سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چرا MBA ؟

به نظر من رشته MBA به شرطیکه بخوبی به اهدافش برسه برای مهندسین و کسانیکه قصد مدیریت یا مشاوره اون رو دارن خیلی می تونه مفید باشه.

یکی از علل مشکلات گریبانگیر فعلی در حوزه سازمانهای صنعتی و غیر صنعتی ، استفاده از نیروهای غیر متخصص در زمینه مدیریت می باشد. متاسفانه رویکردی که وجود داشته مبنی بر استفاده از مهندسین (بخصوص مهندسین فنی) در مشاغل مدیریتی درست نبوده است. معمولا در محیطهای صنعتی به این صورت است که مهندسین پس از چند سال تجربه اندوزی در هر واحد در صورتیکه از نظر تخصص سرآمد باشند بعنوان سرپرست آن انتخاب می شوند. مشاغل مدیریتی به شدت با نیروی انسانی مرتبط است و به این مبحث در رشته های مدیریت زیاد پرداخته شده است. متاسفانه در دروس رشته های مهندسی خبری از این موضوع نیست و بهمین دلیل مهارتهای مدیریتی بر اساس تجربه و سلیقه های افراد شکل می گیره. به همین دلیل حتی در مورد اصولی که صحت اونها بارها توسط پژوهشگران به اثبات رسیده است اختلاف نظرهای شدیدی بین مهندسی مدیر شده وجود دارد.

مشکل به همین جا ختم نمیشه بلکه متاسفانه مهندسین به حوزه های اقتصاد، ورزش، فرهنگ و ... هم رسوخ کرده اند و تفکر مهندسی با شرایط و تجارب موجود به شکلی در هم آمیخته که ما حصل اون وضعیت فعلیه!

در هر صورت به نظر من تحصیل در رشته هایی مانند مدیریت و اقتصاد پس از چند سال کار کردن در محیطهای صنعتی یا غیر صنعتی خیلی می تونه مفید باشه. امیدوارم بزودی فارغ التحصیلان رشته های علوم انسانی جایگاه خودشون رو در سطح کلان کشور پیدا کنند.


» نظر