سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تسهیلات سهمیه شاهد و ایثارگر در کنکور ارشد (( ؟؟ ))

مدیر کل دفتر شاهد و ایثارگر وزارت علوم از تدوین آئین نامه جامع تسهیلات آموزشی، رفاهی و ... دانشجویان شاهد و ایثارگر پس از 12 سال خبر داد و گفت: در این آئین نامه برای دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی شاهد و ایثارگر که تا کنون مشمول آئین نامه های تسهیلات نمی شدند نیز تسهیلاتی در نظر گرفته شده است.
به گزارش خبرنگار مهر، دکتر حمیدرضا شاه محمدی امروز در یک نشست مطبوعاتی در وزارت علوم گفت: بر اساس این آیین نامه جدید داوطلبان کنکور پس از یک بار استفاده از امتیاز سهمیه شاهد و ایثارگر در کنکور و انصراف از قبولی از امتیاز دوباره محروم نمی شوند. در گذشته این دسته از داوطلبان با استفاده از سهمیه شاهد و ایثارگر و قبولی در دانشگاه در صورت انصراف از قبولی نمی توانستند در کنکور بعدی از این سهمیه بهره مند شوند.

مدیر کل دفتر شاهد و ایثارگر وزارت علوم گفت: در آئین نامه جدید، انصراف از دانشگاههای پیام نور، شبانه، غیرانتفاعی و نیمه حضوری محرومیت استفاده از سهمیه در کنکور سال آینده را در بر نمی گیرد.

وی همچنین از تدوین آئین نامه شرح وظایف و ساختار ستادی ادارات کل شاهد و ایثارگر دانشگاه ها خبر داد و افزود: ستادها و ادارات کل شاهد و ایثارگر دانشگاه ها در این آئین نامه در سه سطح اداره کل با پوشش بیش از 300 نفر، گروه با پوشش 150 نفر و اداره با پوشش 150 تا 300 دانشجوی شاهد و ایثارگر طبقه بندی شده است.

شاه محمدی اظهار داشت: ایجاد پردیس و تندیس شهدا در دانشگاهها نیز به طور جدی در دستور کار وزارت علوم قرار دارد.

به گزارش مهر، وی با اشاره به دیگر اقدامات اداره کل شاهد و ایثارگر وزارت علوم در سال جاری افزود: برگزاری دوره های آمادگی آزمون کارشناسی ارشد و دکتری برای دانشجویان شاهد و ایثارگر، برگزاری جشنواره های منطقه ای و ورزشی در بهمن ماه، ایجاد کمیسیون های فرهنگی، آموزشی و ... و راه اندازی کانونهای علمی و فرهنگی ایثار در دانشگاه ها از دیگر برنامه های این اداره کل است.

مدیر کل دفتر شاهد و ایثارگر وزارت علوم در مورد نقل و انتقال دانشجویان شاهد و ایثارگر گفت: انتقال دانشجویان شاهد و ایثارگر واجد شرایط در ترم اول انجام شده است، برای ترم دوم نیز در آذرماه جلسه برگزار می شود و متقاضیان برای تکمیل فرم انتقال اقدام کنند.

 

===============

من هدفم از گذاشتن این خبر ایجاد  اعتراض های معمول نبود...

این خبر توجه مهم داره ، که احتمالا امسال تعداد سهمیه ای ها زیاد بشه...

هر سال 20% از ظرفیت ها به سهمیه ای ها اختصاص داشت ولی در صورتی که سهمیه ای واجد شرایط وجود نداشت این ظرفیت رو اشخاصی پر میکردن که سهمیه ای نبودن ، ولی با این قانون مطمئن باشین خود سهمیه ای ها اون 20% رو پر میکنن و به غیر سهمیه ای ها هیچی از اون جا های خالی نمیرسه...

این کار بدی نیست ، باعث میشه باز به نسبت کسانی برن تو که لایق تر هستن !!! اون 20% که مثل همیشه سر جاشه فقط اومدن رقابت رو بین خود سهمیه ای ها زیاد کردن !

اگه اشتباه نکنم سال پیش 2 نفر غیر سهمیه ای با توجه به نبود شخص سهمیه ای مناسب رفتن ام.بی.ای شریف.... منظور از این خبر اینه که همین 3-4 نفری که تو کل مجموعه بود رو دیگه روش حساب نکنین....

کاوه


» نظر