سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تکمیل ظرفیت آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد تا 20مهر اعلام می‌ش

به گزارش سرویس صنفی آموزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر فریدون رهنما رودپشتی با تاکید به اینکه باید به دانشجویانی که دچار مشکل هستند کمک شود، خاطرنشان کرد: امسال 6 هزار دانشجوی مبتلا به بیماری خاص جابجا شدند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته بیش از 60 هزار دانشجو انتقال یافتند، تصریح کرد: البته در فرایند نقل و انتقال کمیت مهم نیست بلکه کیفیت مدنظر است تا این فرایند موجب از بین رفتن عدالت علمی نشود.

دکتر رهنما افزود: نقل و انتقال خارج از چارچوب مقررات و ضوابط موجب ناهمگونی علمی می‌شود که انصاف نیست.

وی با اشاره به دانشجویان موارد خاص، گفت: فوت والدین، بیماری خاص،‌ازدواج، خانواده‌های شهدا و ایثارگران و حتی کارکنان دولتی که بنا بر ضوابط اداری جابجایی می‌شوند از جمله مشمولان شرایط خاص هستند.

معاون دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در مورد زمان بندی نقل و انتقال دانشجویان، اظهار کرد: متقاضیان نقل و انتقال باید همه ساله درخواستهای خود را طی مدت 15 اردیبهشت تا 30 خرداد ماه به معاونت دانشجویی واحد ارائه دهند.

وی افزود: همچنین برای کسانی که واجد شرایط خاص آیین‌نامه‌ای هستند، می‌توانند برای انتقال درنیمسال دوم درخواست‌های خود را در دی ماه به معاون دانشجویی واحد ارائه دهند.

دکتر رهنما با اشاره به تکمیل ظرفیت دانشجویان کارشناسی ارشد تصریح کرد: معمولا در مقطع کارشناسی ارشد به دلیل تعداد تقاضای زیاد و محدودیت در پذیرش تمام ظرفیت‌های دانشگاه‌های پذیرنده تکمیل می‌شود ولی در صورتی که ظرفیت بعضی از واحدها در بعضی از رشته‌ها به حد نصاب نرسد احتمالا تا 20 مهر ماه تکمیل ظرفیت‌ها اعلام شوند.

وی با تاکید به کیفیت و امنیت دانشگاه‌های فارغ‌التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی، خاطرنشان کرد: سالانه برای حدود 300 تا 400 هزار فارغ‌التحصیل دانشنامه مجهز به هولوگرام و لوگوی مخصوص دانشگاه صادر می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به آیین‌نامه جدید پذیرش دانشجویان ممتاز در مقاطع تحصیلی بالا، گفت: آیین‌نامه جدید در حال ابلاغ به واحدهای دانشگاهی است.

معاون دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی به ارتقای منزلت اجتماعی دانشجو در دانشگاه تاکید کرد و گفت: ما اعتقاد داریم که باید شان دانشجو به هر شکلی حفظ شود.

معاون دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در خاتمه توسعه مراکز مشاوره و فضاهای ورزشی فرهنگی را از برنامه‌های مهم دانشگاه عنوان کرد.

====

کلا خیلی جمله امیدوار کننده ای استفاده نکرده...
امیدوارم اونایی که خیلی براشون حیاتیه ، قبول بشن...

کاوه


» نظر