سفارش تبلیغ
صبا ویژن

یه خبر نسبتا جدید در مورد دوره های شبانه

پرداخت 70 درصد شهریه دانشجویان شبانه تحصیلات تکمیلی از طریق وام
مدیر درآمد صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم گفت: امسال صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم 70 درصد از شهریه دانشجویان دوره های تحصیلات تکمیلی را که در نوبت دوم (شبانه) تحصیل می کنند از طریق وام پرداخت می کند.

مهدی کلانتری در گفتگو با مهر افزود: همچنین صندوق رفاه دانشجویان تهسیلاتی را فرام کرده است تا به وسیله آن از زمان درخواست دانشجو برای دریافت وام شهریه تا پرداخت به وسیله صندوق مدت زمان کوتاهتری طی شود و وام فورا به حساب دانشگاه واریز شود.

مدیر درآمده صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم گفت: مطمئنا با اعتباری که در صندوق رفاه موجود است، نمی توان تمامی دانشجویان دوره های تحصیلات تکمیلی را که متقاضی وام شهریه هستند پوشش داد.

دکتر محمد مهدی زاهدی - وزیر علوم تحقیقات و فناوری نیز در زمینه اقدامات دولت نهم برای رفاه دانشجویان به مهر گفت: پرداختی های وام شهریه به دانشجویان در ابتدای دو سال برنامه چهارم توسعه در مقایسه با مجموع پرداخت 3 برنامه اول، دوم و سوم 5 درصد بیشتر بوده است و این در سایه تلاش دولت نهم حاصل شده است.

همچنین دکتر محمود ملاباشی معاون دانشجویی وزارت علوم از تامین اعتبار وام شهریه برای متقاضیان از یک هزار و 480 موسسه آموزش عالی خبر داد و گفت: امسال طبق قانون، وام دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی نیز از طریق صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم پرداخت می شود. اعتبار وام شهریه دانشجویان تا چند روز آتی به صندوق رفاه دانشجویان وارد می شود و تا هفته چهارم مهر ماه به دانشجویانی که با شهریه تحصیل می کنند، پرداخت می شود. 

وی افزود: دستور وزیر علوم است که دانشجویان دوره های ارشد و دکتری که شهریه پرداخت می کنند در سال جاری 70 درصد از شهریه شان را به صورت وام پرداخت کنند، در صورتی که این میزان در سال گذشته 50 درصد بود.

به گزارش مهر، بازپرداخت وام شهریه نیز مانند سایر وام های صندوق رفاه پس از پایان تحصیلات است.

منبع: خبرگذاری مهر


» نظر

اطلاعیه سازمان مدیریت صنعتی

این آگهی رو تو روزنامه همشهری دیدم ! جالبه که به پست قبلی هم مربوطه !

واحد تحصیلات تکمیلی و دوره های عالی مدیریت :
                        اطلاعیه پذیرش برای چهاردهمین دوره مهندسی صنایع - مدیریت سیستم و بهره وری

چهاردهمین دوره مهندسی صنایع - مدیریت سیستم و بهره وری در واحد تحصیلات تکمیلی سازمان مدیریت صنعتی با پشتوانه سالها تجربه ی ارائه این رشته از پاییز سال جاری آغاز میگردد. این رشته از کارآمدترین دوره های علوم میان رشته ای مدیریت و مهندسی به شمار میاید که با رویکردی متمایز ، مفاهیم نوین سازمانی و مدیریتی را با تلفیق ابزارهای مهندسی صنایع از جوانب مختلف مورد بررسی قرار میدهد. مخاطبین اصلی این رشته را مدیران سازمان ها و بنگاه های اقتصادی و تصمیم گیرندگان ارشد مربوطه ، مدیران عملیاتی واحدها و کارشناسان ارشد موسسات تولیدی و خدماتی و مشاورین و همچنین کارشناسان ارشد برنامه ریزی استراتژیک تشکیل میدهند.
این دوره مشتمل بر 44 واحد درسی شامل پروژه پایان نامه است و طول دوره 2 سال است.
شرایط : دارا بودن حداقل مدرک کارشناسی فنی مهندسی ، ریاضی ، مدیریت از یکی از دانشگاه های معتبر و حداقل 3 سال سابقه کار و قبولی در مصاحبه.

این هم از نشونی سایت برای ثبت نام : www.imi.ir

=================================

از دوستانی که دستی در برنامه نویسی و پایگاه داده ها و ... دارن میخوام بپرسم این آگهی یعنی چی ؟!‏‏ ( من سر در نیاوردم ! )

دوره جامع تربیت برنامه نویس کاربردی
Visual Studio.Net  &  SQL Server 2005 

شرکت فراتر از دانش با همکاری موسسه مطالعات بهره وری و منابع انسانی وابسته به سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران برگزار میکند :
مدت دوره 205 ساعت ( 9 ماه ، هفته ای 2 جلسه )
هزینه کل 720 هزار تومن !!!

آخه این سازمان چه ربطی به اون چیزا داره ! (‏میخوام بدونم این دوره چه تاثیری روی بهره وری یا منابع انسانی و یا سازمان گسترش و نوسازی صنایع داره !؟

 

کاوه


» نظر

یک راه حل برای بزرگتر ها ! ( با 10 دلیل )

روی صحبتم با دوستانی هست که کار میکنن ،‏وقت ندارن و سابقه کار خوبی هم دارن...

چرا رشته MBA ؟
وقتی سال گذشته از 50 نفری که روزانه شریف رفتن فقط 45 نفر دانشجوهای بدون سابقه کار بودن ، پس رقابت خیلی خیلی شدید و سخته و بهتره معقول تر انتخاب کنین... (‏فقط 1 نفر با 6 سال سابقه کار رتبه زیر 40 آورد )
کسانی که سابقه مدیریتی دارن ( مثلا مدیریت کیفیت ، مدیریت فروش ، مدیریت منابع انسانی و .... ) یکی از رشته های مطلوبشون ام.بی.ای هست اما فقط این نیست که !
رشته مهندسی صنایع - مدیریت سیستم و بهره وری یکی از اون رشته هایی هست که هم شانس این دوستان توی اون برای قبولی خیلی زیاده و هم 70-75 %‏ واحدهای درسیش مثل ام.بی.ای هست...
فوائد :
1. این رشته سابقه کار میخواد (3 سال ) پس دانشجو های تازه فارغ التحصیل شده رغیب نیستن !
2. شباهت خیلی زیادی به ام.بی.ای داره و در اصل شاید یه جورایی مثل این گرایش ام.بی.ای هست : MBA - System Dynamics
3. اگه خدای نکرده شریف قبول نشین هنوز امیرکبیر ،‏علم و صنعت ، تربیت مدرس ، تربیت معلم رو از دست ندادین ! اما تو MBA بعد از شریف فقط تهران رو به عنوان یک دانشگاه خوب و با اسم و رسم دارین .
4. پذیرش تو این رشته عالیه ! (‏به نسبت تعداد کم شرکت کننده ها ) دقیقا برعکس MBA .
روزانه و شبانه روی هم
شریف : 36 نفر
امیرکبیر : 12 نفر
علم و صنعت : 10 نفر
تربیت مدرس : 8 نفر
تربیت معلم : 5 نفر
تفرش :‏8 نفر
یزد : 12 نفر

سازمان مدیریت صنعتی :‏15 نفر
مرکزآموزش عالی غیرانتفاعی وغیردولتی خاتم :‏ 15 نفر

5. هم کلاسی ها و هم دوره ای ها هم سن و سال همدیگه هستن و امکان تبادل تجربیات خیلی زیاده. ( چیزی که تو دوره MBA تا حد زیادی وجود نداره ! )
6. رشته سیستم و بهره وری ستاره دار هست و با توجه به هجوم علاقه مندان و عشاق به سمت ام.بی.ای شانس قبولیش چندین برابر شده. ( دقیقا در سمت مقابل این ام.بی.ای هست که شده مثل آهن ربا و همه رو به سمت خودش میکشه‏ )
7. رشته سیستم و بهره وری رشته فوق لیسانس 4 نفر از اساتید ام.بی.ای شریف هست که در دوره دکتری مدیریت رو ادامه دادن.‏ ( پس هنوز از هدف دور نشدین )
8. دروس این دوره بسیار متنوع هستن. ( دقیقا مثل ام.بی.ای )
9. بعد از ام.بی.ای تنها رشته ای هست که تعداد واحد درسی آن بیشتر از 32 واحد است ،‏ ام.بی.ای معمولا 50 تا 52 واحد است و سیستم بهره وری 45 تا 47 واحد. ( معمولا ترم اول 14 واحد پیش نیاز رو همه باید بگیرن ).
10. از همه مهمتر که تو 8 سال گذشته کنکور ام.بی.ای 3 دفعه تغییر کرده ( اساسی ) اما کنکور سیستم و بهره وری هیچ گونه تغییری که قابل ملاحظه باشه رو نداشته ! (‏فقط 5 سال پیش تغییر در تعداد سوال های هر درس رو داشته ! )

درس های امتحانی هم خیلی به ام.بی.ای نزدیکه ! 1. زبان عمومی و تخصصی / 2. ریاضی 1و2   / 3. تئوری مدیریت  / 4. آمار و احتمال
2تای اولی با ضریب 3 و 2تای دوم با ضریب 2.

لینک درس های دوره کارشناسی ارشد صنایع - مدیریت سیستم و بهره وری رو میتونین از اینجا بخونین :
http://ie.iust.ac.ir/page.php?slct_pg_id=174&sid=1&slc_lang=fa


پیروز باشین
کاوه


» نظر

تحلیل آزمون کارشناسی ارشد MBA

آخرین آزمون برگزار شده در رشته ی شاید بتوان پر جنجال ترین و پرتغییرترین آزمون در سال های اخیر دانست. اولین تغییر پس از اعلام شدن ضرایب دروس در آزمون سال 86 بود. با صفر شدن ضریب درس نظریه های عمومی مدیریت و کاهش دروس رشته ی MBA به سه درس ، رقابت شرکت کنندگان این رشته بیش از پیش فشرده شد. تغییر مهم دوم اضافه شدن دفترچه ی 100 تایی زبان عمومی و تخصصی MBA بود. دانستن این نکته خالی از لطف نیست که تا سه روز قبل از برگزاری آزمون ، چند و چون آزمون زبان انگلیسی ویژه ی MBA مشخص نبود! و مسأله ی دیگر این بود که مشخص نبود که با اضافه شدن دفترچه ی 100 تایی ، باید به 30 زبان موجود در دفترچه ی اصلی هم پاسخ داد یا نه. و روی دفترچه آزمون اصلی در جدول مربوط به توضیح مواد امتحانی نوشته شده بود:

« زبان عمومی و تخصصی انگلیسی ( اجرایی – شهری) ، تعداد سوال 30 ، از شماره 1 تا شماره 30»

متأسفانه عدم تأکید دقیق برگزار کنندگان آزمون در راهنماها و توضیحات قبلی ، باعث شد تا برخی از داوطلبان به اشتباه وقت دو درس دیگر خود یعنی GMAT و ریاضی را برای این 30 سوال بگذراند.

مسأله ی مهم دیگری که حذف شدن درس تئوریهای عمومی مدیریت و نیز این 30 سوال زبان از دفترچه ی اصلی داشت ، از طرفی این بود که امسال داوطلبان ، 180 دقیقه وقت دفترچه اصلی را برای پاسخگویی به 70 سوال استفاده می کردند. در حالی که در سال های قبل در این زمان باید به 30 سوال پاسخ می دادند! به این ترتیب سطح درصدها تا حد زیادی نسبت به دوره های گذشته جابه جا شده و از طرف دیگر کسانی که خود را برای یک آزمون 3 ساعته آماده کرده بودند ، باید در یک آزمون چهارو نیم ساعته ( 3 ساعت دفترچه اصلی ، یک و نیم ساعت دفترچه ی 100 تایی زبان ) شرکت می کردند.

اهمیت داشتن این نکات وقتی بارزتر می شود که به نظر می رسد برگزار کنندگان آزمون رشته MBA هنوز به قطعیت کامل در مورد نحوه ی برگزاری آزمون نرسیده اند. بنابراین داوطلبان باید خود را برای تطابق داوطلبان پیدا کردن با شرایط مختلفی که ممکن است در جلسه امتحان با آن مواجه شوند ، آماده کنند . در زیر به بررسی سوالات هر درس در آزمون سال 86 از جنبه های مختلف خواهیم پرداخت:

«GMAT»

GMAT مخفف کلمه ی «Gmauate management admission test» می باشد . GMAT یک تست بین المللی است ک به عنوان یکی از موارد امتحانی امتحان های ورود به دوره های مدیریتی به خصوص MBA از متقاضیان گرفته می شود . در کنکور کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی ، این تست با نام « استعداد و آمادگی تحصیلی رشته مدیریت»به صورت 40 سوال آزمون گرفته می شود.

در آزمون سال گذشته ، این درس هم دچار تغییرات جدی نسبت به سال های گذشته بود . در حالی که از اولین دوره ای که GMAT در آزمون های ورودی دانشگاه ، چه دروس امتحانی قرار گرفته بود ، این درس شامل سه مورد حل مسأله ( 15 سوال ) ، کفایت داده ها ( 10 سوال ) و استدلال منطقی ( 15 سوال ) بود ، موارد مورد نظر در این درس در آزمون سال قبل ، به موارد زیر تغییر یافت:

1- حل مسأله ( 8 سوال ) 2- استدلال منطقی ( 8 سوال) 3- کفایت داده ها( 8 سوال)

4- درک مطلب ( یک متن با 4 سوال ) 5- تصحیح جملات ( 12 سوال)

تصمیم مسئولان سازمان سنجش در جهت تغییر مواد امتحانی درس GMAT که قاعدتاً باید بر طبق موارد استاندارد جهانی اش برگزار شود ، تصمیمی تأمل برانگیز و تا حد عجیب است . اگر چه پرداختن به درست یا غلط بودن آن در حوصله ی این مقاله نمی گنجد ، اما می توان انتظار تکرار چنین روندی را در آزمون های آینده هم داشت.

در یک نگاه کلی می توان سوالات GMAT این آزمون را سخت تر از سالهای گذشته ارزیابی کرد. نگاهی به سطح درصد رتبه های برتر این آزمون و کاهش نسبی آن نسبت به سالهای قبل گواه خوبی بر این علت به طوری که درصد رتبه های یک تا چهار کنکور MBA بر درس GMAT به ترتیب 46 ، 60 ، 56 و 56 درصد بوده است که افت زیادی نسبت به سالهای گذشته داشته است.

در نگاهی دقیق تر به هر کدام از موارد امتحانی فوق ، سوالهای حل مسأله و کفایت داده ها تفاوت چندانی به لحاظ نوع سوال نداشته اند و فقط کمی سخت تر شده اند. اما در بخش استدلال منطقی از 8 سوال ، 5 سوال تحلیل متن و یک سوال غیرقانونی بود . دو سوال دیگر این قسمت هم مطالب منطقی بودند که برای پاسخگویی سریع تر به آنها نیاز به کمی آشنایی با ادبیات رایج مدیریت بود.

در قسمت درک مطلب ، متنی که تقریباً نصف صفحه بود ، با عضویی مرتبط با MBA آورده شده بود و 4 سوال از مفهوم آن آمده بود که مساله ی خاصی به جز وقت گیر بودن ایجاد نمی کرد.

اما بخش تحصیح جملات ، بخشی بود که امسال برای بار اول به آزمون اضافه می شد. با اینکه این بخش بیشترین بودجه ( 12 سوال) را در بین سوالات GMAT به خود اختصاص داده بود ، هیچ منبع خاصی برای آماده شدن برای آن از سوی مسئولین برگزار کننده اعلام نشده بود که این موضوع بسیار جای تأسف دارد. سوالات این بخش هر کدام یک جمله بود که زیر 3 قسمت از آن خط کشیده شده بود. و داوطلب باید مشخص می کرد که کدام یک از این قسمت ها خطایی از نظر دستور زبان و به کارگیری مناسب کلمه ها و اصلاحح ها دارد و اگر هیچ یک اشکالی نداشت ، گزینه ی 4 ( بدون خطا) انتخاب می شد. واقعیت این است که باید سوالات این بخش را به لحاظ درجه سختی سوال جزء سوالات « بسیار سخت» دانست. مخصوصاً که حضور گزینه ی « بدون خطا» و عدم وجود منبعی برای آمادگی قبل از آزمون بر تردید و شک داوطلبان در پاسخگویی می افزود . اگر چه در صورت تکرار این بخش در آزمون سال آینده ، که بسیار محتمل است ، می توان با برنامه ریزی و شناخت روش های مربوط ، به سوالات این بخش هم به راحتی پاسخ گفت.

« درس ریاضیات عمومی 1 و 2 دوره فنی و مهندسی»

این درس در دفترچه 30 سوال دارد که 30 سوال پایانی دفترچه هستند. در یک نگاه کلی می توان سوالات سال گذشته را ساده تر از سوالات سال های قبل دانست. باز هم درصدهای رتبه های برتر امسال در قیاس سال های قبل از آن گواه این مدعاست . به طوری که درصد رتبه های یک تا چهار امسال به ترتیب 100 ، 96 ، 96 و 90 بوده است . البته شایان ذکر است که یکی از علل اصلی افزایش چشم گیر درصدها ، وقت بیشتری بوده که داوطلبان برای پاسخگویی به سوالات داشته اند که علت آن در قسمت اول این مقاله توضیح داده شد. در بررسی بودجه بندی سوالات این آزمون ، که در زیر آورده می شود ، متوجه حضور دو سوال از درس ، معادلات دیفرانسیل می شویم . با توجه به تکرار این مسأله در آزمونهای 84 و 85 به نظر می رسد که در سال های آتی هم شاهد حضور حداقل دو سوال از این درس خواهیم بود. به داوطلبانی که این دو سوال برایشان مهم است (!) توصیه می شود که نگاهی اجمالی به مباحث کلی این درس ( از قبیل معادلات خطی همگن ، تغییر متغیرها ، تبدیل لایلاس و ...) داشته باشند.در آزمون امسال 18 سوال از مباحث ریاضی 1 و 10 سوال از مباحث ریاضی 2 و دو سوال هم از معادلات دیفرانسیل بود. بودجه بندی سوالات بر اساس سرفصل ها به صورت زیر است:

ریاضی 1: تابع 3 سوال ، حد و پیوستگی : 3 سوال ، مشتق – 7 سوال ، انتگرال یک متغیره – 2 سوال ، مختصات قطبی – 1 سوال ، اعداد مختلط – 1 سوال ، دنباله و سری – 1 سوال .

ریاضی 2: جبر خطی 1 سوال ، مشتقی توابع چند متغیره – 4 سوال ، انتگرال چند متغیره – 3 سوال روی اشیاء خمیده – 2 سوال.

لازم به ذکر است که در 30 سوال این درس ، دو سوال غلط وجود داشت: سوال 175 که در گزینه ها اشتباه تایپی داشت ( و البته در تصحیح حذف شد) و سوال 175 که در صورت سوال اشتباه تایپی داشت ( ترتیب انتگرال ها و حدودشان صحیح نبود). به غیر از این دو سوالات این درس ابهام خاصی وجود نداشت ، به این ترتیب به نظر می رسد ، سوال ها ی این درس در سال آینده نیز همان روز قبلی خود را طی می کند.



«زبان عمومی و تخصصی انگلیسی (MBA)»

پس از پایان دفترچه اصلی ، برای داوطلبان MBA، نوبت دفترچه 10 تایی زبان انگلیسی بود که برای 100 سوال ، 90 دقیقه زمان در نظر گرفته شده بود ، با توجه به دشواری زیاد و نیز تعداد زیاد متن های درک مطلب ، این زمان ، برای اکثر داوطلبان کم بود.

بودجه بندی سوالات این درس به ترتیب زیر بود:

سوالات گرامر ( 15 سوال معمولی ، 10 سوال انتخاب غلط در جمله ) ، سوالات لغت ( 20 سوال چهار گزینه ای معمولی ، 10 سوال close test) مهارت های زبانی ( 15 سوال در قالب 4 متن محاوره) ، درک مطلب تخصصی ( 30 سوال در قالب 4 متن تخصصی مدیریت )

حال به اختصار به شرح هر یک می پردازیم:

در بخش سوالات گرامر ابتدا 15 سوال گرامر معمولی آورده شده که می توان به نسبت بعضی از آنها را سخت دانست . سپس 10 سوال به سبکی مشابه با سوالات گرامری آزمون تافل آورده شده است. به این ترتیب که زیر سه قسمت از جمله خط کشیده شده است . که قسمتی که غلط دارد باید انتخاب شود البته تفاوت عمده ای که این سوالات با سوالات استاندارد تافل دارد و بر سختی آن می افزاید ، وجود گزینه ی «No error» در این سوالهاست که باعث تردید و شک داوطلبان در انتخاب گزینه ی صحیح می شود.

در بخش لغت (vocabulary) ابتدا تا سوال معمولی لغت آورده شده است . برای افزایش دامنه ی لغت که هم در پاسخ به سوالات این بخش مفید خواهد بود و هم سایر بخش ها ، خواندن لغات آزمون های سال های گذشته و نیز برخی کتب لغت معروف مانند 504 پیشنهاد می شود.

بعد از این 20 سوال ، یک close text با ده سوال آورده شده که پاسخگویی به آن نیاز به تسلط بالاروی واژگان داشت:

15 سوال بعدی ، پدیده هایی از 4 متن مکالمه در فضاهای مختلف روزمره بود که با آشنایی متوسطی از مکالمه در برخی فضاهای معروف شناخته شده سوال های آن قابل پاسخگویی بود.

و بالاخره قسمت آخر درک مطلب از 4 متن تخصصی مدیریت بود . متأسفانه اشتباه برخی داوطلبان در پاسخگوی به سوالات درک مطلب این است که به غلط تصورمی کنند برای پاسخگویی ، لازم است تا معنای تک تک لغات متن یا همه ی جملات آن را بدانند. درحالی که با کمی تمرین و آشنایی با روش های پاسخگویی به سوالات درک مطلب ، می توان به اکثر سوال های این بخش بدون تسلط کامل به معنا و مفهوم جملات و لغات متن پاسخ داد.

تحلیل فوق از طرف موسسه اوستا ( ماهان ) داده شده است
» نظر

توهین پشت سر توهین ،‏دیگه جدا خسته شدم...

رییس مرکز آزمونسازی و روانسنجی سازمان سنجش آموزش کشور از ارایه سوالات پاسخ کوتاه به همراه سوالات تستی در آزمون کارشناسی ارشد سال 87 خبر داد.

دکتر اسدالله آسرایی در گفت‌و‌گو با خبرنگار صنفی آموزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با اشاره به اقدامات سازمان سنجش برای حرکت در جهت استانداردسازی آزمونهای این سازمان، اظهار کرد: ‌برگزاری آزمونهای پاسخ کوتاه یکی از این روشهاست که در آزمون دکترای یکی از دانشگاه‌های معتبر کشور نیز انجام شد.

وی با بیان اینکه بخشی از آزمون کارشناسی ارشد سال آینده قطعا به صورت پاسخ کوتاه خواهد بود، گفت: به عبارت دیگر پاسخنامه‌ها به گونه‌ای تهیه می‌شود که داوطلب هم توانایی پاسخ دادن به سوالات پاسخ کوتاه و هم تستی را داشته باشد، طی این روش خانه‌هایی در پاسخ نامه‌ها تعبیه شده است که داوطلب باید جواب سوال را در این خانه‌ها یادداشت کند.

وی با بیان اینکه در آزمون کارشناسی ارشد سال آینده هم از سوالات تستی و هم از سوالات پاسخ کوتاه استفاده می‌شود، گفت: چرا که ارایه سوالات تنها به صورت پاسخ کوتاه، درجه دشواری آزمون را بسیار بالا می‌برد.

به گفته دکتر آسرایی، ‌مفهومی شدن سوالات، جلوگیری از بکارگیری روشهای تست زنی و پاسخ‌های حدسی از مزایای این روش است، به عبارت دیگر پاسخ سوال باید توسط داوطلب ارایه شود که در صورت صحیح بودن پاسخ، نمره آن به داوطلب تعلق می‌گیرد در غیر این صورت نمره آن سوال صفر محسوب می‌شود و از آنجا که گزینه دیگری در این آزمون وجود ندارد، نمره منفی نیز به سوالات داده نمی‌شود.

وی با بیان اینکه در آزمونهای پاسخ کوتاه در حال حاضر تنها امکان ارایه پاسخ‌های عددی وجود دارد، گفت: در قدم‌های بعدی اقداماتی برای امکان ارایه پاسخ‌های حروفی نیز فراهم خواهد شد، در مرحله آخر نیز امکان ارایه پاسخ‌های ریاضی حرفی مانند x، y و غیره فراهم می‌شود. در این روش کلیه پاسخ‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌ که امکان تصحیح آن توسط دستگاه و کامپیوتر وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه در روش آزمونهای پاسخ کوتاه امکان استفاده از روشهای تست زنی وجود ندارد، گفت: در آزمونهای چند گزینه‌ای داوطلب پاسخ را می‌بیند ولی در روش آزمون پاسخ کوتاه ‌داوطلب باید به پاسخ نهایی رسیده باشد و آن را در خانه‌های مخصوص وارد کند، بنابراین بسیار مشکل تر از روش چهارگزینه‌ای است.

دکتر آسرایی در خاتمه خاطرنشان کرد: اجرا و اعمال این روشها به استاندارد، بهینه و مفهومی کردن آزمونها می‌انجامد.

گفتنی است، آزمون کارشناسی ارشد 1386 دانشگاهها و موسسات آموزش عالی کشور امسال بدون تغییر و همانند سالهای گذشته در اسفند ماه در سراسر کشور برگزار می‌شود.

 

آقا داریوش که بنده رو به مزخرف نویسی متهم میکنی ،‏آقا مهدی که فکر میکنی من دروغ اینجا مینویسم و ذهن بقیه رو منحرف میکنم ، دوستانی که به نوعی خیلی خیلی لطف دارین ،‏ به ایسنا سر بزنین ، تاریخ 29 ام دی ماه 1385
http://www.isna.ir/Main/NewsView.aspx?ID=News-861339
امیدوارم همونطور که جرات توهین کردن داشتی آقا داریوش جرات اعتراف به اشتباه هم داشته باشی ، چون جدا انسان بی انصافی هستی...

به امید موفقیت همه


» نظر

دکتری مدیریت دانشگاه شریف

با در نظر گرفتن اهمیت گسترش دوره های دکتری، دانشگاه صنعتی شریف بیشترین رشد و افزایش ظرفیت را در این دوره خواهد داشت و افزایش ظرفیت دانشجو در دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد متوقف خواهد شد.
دکتر سعید سهراب پور در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: دانشگاه صنعتی شریف در سال جاری نیز مانند سال گذشته به تمامی دانشجویان دکتری که تز خود را آغاز، در امتحان جامع شرکت کرده اند و به عنوان دستیار پژوهشی در دانشگاه فعالیت می کنند، حقوق ماهیانه معادل 300 هزار تومان از محل اعتبارات دانشگاه اعطا می کند.

وی اظهار داشت: همچنین به دانشجویان دکتری که تز خود را آغاز نکرده و به صورت دستیار آموزشی فعالیت می کنند، ماهیانه 150 هزار تومان پرداخت می شود.

رئیس دانشگاه صنعتی شریف با بیان اینکه 95 درصد از فارغ التحصیلان دکتری این دانشگاه در ایران باقی می مانند، گفت: از این رو دانشگاه برای رشد و توسعه دوره های دکتری تلاش می کند. دانشگاه صنعتی شریف در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد به اشباع رسیده است و در سال جاری نیز افزایش ظرفیت در این دوره ها نخواهد داشت.

به گزارش مهر، دانشگاه صنعتی شریف هم اکنون دارای 750 دانشجوی دکتری است که این تعداد طی چند سال اخیر در این دانشگاه تحصیل کرده اند.

این دانشگاه در سال جاری،با توجه به توسعه دانشکده اقتصاد و مدیریت برای اولین بار دانشجوی دوره دکتری فلسفه علم، مدیریت و اقتصاد می پذیرد.

 


» نظر

گمانه زنی های سازمان سنجش

آذر ماه سال پیش سازمان سنجش طرحی رو مطرح کرد که احتمالا بعد از تصویب از امسال برای کنکور ارشد (87 ) انجام و اعمال بشه.
سازمان سنجش در راستای مبارزه با انواع تقلب های کنکوری از روش های مختلفی در کنکور کارشناسی استفاده کرده و تا 99% ذهن و خیال داوطلب رو از این مسئله راحت کرده ، ولی برای کارشناسی ارشد چی ؟
اونجا که فقط 5 گرایش امتحانی هست میشه 6 جور دفترچه با چیدمان مختلف تهیه کرد اما تو ارشد که 600 جور رشته و گرایش وجود داره ، این کار غیر ممکنه !
لذا این طرح مطرح شد که از سال 87 در هر درس 20 تا 30%‏سوال ها به سوال هایی با پاسخ تشریحی اختصاص داده بشه ، به این معنی که شما مسئله یا سوال رو حل میکنین و جواب صحیح محاسبه شده رو در برگه مینویسین...
البته از آذر ماه دیگه هیچ حرفی از این خبر زده نشد !‏ این خبر رو عینا تو ایسنا خوندم اما دیگه توجه خاصی بهش نشده ! ممکنه جزو تنوع های کنکور امسال ،‏ تو آبان به سمع و نظر همه برسونن ، اما پیشنهاد من به دوستان اینه که با توجه به این قضیه ،‏ ریاضیات رو خیلی خیلی تشریحی و دقیق بخونین ‍‏، فرض کنین اگه اصلا گزینه ای در کار نبود چیکار میکنین ؟
همین کار رو برای جی مت انجام بدین ، تو جی مت گزینه ها خیلی کمک میکنن و با حذفشون کار یکم سخت میشه ،‏پس این سختی رو در نظر داشته باشین...
آزمون چهارم و آخرین آزمون رو هم آپلود کردم... (‏یک آزمون کامل )

http://d01.megashares.com/?d01=66158f2


» نظر

مصاحبه ها و کمبود اطلاعات...

خوب گویا تعدادی از دوستان برای مصاحبه دانشگاه مالک اشتر خوانده شده بودن ، فکر کنم 6 ام باید مراجعه میکردن ! اگه کسی شرکت کرده و براش مقدوره ، بگه چه سوال هایی ازش پرسیدن و چه جواب هایی داده ، جو حاکم بر دانشگاه رو هم اگه یکم توضیح بده که دیگه خیلی خوبه ! یکم اطلاعات بده ( یا به من ایمیل کنین یا اینجا کامنت بزارین ، تا برای سال بعدی ها مفید باشه... متشکرم)

خوب ، سومین قسمت تست های جی مت رو هم آپلود کردم ، یک آزمون کامل شامل 40 سوال و هر 3 بخش مهم درس هست ،‏استدلال منطقی ،‏ حل مسئله و کفایت داده... البته سوال ها ممکنه یکم سخت باشه و از سطح کنکور های گذشته بالاتر باشه ، اگه درصد کمی داشتین‏ خودتونو نبازین !
یک برنامه هم پیدا کردم که آزمون های استاندارد جی مت میگیره ،‏البته به زبان انگلیسی ! اونم برای پست بعدی آپلود میکنم ،‏ شاید به کارتون بیاد ،‏برای قسمت تصحیح جملات و... !

http://d01.megashares.com/?d01=52d100a


سربلند باشین
کاوه

 


» نظر

انتظار داشته باشین....

دوستانی که با حرارت و علاقه درس رو شروع کردین ،‏ اونایی که خیلی خیلی به ام.بی.ای دل بستین این پست رو تا قبل از آبان بخونین !!‏ :

انتظار داشته باشین :

--- ) که تو آبان بگن ریاضی از کنکور ام.بی.ای حذف شد.
----) دیگه ام.بی.ای رشته ای ستاره دار نباشه و به عنوان رشته اصلی باید انتخاب کنین.
----) شریف شرایط خاص و مصاحبه رو تو دفترچه اول قید کنه و یه جورایی برای کسایی که سابقه کار دارن امتیاز قائل بشه.
----) سوالات دفترچه اینجوری بشه : 100 تا زبان ،‏ 100 تا جی مت ، 210 دقیقه وقت.
----) شریف افزایش ظرفیت از 100 به 150 نفر رو بده.

==== چرا ؟ ====
----) چون خیلی وقته که میخوان ریاضی رو حذف کنن ،‏چون به عقیده اساتید شریف ، یک پزشک با سابقه برای این رشته مطلوب تر از یک جوان لیسانس برق هست ! ( چون اولی بعد از فارق التحصیلی میدونه میخواد چیکار کنه ولی دومی تازه میخواد بفهمه تو این بازار میخواد چیکار کنه !!! اشتباه نشه ها ،‏منظور از چیکار کنه یعنی یه کار خودش راه بندازه نه اینکه بشه کارمند یه شرکت !!! )

----) وقتی یه رشته اینقدر ساده شد که از هر رشته بخوان بیان امتحانشو بدن ، پس بهتره که ستاره اش رو بردارن تا فقط علاقه مندان بیان طرفش نه کسانی که میگن : حالا یه کنکوری میدیم ، قبول شدیم چه بهتر ، نشدیم هم که ضرر نکردیم !!!

----) این وضع 2 سال اخیر زیاد مورد علاقه شریف نبود ، اینکه همینجوری دانشجو بیاد تو !!! خیلی خیلی علاقه به مصاحبه دارن ، لذا برای سال دیگه احتمالا یه حرکتی صورت بگیره...

----) خوب وقتی ریاضی حذف بشه ، معقوله که جی مت هم 100 سواله بشه تا هر جور سوالی خواستن توش بدن !!!

----) شریف داره ساختمان دانشکده مدیریت رو بزرگ میکنه و طبقه جدید تا آخر تابستان حاضر میشه ! خوب مگه دلیل میشه ظرفیت زیاد شه ؟! شاید بشه !!‏ تا ببینیم !!!

حالا تورو خدا کسی ترس ورش نداره ! ریاضی رو بخونین ،‏خیلی خوب هم بخونین ، اما اگه این تغییرات رو اعمال کردن اصلا تعجب نکنین ، ژست بگیرین بگین ما میدونستیم !!!!

========

آزمون دوم جی مت رو هم رو بلاگ میزارم 25 تا تست کفایت داده و 15 تا حل مسئله ،‏سعی کنین تو زمان مشخص و معین تست بزنین و پاسخ ها رو هم حتما مطالعه کنین....

http://d01.megashares.com/?d01=86380e7

کاوه


» نظر
<      1   2