سفارش تبلیغ
صبا ویژن

یه خبر نسبتا جدید در مورد دوره های شبانه

پرداخت 70 درصد شهریه دانشجویان شبانه تحصیلات تکمیلی از طریق وام
مدیر درآمد صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم گفت: امسال صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم 70 درصد از شهریه دانشجویان دوره های تحصیلات تکمیلی را که در نوبت دوم (شبانه) تحصیل می کنند از طریق وام پرداخت می کند.

مهدی کلانتری در گفتگو با مهر افزود: همچنین صندوق رفاه دانشجویان تهسیلاتی را فرام کرده است تا به وسیله آن از زمان درخواست دانشجو برای دریافت وام شهریه تا پرداخت به وسیله صندوق مدت زمان کوتاهتری طی شود و وام فورا به حساب دانشگاه واریز شود.

مدیر درآمده صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم گفت: مطمئنا با اعتباری که در صندوق رفاه موجود است، نمی توان تمامی دانشجویان دوره های تحصیلات تکمیلی را که متقاضی وام شهریه هستند پوشش داد.

دکتر محمد مهدی زاهدی - وزیر علوم تحقیقات و فناوری نیز در زمینه اقدامات دولت نهم برای رفاه دانشجویان به مهر گفت: پرداختی های وام شهریه به دانشجویان در ابتدای دو سال برنامه چهارم توسعه در مقایسه با مجموع پرداخت 3 برنامه اول، دوم و سوم 5 درصد بیشتر بوده است و این در سایه تلاش دولت نهم حاصل شده است.

همچنین دکتر محمود ملاباشی معاون دانشجویی وزارت علوم از تامین اعتبار وام شهریه برای متقاضیان از یک هزار و 480 موسسه آموزش عالی خبر داد و گفت: امسال طبق قانون، وام دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی نیز از طریق صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم پرداخت می شود. اعتبار وام شهریه دانشجویان تا چند روز آتی به صندوق رفاه دانشجویان وارد می شود و تا هفته چهارم مهر ماه به دانشجویانی که با شهریه تحصیل می کنند، پرداخت می شود. 

وی افزود: دستور وزیر علوم است که دانشجویان دوره های ارشد و دکتری که شهریه پرداخت می کنند در سال جاری 70 درصد از شهریه شان را به صورت وام پرداخت کنند، در صورتی که این میزان در سال گذشته 50 درصد بود.

به گزارش مهر، بازپرداخت وام شهریه نیز مانند سایر وام های صندوق رفاه پس از پایان تحصیلات است.

منبع: خبرگذاری مهر


» نظر