوری امسال اجرایی رو خیلی عالی بزنه ، چون تئوری هم فراره و هم متنوع باید تست زیاد بزنین ، دیدگاه ها تو این درس با هم فرق میکنه و خوندن درس هر استادی یه دیدگاه خاص رو به آدم میده.
**) مجموعه آزمون ها این خوبی رو داره که از اول مهر ماه تا اول بهمن میتونین هر هفته 2 تا آزمون بدین و با انواع سوال ها و سلیقه های مختلف طراحان آشنا بشین. ( مجموعه پارسه کاملا نو هست )
**) مجموعه جی مت ، برای حل مسئله و استدلال منطقی و کفایت داده های جدا کافیه ولی قسمت ادبیات فارسی رو نداره.
**) زبان کلا به همت شما بستگی داره اما متونی که آرمان اشراقی انتخاب کرده و روش تست میزنه خیلی کاملن و همه موضوع های قابل طرح تو کنکور رو پوشش میدن ،‏به نظر میاد که کفایت میکنن.

کسایی که براشون این مجموعه ها جالبه و مایل به خرید هستن  به من ایمیل بزنن. ( یا تک مجموعه و یا کل مجموعه ها ).
Kaveh_a2003@yahoo.com

موفق باشید
کاوه 

 


» نظر

عجیب اما واقعی !

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که تاکنون تعللی از سوی صندوق رفاه وزارت علوم برای پرداخت وام دانشجویان دانشگاه آزاد گزارش نشده است، گفت: اگر در روند اختصاص وام شهریه به دانشجویان دانشگاه آزاد کندی صورت گیرد قطعا با طرح دوفوریتی در مجلس تفکیک صورت می‌گیرد.

علی عباسپور تهرانی‌فرد در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با اشاره به قانون مصوب مجلس چهارم مبنی بر این‌که سه صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، ‌تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه آزاد اسلامی، به عنوان صندوق محسوب شده و قانونی هستند، افزود: این قانون تاکنون در مجلس شورای اسلامی و در بودجه‌های سنواتی و قوانین برنامه‌ی پنج ساله منظور شده و وام‌های دانشجویی نیز بین این سه صندوق تقسیم می‌شد.

وی تصریح کرد: سایر دانشگاه‌های مراکز آموزش عالی غیرانتفاعی یا بخش آموزش عالی وزارت آموزش و پرورش یا دستگاه‌های دیگر همه به صندوق وزارت علوم متصل بودند که استثنائا در لایحه‌ی بودجه‌ی سال جاری دولت پیشنهادی داد مبنی بر این‌که وام دانشجویان دانشگاه آزاد نیز به صندوق وزارت علوم واریز شود.

به گفته‌ی نماینده‌ی مردم تهران در قانون آمده است که این سه صندوق به صورت مستقل عمل کنند و ما نیز مخالف این بودیم که وامی که سهمیه‌اش متعلق به دانشگاه آزاد است به صندوق وزارت علوم واریز شود، اما با توجه به لایحه‌ی دولت و تصویب پیشنهاد لایحه‌ی دولت در مجلس، امسال به این صورت عمل خواهد شد.

وی با بیان این‌که نیمی از وام 120 میلیارد تومانی شهریه‌ی دانشجویان که به صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم واریز می‌شود به دانشجویان دانشگاه آزاد اختصاص می‌یابد، خاطرنشان کرد: این امر که نیمی از وام شهریه‌ی دانشجویان به صندوق رفاه وزارت علوم برای ارائه به دانشجویان دانشگاه آزاد تخصیص می‌یابد نشانگر آن نیست که قانون قبلی لغو شده و بقیه فعالیت‌ها نیز به همین صورت انجام خواهد شد؛ بلکه این قانون امسال اجرا شده و قطعا نظر ما این است که برای سال‌های آینده قانون طبق روال سابق انجام شود.

عباسپورتهرانی‌فرد با اشاره به جلسه‌ای که طی یک ماه گذشته در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با حضور مسوولانی از بخش دانشجویی وزارت علوم و دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شده بود، افزود: در این جلسه عنوان شد که هم‌چون سال گذشته 120 میلیارد تومان وامی که از طریق خزانه به صندوق رفاه وزارت علوم پرداخت می‌شود نیمی از آن به دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی اختصاص یابد که در این جلسه تبادل نظر شد تا از طریق مکانیزمی که پیچیدگی نیز ایجاد نکند این هماهنگی بین دانشگاه آزاد اسلامی و صندوق رفاه وزارت علوم برای پرداخت وام شهریه به دانشجویان دانشگاه آزاد برقرار شود.

به گفته‌ی رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، جلسه‌ی فوق در راستای نظارت بر روند اجرایی این بند از تبصره‌ی ماده دو قانون بودجه‌ی سال جاری بوده است و مقرر گردید با پرداخت وام شهریه هیچ مشکلی ایجاد نشود.

وی یادآور شد: چنان‌چه در روند اختصاص وام شهریه به دانشجویان دانشگاه آزاد و روند اجرایی آن از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اختلالی به وجود آید و کندی و اشکالاتی رخ دهد قطعا با طرح دوفوریتی در مجلس این تفکیک به عمل خواهد آمد و میزان وام شهریه‌ی دانشجویان دانشگاه آزاد به صندوق رفاه این دانشگاه بازخواهد گشت.

عباسپور با تأکید بر این‌که در جلسه‌ی اخیر کمیسیون با مسوولان دانشجویی وزارت علوم و دانشگاه آزاد، این دو همکاری و همدلی و هماهنگی بسیار قابل توجهی داشته‌اند و فکر نمی‌کنم چنین طرحی از سوی مجلس لزومی داشته باشد، گفت: تعللی تاکنون در خصوص ارائه‌ی وام دانشجویان دانشگاه آزاد از سوی صندوق رفاه وزارت علوم گزارش نشده است.

نماینده‌ی مردم تهران در پایان، خاطرنشان کرد: مسوولان وزارت علوم با دانشگاه آزاد همکاری خوبی داشته و اعلام کرده‌اند که به نحو مطلوب سهم دانشگاه آزاد را از وام دانشجویی به دانشجویان آنان پرداخت خواهیم کرد.

====

یکم سخته که آدم باور کنه که در صورت تعلل در تخصیص وام موضوع به شکل طرح 2 فوریتی مطرح بشه ! اما فعلا این حق رو برامون قائل شدن !!!


» نظر

امروز 18 مرداد ! 1 ماه مونده ...

دکتر خالقی (معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ) : آغاز سال تحصیلی 20 شهریور ماه خواهد بود.

میدونم ،‏همه حوصلتون سر رفته ،من هم کلافه شدم ! ،  پس این جواب های کنکور کی میاد ؟!
شاید اگه به آمار ها نگاه کنیم یکم از دلشوره آدم کم بشه ! ( به جان خودم که هیچ تاثیری برای خودم در مورد کاهش استرس نداشت ! )

سال 1384 ، دانشگاه آزاد 3 شهریور ماه نتایج نهایی رو اعلام کرد.
سال 1384 ، نتایج نهایی کارشناسی ارشد سراسری هم در تاریخ 8 شهریور اعلام شد.

سال 1385 ، دانشگاه آزاد 1 شهریور ماه نتایج نهایی رو اعلام کرد.
سال 1385 ، نتایج نهایی کارشناسی ارشد سراسری هم در تاریخ 9 شهریور اعلام شد.

**** اما شروع سال تحصیلی ورودی های جدید معمولا نه تنها از 1 مهر نبود بلکه معمولا 1 هفته هم عقب میوفتاد ! ****

پس حداقل10 روز مونده تا اعلام نتایج ، احتمالا امسال نتایج رو زودتر هم اعلام کنن ،‏چون آغاز سال تحصیلی 12 روز جلوتر اومده ، منطقیه امسال ،‏ هم دانشگاه آزاد و هم دانشگاه های دولتی تا قبل از شهریور ( مثلا 30 یا 31 مرداد ) ، نتایج رو اعلام کنن ، تا مراحل ثبت نام دانشجویان کارشناسی ارشد  و کارشناسی  با دقت و سر فرصت انجام بشه.


» نظر

چند خبر متنوع :

دانشگاه‌های آزاد قزوین و کینگستون لندن تفاهمنامه همکاری امضا کردند:

با امضای تفاهمنامه‌ای، دانشگاه کینگستون لندن در زمینه برگزاری دوره‌های آموزشی و صدور مدارک بین المللی مشترک با دانشگاه آزاد قزوین همکاری می‌کند.

به گزارش سرویس صنفی آموزشی خبرگزاری دانشجویان ایران ، دکتر علی اکبر ابوترابی، معاون ایرانی دانشگاه کینگستون لندن ضمن بازدید از دانشگاه آزاد قزوین گفت: شباهت زیادی که بین دانشگاه کینگستون و دانشگاه آزاد قزوین وجود دارد و این زمینه مناسبی در جریان این بازدید را در جهت گسترش تبادلات مشترک علمی فراهم می‌آورد.

وی برگزاری دوره‌های آموزشی و سمینارها و تحقیقات علمی و ارائه مدارک بین المللی مشترک را از مهم ترین اهداف این دیدار عنوان کرد.

وی اظهار داشت: در حال حاضر دانشگاه کینگستون لندن طی قرارداد با دانشگاه آکسفورد انگلستان اقدام به برگزاری دوره‌های کوتاه مدت ویژه دانشجویان ایرانی در مقاطع کارشناسی و دکتری در رشته مهندسی نموده است.

ابوترابی تصریح کرد: در اولین دوره تبادل دانشجو 25 نفر در مقطع کارشناسی و پنج نفر در مقطع دکتری به عنوان نمایندگان دانشگاه آزاد در دانشگاه آکسفورد تحصیل خواهند نمود.

وی افزود: هم اکنون دانشگاه کینگستون با مراکز علمی کشورهای چین، هندوستان، امارات، روسیه، آلمان، یونان، فنلاند، امریکا همکاری مشترک تحقیقاتی دارد و بیش از 70 نفر از دانشجویان ایرانی در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند.

شایان ذکر است در حال حاضر دانشگاه آزاد قزوین دارای 24 هزار دانشجو در قالب 72 رشته تحصیلی می‌باشد.

===================================================
برگزاری دوره های رایگان مفاهیم اولیه بورس اوراق بهادار (باهمکاری سازمان بورس اوراق بهادار تهران) :

دوره آموزشی و رایگان آشنایی با اصول اولیه بورس در مرکز همایشهای مجموعه فرهنگی هنری تهران روزهای  شنبه هر هفته از ساعت 16 الی 19 تشکیل می شود.
گفتنی است این دوره با حضور کارشناسان و مدرسان مرکز تحقیقات سازمان بورس اوراق بهادار تهران وبا هدف گسترش فرهنگ سرمایه گذاری در بورس تشکیل می شود.در این کلاس شش ساعته درباره مفاهیم و اهمیت بازار سرمایه ،ابزارهای مالی مورد استفاده در بورس ،خرید و فروش سهام ،حقوق دارندگان اوراق بها دا ر و تابلو های بورس بحث خواهد شد. همچنین پس از این دوره در این مرکز کلاسهای آموزشی 20 ساعته بورس پیشرفته نیز برگزار خواهد شدکه علاقه مندان می توانند برای شرکت در این دوره ها با شماره های
7-77641125 تماس حاصل فرمایند و یا به نشانی:خیابان شریعتی ,روبروی بهار شیراز,مجموعه فرهنگی هنری تهران(سینما ایران)مراجعه نمایند.

===================================================================

با حضو ر علاقه مندان به سرمایه گذاری در فارکس برگزار می گردد

سمینار آموزشی و رایگان آشنایی با بازارهای مالی ارز دنیا ( فارکس ) :

سمینار آموزشی و رایگان آشنایی با بازارهای مالی ارز دنیا در مرکز همایش های مجموعه فرهنگی هنری تهران روز دوشنبه 22  مرداد ماه ساعت 17:30 الی19:30 برگزار می گردد.

در این سمینار درباره موضوعات زیر بحث می گردد :

آشنایی با پلتفرم تجاری فارکس

اصطلاحات اولیه بازار فارکس

آشنایی با کارگزارها و نحوه باز کردن حسابها

آشنایی با بازارهای اصلی فارکس

علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر با تلفن های 77641125-7 تماس حاصل فرمایندو یا به آدرس خیابان شریعتی،روبروی بهار شیراز،مجموعه فرهنگی هنری تهران(سینما ایران)مراجعه نمایند#.

=============================================================
جشنواره سالانه کارآفرینی و اشتغال در دانشگاه مازندران برگزار می‌شود :

رییس مرکز کارآفرینی دانشگاه مازندران خبر داد: جشنواره سالانه کارآفرینی و اشتغال پاییز امسال در دانشگاه مازندران برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران ، دکتر حسنعلی آقاجانی برقراری تعامل و هماهنگی مناسب میان صاحبان طرح‌ها و ایده‌های کارآفرینانه، طراحان کسب و کار، مجریان طرح‌ها، صاحبان سرمایه و حامیان آن‌ها را از اهداف برگزاری جشنواره کارآفرینی بیان کرد.

وی بومی سازی علم و عمل کارآفرینی، ایجاد اشتغال مولد در استان، تبیین و ارائه الگوی بومی و یکپارچه، توسعه سرمایه گذاری کارآفرینی و ایجاد اشتغال مولد در قالب چهار خرده سیستم، بورس ایده، کارآفرینان، طراحی کسب و کار و حامیان کارآفرینان و نیز چگونگی اجرایی شدن آن در سطح دانشگاه مازندران را از اهداف این جشنواره بر شمرد.

آقاجانی اظهار کرد: هماهنگی میان این چهار بخش می‌تواند به تولید ثروت، توسعه تکنولوژی و ایجاد اشتغال مولد از طریق شناسایی، خلق و استفاده از فرصت‌های کارآفرینی موجود در دانشگاه منجر شود.

وی خروجی نهایی این تبادل همکاری را تاسیس شرکت‌های جدید کارآفرینانه و تولید کالاها، خدمات، بازارها، مواد خام، روش‌های تولید و سازماندهی جدید بیان کرد.

رییس مرکز کارآفرینی دانشگاه مازندران ضمن دعوت از کلیه دانشگاه‌های استان به شرکت در این جشنواره افزود: این جشنواره فرصت مغتنمی است که مراکز آموزش عالی به شناسایی استعدادهای خلاقانه دانشجویان و صاحبان ایده‌های مولد بپردازند و با حضور در بخش‌های مختلف آن با چگونگی ارتباط مناسب تر با سایر پشتیبانان این عرصه آشنا شوند.

=================================================================
باز دانشگاه علم و فرهنگ !‏ ! ! :

رییس دانشگاه علم و فرهنگ در آستانه فرارسیدن سالروز تاسیس جهاد دانشگاهی با بیان اینکه دانشگاه علم و فرهنگ جزو اولین موسسات آموزش عالی بوده که به دانشگاه تبدیل شده است، اظهار کرد: با توجه به اینکه بیشتر فعالیت جهاد دانشگاهی طی سالهای گذشته در حوزه پژوهشی بوده است نیاز به یک مجموعه‌ آموزشی که بتواند در کنار فعالیت‌های پژوهشی و فرهنگی، فعالیت‌های علمی جهاد را کامل کند، به شدت احساس می‌شد که با ایجاد موسسه آموزش عالی جهاد در سال 72 این نیاز مرتفع شد.

به گفته‌ی وی، پذیرش دانشجوی دکترای در رشته «زیست شناسی تکوینی» با همکاری پژوهشکده رویان از بهمن 86 در دانشگاه آغاز می‌شود.

دکتر قرنفلی همچنین با اشاره به همکاری دانشگاه با پژوهشکده توسعه تکنولوژی، گفت: رشته بین رشته‌ای «مهندسی مالی» نیز با همکاری این پژوهشکده در دانشگاه در شرف راه‌اندازی است.

رییس دانشگاه علم و فرهنگ با بیان اینکه جهت‌گیری کلی دانشگاه در تعریف رشته‌های جدید و بین رشته‌ایی مورد نیاز جامعه است، اظهار کرد: در این راستا ایجاد رشته «مهندسی مالی» که ترکیبی از رشته‌های مهندسی صنایع، حسابداری، اقتصاد و مدیریت در حال پیگیریست.

وی افزود: ایجاد دوره دکتری رشته‌های «هنرهای اسلامی» و «بیوتکنولوژی» از برنامه‌های آتی دانشگاه است.

دکتر قرنفلی با اشاره به ایجاد دو رشته جدید روانشناسی بالینی گرایش خانواده درمانی و مدیریت MBA در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه در سال تحصیلی جدید، گفت: در سال گذشته دانشگاه در شش رشته کارشناسی ارشد دانشجو جذب کرد که تعداد این رشته‌ها امسال به 9 رشته افزایش یافته است.


» نظر

دومین کارگاه تابستانی اقتصاد شریف

دوره آموزشی نظریه بازی
دانشکده مدیریت و اقتصاد شریف
دانشگاه شریف

مدرس : حامد قدوسی ، دانشجو دکتری فاینانس ، وین
طول دوره : 12 - 15 ساعت
زمان : 21 الی 27 مرداد ماه
مکان : دانشکده مدیریت شریف
پیش نیاز : آشنایی با مفاهیم ابتدایی اقتصاد خرد یک و نظریه مجموعه ها و مقدمات تحلیل بیزی ( که فکر کنم اشتباه تایپی هست ! بیزینس )
هزینه دوره : 10000 تومان برای هر روز ، در کل 40000 تومان ( 10 جلسه )
مهلت ثبت نام :‏15 مرداد ماه
محل ثبت نام : دفتر گروه اقتصاد و مدیریت شریف

اطلاعات بیشتر رو از سایت دانشگاه شریف دانلود کنین.



» نظر

رتبه بندی جدید

رتبه بندی جدید دانشگاه های دنیا مجددا ما رو شرمنده کرد ! البته پیشرفت قابل ملاحظه ای در رتبه های اکثر دانشگاه های کشور دیده میشه که جای خوشحالی داره ، اما به نظر میرسه که هنوز برای بدست آوردن جایگاه اصلی خودمون خیلی خیلی باید زحمت بکشیم...

نام دانشگاه                                                          رتبه در خاورمیانه                                                   رتبه در کل ( جهان )
=======                                                        ==========                                                ============
دانشگاه تهران                   ------------------                         2                        -------------------                         1373
صنعتی شریف                  --------------------                       6                              ------------                            2255
علم و صنعت تهران             ------------------                        8                            ------------------                       2470
دانشگاه امیرکبیر               ------------------                        12                        ------------------                          2723
صنعتی اصفهان                -------------------                        13                        --------------------                       2752
علوم پزشکی ایران            -------------------                        15                        ---------------------                      2785
تربیت مدرس                    ------------------                         16                       ------------------                           2859
خواجه نصیر                      ------------------                        17                         ------------------                          2894
علوم پزشکی شیراز          ------------------                         18                         ------------------                         2904
دانشگاه امام صادق            ------------------                        19                         ------------------                         2912
فردوسی مشهد                ------------------                        21                          ------------------                        2982
دانشگاه شیراز                  ------------------                        22                        ------------------                          3055
دانشگاه اصفهان                 ------------------                       24                          ------------------                        3166
دانشگاه تبریز                      ------------------                      25                           ------------------                       3236
علوم پزشکی اصفهان           ------------------                      28                          ------------------                        3367
دانشگاه شهید بهشتی        ------------------                      29                           ------------------                        3398
علوم پزشکی تبریز               ------------------                      30                           ------------------                        3596 
علوم پزشکی ایران               ------------------                      31                           ------------------                        3597
دانشگاه ارومیه                    ------------------                      35                           ------------------                        3824
علوم پزشکی شهید بهشتی  ------------------                      41                          ------------------                         4087
دانشگاه  الزهرا                    ------------------                     42                         ------------------                          4094
دانشگاه پیام نور ( !! )             ------------------                     45                         ------------------                          4306
شهید چمران اهواز                ------------------                     46                         ------------------                          4325
دانشگاه کاشان                     ------------------                    48                         ------------------                          4543
بوعلی سینا همدان                ------------------                    50                          ------------------                         4804
.
.
.
دانشگاه آزاد تهران جنوب  ( تنها دانشگاه آزاد موجود ! )          63                          ------------------                          5385
.
.
.


البته به نظر من از رتبه 2000 به بعد ، ‏زیاد رتبه بندی ها منطقی و صحیح نیست ، این مسئله به خوبی تو رتبه های 4000 و 5000 مشهوده ،  مثلا دانشگاه علوم حدیث رتبه 4995 داره و دانشگاه های یزد ، مازندران ، زنجان و علوم پزشکی مشهد رتبه هایی بالا تر از 5100 دارن !
یا دانشگاه های علوم پزشکی کاشان و کرمان رتبه های بالاتر از 6250 دارن که زیاد منطقی به نظر نمیرسه.
حتی در مورد دانشگاه آزاد تهران جنوب  ،‏به نظر من این دانشگاه با اون تعداد زیاد رشته های لیسانس ،‏فوق ، دکتری که داره منظقی نیست با اون اختلاف فاحش از پیام نور و الزهرا پایین تر باشه !
البته مطلب جالب اینه که 51 دانشگاه از 100 دانشگاه خاورمیانه ، ایرانی هستن که باز جای خوشحالی داره...

کاوه





» نظر
   1   2      >