سفارش تبلیغ
صبا ویژن

رییس دانشگاه آزاد : شهریه دانشگاه امسال افزایش نیافت

رییس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه میزان شهریه این دانشگاه علی رغم افزایش تورم تغییری نکرده است، افزود: امسال علی رغم افزایش تورم در همه بخش ها، شهریه دانشگاه آزاد اسلامی حتی یک ریال هم اضافه نشد.

به گزارش سرویس صنفی آموزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر جاسبی در مراسم افتتاح پروژه های عمرانی و آموزشی واحد کرج اظهار داشت: روند توسعه آموزش عالی در کشور باید تا زمانی که دیوارهای بلند کنکور به کلی حذف شود، ادامه یابد.

وی با تاکید بر اینکه آنچه تاکنون در دانشگاه آزاد اسلامی صورت گرفته، مرهون توفیق الهی است، تصریح کرد: هیچ فرد یا گروهی در دانشگاه آزاد اسلامی سهمی ندارد و هرچه هست متعلق به ملت ایران است.

وی با اشاره به اینکه 4 واحد دانشگاه آزاد فعال در خارج از کشور وجود دارد افزود: تاکنون 30 مرکز پژوهشی تحقیقاتی دانشگاهی در کشور احداث شده که تا پایان سال جاری 20 مرکز پژوهشی دیگر راه اندازی خواهد شد و درمجموع تعداد این مراکز پژوهشی به 50 مرکز خواهد رسید.

دکتر جاسبی در ادامه از افزایش 25 الی 35 درصدی حقوق اساتید و پرسنل کاری دانشگاه آزاد اسلامی در سال جاری خبر داد و خاطر نشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی دارای بیش از 30 هزار پرسنل کاری، 25 هزار عضو هیات علمی است که طی 60 ماهه اول امسال بیش از 2هزار عضو هیات علمی و به صورت تمام وقت جذب این دانشگاه شده که عمدتا دارای مدرک دکترای تخصصی هستند و امیدواریم نسبت علمی این دانشگاه هم سطح استانداردهای بین‌المللی قرار گیرد.

وی همچنین تنها راه حل مشکلات دانشجویان در پرداخت شهریه را اختصاص وام های دراز مدت به آنان دانست و خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی باید میزان وام اختصاص یافته به دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی را افزایش دهد که اگر این امر با افزایش سه برابری محقق شود، عمده مشکلات دانشگاه حل خواهد شد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر نحوه پرداخت وام دانشجویی به دانشگاه آزاد اسلامی از سوی مجلس مناسب نیست و به منظور حل سریع تر مشکل دانشجویان باید موانع و مشکلات اداری آن هرچه زودتر برطرف شود.

دکتر جاسبی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به فعالیت تشکلهای دانشجویی در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: بر خلاف آنچه برخی افراد یا گروه های مخالف در زمینه فعالیتهای سیاسی تشکلهای دانشگاه آزاد اظهار می کنند، این دانشگاه بسیار باز عمل می کند.

وی با اعلام این که تعداد تشکلها و اتحادیه های دانشجویی دانشگاه آزاد از مراکز آموزش عالی دولتی، بیشتر، فعال تر و بانشاط تر است، اظهار داشت: تنها محدودیت ما در دانشگاه آزاد اسلامی برای فعالیت های سیاسی در قالب تشکل ها، خط قرمزهای نظام و مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

وی اضافه کرد: هیچ فرد یا مسوولی در دانشگاه آزاد اسلامی، حق ندارد تشکل فرمایشی به وجود آورد.

وی با اشاره به درخشش دانشگاه آزاد اسلامی در عرصه های بین المللی گفت: هم اکنون شرایط درمجموعه دانشگاه آزاد اسلامی برای فعالیت های تحقیقاتی آماده است و با توسعه رویه موجود مطمئناً ظرف چند سال آینده این دانشگاه از لحاظ علمی و پژوهشی حرف اول را در کشور خواهد زد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه با بیان اینکه برنامه اصلی دانشگاه ارتقای کیفی است، افزود: شرایط کنونی دانشگاه آزاد اسلامی به گونه‌ایست که تبدیل شدن این مرکز آموزش عالی به مجموعه‌ای معتبر و نمونه در سطح دنیا در آینده نزدیک، دست یافتنی است.

دکتر جاسبی در خاتمه با اشاره به کارشکنی ها و دشمنی های برخی با دانشگاه آزاد اسلامی بیان داشت: غوغا سالاری ها، نه تنها ما را از حرکت باز نمی دارد، بلکه انگیزه ما را برای خدمت بیشتر می کند.


» نظر