سفارش تبلیغ
صبا ویژن

افزایش ظرفیت دانشگاه ها در دوره های شبانه و روزانه

جدیدا شایع شده بود که مجلس موافق با کاهش ظرفیت دوره های شبانه هست چون این دوره ها رو مغایر با تحصیلات رایگان کشور میداند ولی خوشبختانه :

 

 

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از افزایش ظرفیت پذیرش دوره‌های مختلف دانشگاهها در سال آینده خبر داد.

دکتر حسن خالقی، در گفت‌وگو با خبرنگار صنفی آموزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره ظرفیت پذیرش دانشجو در آزمون کارشناسی ارشد سال 86، اظهار کرد: در برنامه چهارم توسعه، رشد سالانه 15 درصد برای ظرفیت پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد در نظر گرفته شده است،‌ بنابراین با توجه به پذیرش بیش از 24 هزار نفر در آزمون کارشناسی ارشد سال گذشته و با افزایش 15 درصد، ظرفیت پذیرش دانشجو در آزمون 86 به حدود 28 هزار نفر می‌رسد.

وی گفت: اگرچه تعهد وزارت علوم بر اساس برنامه پذیرش 28 هزار نفر در مقطع کارشناسی ارشد است، اما تلاش ما بر این است که پذیرش دانشجو در دوره‌های روزانه، شبانه و با احتساب پذیرش بدون کنکور دانشجویان استعدادهای درخشان در آزمون کارشناسی ارشد سال 86 را به حدود 30 هزار نفر برسانیم.

دکتر خالقی درخصوص ظرفیت پذیرش دانشجوی دکترا برای سال آینده اظهار کرد: سال آینده حدود سه هزار نفر در مقطع دکترا پذیرفته می‌شوند، این در حالیست که این تعداد در سال گذشته 2500 نفر بود.

وی ابراز امیدواری کرد: با توجه به مجوزهایی که اخیرا برای راه‌اندازی دوره‌های دکترا صادر شده، ظرفیت پذیرش دانشجوی دکترا افزایش یابد.


دانشگاهها مجاز به کاهش ظرفیت نیستند

دکتر خالقی در ادامه درباره نگرانی برخی از نمایندگان مجلس نسبت به کاهش ظرفیت دوره‌های شبانه دانشگاه‌ها در سال 86 به دلیل مشکلات مالی، اظهار کرد: کاهش ظرفیت راه حل مساله نیست بلکه باید در این رابطه راهکارهای مناسب اندیشیده شود البته وزارت علوم در جهت کاهش ظرفیت حرکت نخواهد کرد و ظرفیت‌ها همچنان بر اساس رشدهای پیش بینی شده در دوره‌های مختلف افزایش خواهد یافت.

وی در عین حال تاکید کرد: دانشگاهها برای کاهش ظرفیت براساس ضوابط شورای گسترش عمل می‌کنند، اما در عین حال هیچ دانشگاهی به دلیل مشکلات، مجاز به کاهش ظرفیت نیست بلکه این مشکلات باید برطرف شود.

به گفته وی، تعیین ظرفیت دانشگاهها براساس توافق و همفکری با دانشگاهها صورت می‌گیرد.

معاون آموزشی وزارت علوم با بیان اینکه طی همین هفته جلسه‌ای در خصوص تعیین ظرفیت دانشگاه‌ها در دوره‌های روزانه و شبانه مقطع کارشناسی ارشد با نمایندگان دانشگاه‌های بزرگ تشکیل خواهد شد، اظهار کرد: در خصوص افزایش ظرفیت مقطع کارشناسی ارشد هیچ نگرانی نداریم و ظرفیت این دوره برای سال 86 به حدود 30 هزار نفر می‌رسد و برای تحقق آن نیز هماهنگی‌هایی صورت گرفته است.

دکتر خالقی با بیان اینکه ظرفیت مقطع کارشناسی ارشد قطعا با رشد همراه خواهد بود گفت: قول می‌دهم علی رغم مشکلات ظرفیت دانشگاه‌های کشور همچنان بر اساس رشد پیش بینی شده افزایش یابد.

 

 

البته شاید کل متن بالا تاثیر خاصی روی کنکور ما نداشته باشه چون کلا 10 نفر ظرفیت شبانه داریم !!!!


 


» نظر

اطلاعیه سازمان سنجش

سازمان سنجش آموزش کشور به اطلاع کلیه داوطلبانی که در آزمون تحصیلات تکمیلی سال 1386 ثبت‌نام نموده‌اند، می‌رساند اطلاعات ثبت‌نامی داوطلبان از روز دوشنبه مورخ 2/11/85 لغایت یکشنبه مورخ 8/11/85 بر روی سایت سازمان به نشانی www.sanjesh.org قابل مشاهده می‌باشد؛ لذا داوطلبان می‌توانند در تاریخ‌های مقرر با مراجعه به سایت سازمان و با ورود شماره پرونده و کد رهگیری اطلاعات ثبت‌نامی خود را مشاهده کنند و براساس دستورالعملی که در سایت قرار خواهد گرفت و در صورت نیاز به اصلاح اطلاعات، اقدام لازم را به عمل آورند.

» نظر

شمارش معکوس...

سلام دوستان...
1) بدلیل اعتراض برخی دوستان با خط بیرنگ نوشته شده ......
2) نوبت دوم رو وقتی شریف امتحان گرفت اعلام کرد 3 برابر ظرفیت رو اعلام قبول میکنیم و برای مصاحبه صدا میکنیم و از بین آنها 50 نفر رو ثبت نام میکنیم...
امتحان تو تیر ماه بود و قرار بود 150 نفر اول رو تو شهریور اعلام کنن و تو آذر نتایج نهایی رو بگن و برای دی ماه ثبت نام و شروع ترم نوبت دوم از بهمن ماه باشه...
امروز ، 1 دی ماه ، هم گذشت و هیچ نتیجه ای اعلام نشده. حتی نگفتن چه شخصی و کی جواب شما رو میده !!! (البته من کنکور نوبت دوم رو ندادم اما دوستانم که دادن ، منم در جریان قضایا هستم ). سازماندهی - برنامه ریزی و کنترل رو قراره از دانشکده ای یاد بگیریم تو این کار ساده گیر کرده !

3) امروز به این نتیجه رسیدم که یه جای کار ماهان میلنگه ! مگه میشه یک موسسه فقط تو ام.بی.ای 1500 نفر دانشجو و داوطلب داشته باشه ؟!؟ شک دارم !!!
چون پارسه هم 560 نفر رو اعلام کرده،‏ خدا بده برکت این که تا اینجا شد 2000 نفر داوطلب نسبتا جدی - این آمار به جز موسسات دیگه ای مثل : نصیر - پویش - جهش - بسیج دانشجویی دانشگاه تهران - بسیج جهاد دانشگاهی - حنیف و .... هست ! هر کدوم از موسسات هم 50 نفر داشته باشن پس امسال فاجعه بشری تو مدیریت اجرایی رخ میده ؟!؟!؟!؟

نه . فکر کنم یکی داره این وسط دروغ میگه !!! ماهان و پارسه احتمالا دارن آمار دور از واقعیت برای جذب داوطلب های بیشتر میدن...

شاید تاپیک جالبی از دید شما نبوده باشه‏، ولی نوشتم تا باز آمار بازدید اینجا بره طرف 90 تا در روز...!
پیروز و موفق باشید


» نظر
<      1   2