سفارش تبلیغ
صبا ویژن

معرفی دانشگاه های ارائه دهنده ام بی ای(پست 3)

دانشگاه علم و فرهنگ

دانشگاه غیردولتی وابسته به جهاددانشگاهی است. این موسسه در سال 1371فعالیت خود را با نام موسسه آموزش عالی غیرانتفاعی غیردولتی نوع دوم جهاد دانشگاهی آغاز کرد. با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی در تیرماه 1376این مرکز به مؤسسه غیرانتفاعی نوع اوٌل تبدیل گردید.

دانشگاه امام قزوین

دانشکده علوم انسانی این دانشگاه  بزرگترین دانشکده محسوب می شود و درحال حاضر بیش از نیمی از ظرفیت دانشجویی دانشگاه را به خود اختصاص داده است.این دانشگاه از سال 88 در رشته ام بی ای آغاز به پذیرش دانشجو کرده است.

دانشگاه علوم اقتصادی

این دانشکده به عنوان نخستین مرکز آموزشی وزارت اقتصاد ایران در سال 1315بنیانگذاری شد. مجوز تاسیس این دانشگاه با عنوان «دانشکده امور اقتصادی» در شهریور 1366توسط وزارت فرهنگ و آموزش عالی صادر شد. این دانشگاه در سال 1383، با مصوبه شورای عالی اداری از وزارت امور اقتصادی و دارایی جدا شد و تحت پوشش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری قرار گرفت و به «دانشکده علوم اقتصادی» تغییر نام داد. از سال 88 اغاز به پذیرش در رشته ام بی ای کرده است.

در فاصله سال­های 1384 تا 1387، 1089 دانشجویان این دانشگا فارغ­التحصیل شده­اند. بخش قابل توجهی از فارغ­التحصیلان دانشکده در مشاغل مختلف خصوصی و دولتی مشغول فعالیت هستند. 122 نفر از فارغ­التحصیلان دانشگاه توانسته­اند سمت­های اجرایی بالایی در وزارتخانه، بانکها و شرکتهای بیمه کسب نمایند.

   

مطالب بالا نگاهی اجمالی به دانشگاه های ارائه دهنده ام بی ای در ایران بود.امیدوارم که براتون مفید واقع بشه.

 


» نظر