سفارش تبلیغ
صبا ویژن

توهین پشت سر توهین ،‏دیگه جدا خسته شدم...

رییس مرکز آزمونسازی و روانسنجی سازمان سنجش آموزش کشور از ارایه سوالات پاسخ کوتاه به همراه سوالات تستی در آزمون کارشناسی ارشد سال 87 خبر داد.

دکتر اسدالله آسرایی در گفت‌و‌گو با خبرنگار صنفی آموزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با اشاره به اقدامات سازمان سنجش برای حرکت در جهت استانداردسازی آزمونهای این سازمان، اظهار کرد: ‌برگزاری آزمونهای پاسخ کوتاه یکی از این روشهاست که در آزمون دکترای یکی از دانشگاه‌های معتبر کشور نیز انجام شد.

وی با بیان اینکه بخشی از آزمون کارشناسی ارشد سال آینده قطعا به صورت پاسخ کوتاه خواهد بود، گفت: به عبارت دیگر پاسخنامه‌ها به گونه‌ای تهیه می‌شود که داوطلب هم توانایی پاسخ دادن به سوالات پاسخ کوتاه و هم تستی را داشته باشد، طی این روش خانه‌هایی در پاسخ نامه‌ها تعبیه شده است که داوطلب باید جواب سوال را در این خانه‌ها یادداشت کند.

وی با بیان اینکه در آزمون کارشناسی ارشد سال آینده هم از سوالات تستی و هم از سوالات پاسخ کوتاه استفاده می‌شود، گفت: چرا که ارایه سوالات تنها به صورت پاسخ کوتاه، درجه دشواری آزمون را بسیار بالا می‌برد.

به گفته دکتر آسرایی، ‌مفهومی شدن سوالات، جلوگیری از بکارگیری روشهای تست زنی و پاسخ‌های حدسی از مزایای این روش است، به عبارت دیگر پاسخ سوال باید توسط داوطلب ارایه شود که در صورت صحیح بودن پاسخ، نمره آن به داوطلب تعلق می‌گیرد در غیر این صورت نمره آن سوال صفر محسوب می‌شود و از آنجا که گزینه دیگری در این آزمون وجود ندارد، نمره منفی نیز به سوالات داده نمی‌شود.

وی با بیان اینکه در آزمونهای پاسخ کوتاه در حال حاضر تنها امکان ارایه پاسخ‌های عددی وجود دارد، گفت: در قدم‌های بعدی اقداماتی برای امکان ارایه پاسخ‌های حروفی نیز فراهم خواهد شد، در مرحله آخر نیز امکان ارایه پاسخ‌های ریاضی حرفی مانند x، y و غیره فراهم می‌شود. در این روش کلیه پاسخ‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌ که امکان تصحیح آن توسط دستگاه و کامپیوتر وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه در روش آزمونهای پاسخ کوتاه امکان استفاده از روشهای تست زنی وجود ندارد، گفت: در آزمونهای چند گزینه‌ای داوطلب پاسخ را می‌بیند ولی در روش آزمون پاسخ کوتاه ‌داوطلب باید به پاسخ نهایی رسیده باشد و آن را در خانه‌های مخصوص وارد کند، بنابراین بسیار مشکل تر از روش چهارگزینه‌ای است.

دکتر آسرایی در خاتمه خاطرنشان کرد: اجرا و اعمال این روشها به استاندارد، بهینه و مفهومی کردن آزمونها می‌انجامد.

گفتنی است، آزمون کارشناسی ارشد 1386 دانشگاهها و موسسات آموزش عالی کشور امسال بدون تغییر و همانند سالهای گذشته در اسفند ماه در سراسر کشور برگزار می‌شود.

 

آقا داریوش که بنده رو به مزخرف نویسی متهم میکنی ،‏آقا مهدی که فکر میکنی من دروغ اینجا مینویسم و ذهن بقیه رو منحرف میکنم ، دوستانی که به نوعی خیلی خیلی لطف دارین ،‏ به ایسنا سر بزنین ، تاریخ 29 ام دی ماه 1385
http://www.isna.ir/Main/NewsView.aspx?ID=News-861339
امیدوارم همونطور که جرات توهین کردن داشتی آقا داریوش جرات اعتراف به اشتباه هم داشته باشی ، چون جدا انسان بی انصافی هستی...

به امید موفقیت همه


» نظر