سفارش تبلیغ
صبا ویژن

یک راه حل برای بزرگتر ها ! ( با 10 دلیل )

روی صحبتم با دوستانی هست که کار میکنن ،‏وقت ندارن و سابقه کار خوبی هم دارن...

چرا رشته MBA ؟
وقتی سال گذشته از 50 نفری که روزانه شریف رفتن فقط 45 نفر دانشجوهای بدون سابقه کار بودن ، پس رقابت خیلی خیلی شدید و سخته و بهتره معقول تر انتخاب کنین... (‏فقط 1 نفر با 6 سال سابقه کار رتبه زیر 40 آورد )
کسانی که سابقه مدیریتی دارن ( مثلا مدیریت کیفیت ، مدیریت فروش ، مدیریت منابع انسانی و .... ) یکی از رشته های مطلوبشون ام.بی.ای هست اما فقط این نیست که !
رشته مهندسی صنایع - مدیریت سیستم و بهره وری یکی از اون رشته هایی هست که هم شانس این دوستان توی اون برای قبولی خیلی زیاده و هم 70-75 %‏ واحدهای درسیش مثل ام.بی.ای هست...
فوائد :
1. این رشته سابقه کار میخواد (3 سال ) پس دانشجو های تازه فارغ التحصیل شده رغیب نیستن !
2. شباهت خیلی زیادی به ام.بی.ای داره و در اصل شاید یه جورایی مثل این گرایش ام.بی.ای هست : MBA - System Dynamics
3. اگه خدای نکرده شریف قبول نشین هنوز امیرکبیر ،‏علم و صنعت ، تربیت مدرس ، تربیت معلم رو از دست ندادین ! اما تو MBA بعد از شریف فقط تهران رو به عنوان یک دانشگاه خوب و با اسم و رسم دارین .
4. پذیرش تو این رشته عالیه ! (‏به نسبت تعداد کم شرکت کننده ها ) دقیقا برعکس MBA .
روزانه و شبانه روی هم
شریف : 36 نفر
امیرکبیر : 12 نفر
علم و صنعت : 10 نفر
تربیت مدرس : 8 نفر
تربیت معلم : 5 نفر
تفرش :‏8 نفر
یزد : 12 نفر

سازمان مدیریت صنعتی :‏15 نفر
مرکزآموزش عالی غیرانتفاعی وغیردولتی خاتم :‏ 15 نفر

5. هم کلاسی ها و هم دوره ای ها هم سن و سال همدیگه هستن و امکان تبادل تجربیات خیلی زیاده. ( چیزی که تو دوره MBA تا حد زیادی وجود نداره ! )
6. رشته سیستم و بهره وری ستاره دار هست و با توجه به هجوم علاقه مندان و عشاق به سمت ام.بی.ای شانس قبولیش چندین برابر شده. ( دقیقا در سمت مقابل این ام.بی.ای هست که شده مثل آهن ربا و همه رو به سمت خودش میکشه‏ )
7. رشته سیستم و بهره وری رشته فوق لیسانس 4 نفر از اساتید ام.بی.ای شریف هست که در دوره دکتری مدیریت رو ادامه دادن.‏ ( پس هنوز از هدف دور نشدین )
8. دروس این دوره بسیار متنوع هستن. ( دقیقا مثل ام.بی.ای )
9. بعد از ام.بی.ای تنها رشته ای هست که تعداد واحد درسی آن بیشتر از 32 واحد است ،‏ ام.بی.ای معمولا 50 تا 52 واحد است و سیستم بهره وری 45 تا 47 واحد. ( معمولا ترم اول 14 واحد پیش نیاز رو همه باید بگیرن ).
10. از همه مهمتر که تو 8 سال گذشته کنکور ام.بی.ای 3 دفعه تغییر کرده ( اساسی ) اما کنکور سیستم و بهره وری هیچ گونه تغییری که قابل ملاحظه باشه رو نداشته ! (‏فقط 5 سال پیش تغییر در تعداد سوال های هر درس رو داشته ! )

درس های امتحانی هم خیلی به ام.بی.ای نزدیکه ! 1. زبان عمومی و تخصصی / 2. ریاضی 1و2   / 3. تئوری مدیریت  / 4. آمار و احتمال
2تای اولی با ضریب 3 و 2تای دوم با ضریب 2.

لینک درس های دوره کارشناسی ارشد صنایع - مدیریت سیستم و بهره وری رو میتونین از اینجا بخونین :
http://ie.iust.ac.ir/page.php?slct_pg_id=174&sid=1&slc_lang=fa


پیروز باشین
کاوه


» نظر