سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اعلام نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد در اواخر اردیبهشت

افزایش ظرفیت پذیرش آزمون به 50 هزارتن
انتخاب رشته مجازین در هفته اول خرداد
معاون سازمان سنجش آموزش کشور از اعلام نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد دراواخر اردیبهشت ماه خبر داد و به پذیرش نهایی بیش از 50 هزار داوطلب در این آزمون اشاره کرد.
دکتر خدایی در گفت‌وگو با خبرنگار صنفی آموزشی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با بیان اینکه شمار داوطلبان مجاز هنوز مشخص نشده است، گفت: انتخاب رشته مجازین در هفته اول خرداد ماه و به صورت اینترنتی انجام می‌شود.
وی با اشاره به اعلام نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد در نیمه اول شهریور ماه، با اشاره به افزایش ظرفیت پذیرش آزمون کارشناسی ارشد، گفت: بیش از 50 هزارداوطلب در این آزمون پذیرفته خواهند شد که با احتساب ظرفیت دانشگاه‌های پیام نور، آزاد و غیرانتفاعی، این میزان به بیش از 90 تا 95 هزار نفر می‌رسد.
خدایی در خاتمه با اشاره به شانس قبولی آزمون کارشناسی ارشد نیز گفت: پیش‌بینی می‌شود از میان هر یک‌صد داوطلب شش نفر در آزمون کارشناسی ارشد 89 پذیرش و وارد دانشگاه‌ها شوند.


» نظر

دانشگاه مجری پذیرش دانشجوی آموزش محور فوق لیسانس

مدیر کل دفتر گسترش آموزش عالی وزارت علوم از افزایش تعداد دانشگاه های مجری طرح پذیرش دانشجو بدون پایان نامه خبر داد و گفت: تعداد این دانشگاه به 30 مرکز افزایش یافته است.
به گزارش خبرگزاری مهر، رجبعلی برزویی درباره طرح پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد به صورت آموزش محور و آموزشی و پژوهشی محور در سال تحصیلی آینده گفت: سال گذشته 14 دانشگاه مجری این طرح بودند و به شیوه آموزش محور اقدام به پذیرش دانشجو کردند اما امسال تعداد دانشگاههای مجری این طرح به 30 دانشگاه افزایش می یابد.
وی اظهار داشت: با توجه به اینکه این دوره ها از نظر اعتبار برابر با دوره های آموزش پژوهش محور هستند و می توانند با توجه به تقاضای جامعه برای آموزش عالی ظرفیت سازی کنند، تصمیم گرفتیم برای سال آینده تحصیلی تعداد دانشگاه های مجری آموزش محور را افزایش دهیم.
مدیر کل دفتر گسترش آموزش عالی گفت: دانشگاه های مجری دانشگاه های قوی و معتبر هستند. ضمن اینکه تلاش کردیم دانشگاه هایی که ماموریت های آموزشی بیشتری دارند نسبت به برگزاری دوره آموزش محور در کارشناسی ارشد اقدام کنند.
برزویی اظهار داشت: امیدواریم با افزایش دانشگاه های مجری پذیرش دانشجوی آموزش محور در کارشناسی ارشد بدون اینکه فشاری از نظر کیفیت به آموزش عالی بیاوریم ظرفیت لازم برای متقاضیان ورود به دوره های کارشناسی ارشد ایجاد شود.
وی اضافه کرد: با اجرای این طرح، ظرفیت پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد در سال تحصیلی آینده حدود 20 درصد افزایش خواهد داشت که این میزان نسبت به سال های گذشته بسیار قابل توجه خواهد بود.

از پارسال در کنکور کارشناسی ارشد دو نوع شیوه پذیرش اعمال شد شیوه پذیرش آموزشی پژوهشی یکی از این روش ها است که در آن دروس تئوری به همراه پایان نامه ارائه می شود وزارت علوم با سیاستی جدید در راستای افزایش ظرفیت در دوره های تحصیلات تکمیلی روش آموزش محور را نیز به روش پذیرش دانشجو در کنکور کارشناسی ارشد اضافه کرد که در این شیوه تمامی واحدها به صورت تئوری ارائه و دانشجو از گذراندن پایان نامه معاف می شود.


» نظر

آزمون فراگیر کارشناسی ارشد پیام نور 31 اردیبهشت ماه برگزار میشود

معاون سازمان سنجش گفت: آزمون دوره های فراگیر کارشناسی ارشد ناپیوسته دانشگاه پیام نور صبح روز جمعه، 31 اردیبهشت ماه برگزار می شود.

دکتر حسین توکلی در گفت و گو با خبرنگار علمی «شبکه خبر دانشجو»، اظهار داشت: کارت ورود به جلسه آزمون دوره فراگیر کارشناسی ارشد ناپیوسته دانشگاه پیام نور از روز دوشنبه، 27 اردیبهشت تا روز پنج شنبه، 30 اردیبهشت ماه بر روی سایت سازمان سنجش به نشانی www.sangesh.org منتشر می شود.وی خاطر نشان کرد: این آزمون در 54 کد رشته امتحانی در صبح روز جمعه، 31 اردیبهشت ماه برگزار می شود.

معاون سازمان سنجش گفت: در آزمون دوره های فراگیر کارشناسی ارشد ناپیوسته دانشگاه پیام نور 103 هزار و 2 داوطلب ثبت نام کرده اند.


» نظر

معرفی دانشگاه های ارائه دهنده ام بی ای(پست 3)

دانشگاه علم و فرهنگ

دانشگاه غیردولتی وابسته به جهاددانشگاهی است. این موسسه در سال 1371فعالیت خود را با نام موسسه آموزش عالی غیرانتفاعی غیردولتی نوع دوم جهاد دانشگاهی آغاز کرد. با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی در تیرماه 1376این مرکز به مؤسسه غیرانتفاعی نوع اوٌل تبدیل گردید.

دانشگاه امام قزوین

دانشکده علوم انسانی این دانشگاه  بزرگترین دانشکده محسوب می شود و درحال حاضر بیش از نیمی از ظرفیت دانشجویی دانشگاه را به خود اختصاص داده است.این دانشگاه از سال 88 در رشته ام بی ای آغاز به پذیرش دانشجو کرده است.

دانشگاه علوم اقتصادی

این دانشکده به عنوان نخستین مرکز آموزشی وزارت اقتصاد ایران در سال 1315بنیانگذاری شد. مجوز تاسیس این دانشگاه با عنوان «دانشکده امور اقتصادی» در شهریور 1366توسط وزارت فرهنگ و آموزش عالی صادر شد. این دانشگاه در سال 1383، با مصوبه شورای عالی اداری از وزارت امور اقتصادی و دارایی جدا شد و تحت پوشش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری قرار گرفت و به «دانشکده علوم اقتصادی» تغییر نام داد. از سال 88 اغاز به پذیرش در رشته ام بی ای کرده است.

در فاصله سال­های 1384 تا 1387، 1089 دانشجویان این دانشگا فارغ­التحصیل شده­اند. بخش قابل توجهی از فارغ­التحصیلان دانشکده در مشاغل مختلف خصوصی و دولتی مشغول فعالیت هستند. 122 نفر از فارغ­التحصیلان دانشگاه توانسته­اند سمت­های اجرایی بالایی در وزارتخانه، بانکها و شرکتهای بیمه کسب نمایند.

   

مطالب بالا نگاهی اجمالی به دانشگاه های ارائه دهنده ام بی ای در ایران بود.امیدوارم که براتون مفید واقع بشه.

 


» نظر

معرفی دانشگاه های ارائه دهنده ام بی ای(پست 2)

دانشگاه کیش :

کلاسهای دانشگاه کیش به صورت دو هفته یکبار و آخر هفته برگزار می گردد اما با این وصف باز هم به علت دوری از سایر نقاط ایران ، بدی آب و هوا و هزینه بالای زندگی تمایل داوطلبان به انتخاب این دانشگاه به عنوان انتخابهای اولیه بسیار کم است گرایش ارائه شده این دانشگاه بازاریابی بین الملل است .

هزینه این دوره بین 4.5 تا 6 میلیون خواهد بود

 دانشگاه صنعتی شاهرود :

یکی از دانشگاه‌های دولتی ایران در شهر شاهرود در استان سمنان است.

این دانشگاه از کمبود هیات علمی رنج می برد . و مشکلات زیادی در این زمینه با دانشجویان خود دارد . که البته شاید به مرور بر این مشکل فائق آید 

 دانشگاه تهران :

اعتبار بالای این دانشگاه آن را در رده دوم از انتخاب دانشجویان قرار داده است اما به گفته همگان تصمیم شتابزده دانشگاه تهران برای دایرکردن دوره MBA در رقابت با دانشگاه شریف منجر به کیفیتی پایینتر از شانیت دانشگاه تهران شده به طوری که بعضی دروس در دانشکده صنایع و بعضی در دانشکده مدیریت ارائه می شود و اساتید مانند سایر گرایشهای مدیریت و نه مطابق با فلسفه MBA با آن برخورد می کنند  .

دانشگاه صنعتی خواجه نصیر

از سال 88 آغاز به پذیرش در ام بی ای کرده است.رتبه های بین 120 تا 150 می تونن قبولی در این دانشگاه امیدوار باشن.

دانشگاه تبریز

حدود 3 ساله که آغاز به فعالیت در این رشته رو کرده و فکر می کنم دوره اول فارغ التحصیلانش امسال باشه.حدود رتبه قبولی برای این دانشگاه بین 220 تا 300 هست.

 


» نظر

معرفی دانشگاه های ارائه دهنده ام بی ای (پست 1)

 مراکزی که  از طریق کنکور سراسری  در رشته ام بی ای دانشجو می پذیرند شامل دانشگاه های زیر می باشند.

من این مطلب رو در چند تا پست قرار میدم.امیدوارم که براتون مفید واقع بشه.

  دانشگاه صنعتی شریف :

دانشگاه صنعتی شریف پیشگام در ارائه دروه های MBA در ایران است . و با استفاده از حسن شهرت و اساتید به نسبت جوان خود و جذب دانشجویان توانای رشته های فنی دوره های بسیار خوبی را ایجاد کرده است . در ابتدای تاسیس این دانشکده 10 گرایش مختلف را معرفی کرده که هرگز موفق به ارائه همه گرایشهای آن نشده و اغلب دانشجویان تمایل به گرایش عمومی دارند . امکان کار کردن همراه درس در شریف وجود نخواهد داشت .

در حال حاضر، تعداد قابل توجهی از فارغ التحصیلان دوره های مدیریت MBA این دانشکده در بزرگترین و مهمترین سازمان های خصوصی و دولتی و در بخشهای گوناگون مشغول به کار هستند . این افراد پس از یادگیری دانش مورد نیاز برای افزایش کارایی و بهره وری خود در محیطهای کاری، گزینه های بسیار مناسبی برای فعالیت در بخشهای مدیریتی سازمانها و نهادهای مختلف هستند.

دانشگاه علوم وفنون مازندران:

 دومین دانشگاه ارائه دهنده MBA در ایران است و چندین دوره دانشجو تا بحال جذب کرده که دانشجویان دوره اول که حالا فارغ التحصیل شده اند تمامی دروس خود را چه با اساتید داخلی و چه خارجی به صورت انگلیسی گذرانده اند . از دوره دوم به دستور وزارت علوم دوره ها به صورت زبان فارسی برگزار می شود که البته کلاس اساتید خارجی به زبان انگلیسی است .

 گرایشهای ارائه شده مالی (Finance) و بازاریابی (Marketing) یا عمومی به صورت ترکیبی از این دوگرایش است

  دانشگاه صنعتی مالک اشتر:

گرایشهای رسمی این دانشگاه استراتژی و سازمان هستند . نکته قوت این دانشگاه وابستگی آن به مجموعه بزرگ صنایع دفاع است که امکان ورود پروژه ها و مطالعات موردی به دانشگاه را تسهیل می کند . همچنین اساتیدی مانند دکتر فرتوک زاده ، دکتر وفاغفاریان و دکتر! منوچهر منطقی مدیر عامل ایران خودرو از مزایای این دانشگاه هستند .

 


» نظر

اخبار جدید

شانس قبولی داوطلبان در کنکور کارشناسی ارشد 89/ زمان اعلام نتایج

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور شانس قبولی داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد دانشگاهها را اعلام کرد و گفت: در کنکور کارشناسی ارشد حدود 12 درصد داوطلبان پذیرفته می شوند.
دکتر محمد حسین سرورالدین در گفتگو با خبرنگار مهر درباره تقویم زمانی اعلام نتایج و انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد گفت: نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد اواخر اردیبهشت ماه اعلام می شود و داوطلبان در هفته اول خرداد ماه انتخاب رشته می کنند.
وی درباره  زمان اعلام نتایج نهایی کنکور کارشناسی ارشد نیز گفت: پس از انتخاب رشته داوطلبان در خرداد ماه نتایج نهایی در هفته اول شهریور ماه اعلام می شود.
وی درباره ظرفیت پذیرش در کنکور کارشناسی ارشد و احتمال افزایش ظرفیت نسبت به سال گذشته گفت: ظرفیت پذیرش نسبت به سال گذشته افزایش می یابد و 45 تا 50 هزار نفر در آزمون کارشناسی ارشد امسال پذیرفته خواهند شد. بنابراین شانس قبولی در این دوره حدود 12 درصد است.
سرورالدین در خصوص شیوه های پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد نیز گفت: شیوه های پذیرش بر اساس قانون در این دوره نیز اعمال می شوند و تغییری نسبت به گذشته نداریم.


» نظر

پوزش بابت تاخیر

سلام به همه دوستان.

عذر خواهی می کنم بابت این که تو این مدت نتونستم اینجا بیام.امیدوارم که تعطیلات به همه دوستان خوبم خوش گذشته باشه.ان شا... به زودی یه پست جدید در مورد معرفی دانشگاه ها براتون قرار میدم.امیدوارم که فردا،آخرین روز تعطیلات،به همتون خوش بگذره.

 


» نظر
<      1   2