سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اندر احوالات شیخ الامبولاو! ( ترجمه: عشق MBA) !

سلام، در حالیکه خوانندگان این وبلاگ دارند به تغییرات امسال کنکور فکر می کنن بد نیست یک بررسی اقتصادی هم داشته باشیم! در حال مطالعه مبحث اثر جانشینی، اثر تولیدی و اثر کل بودم با این مضمون که تغییر در قیمت مثلا نیروی کار می تواند باعث افزایش یا کاهش استفاده از آن گردد که بستگی به عادی بودن یا پست بودن آن دارد. به نظرم اومد که تغییرات امسال ( تغییر در ضرائب و مواد و حذف آت ت ) می تونه هم باعث افزایش شانس قبولی و هم کاهش اون بشه! با این تفسیرات:

حذف درس تئوری مدیریت انتخاب MBA رو بعنوان رشته دوم در کام تشنگان مدرک کارشناسی ارشد گواراتر کرد. این مسئله می تونه باعث افزایش داوطلبان و عشاق! این رشته بشه! از طرفی همین مسئله و  تغییر در ضرائب، برخی از داوطلبان رشته های غیرمهندسی رو از قبولی توی این رشته نا امید کرد که می تونه باعث کاهش داوطلبان بشه! مطمئنا هدف اصلی این تغییر ضرائب که به رهبری MBA شریف بوده افزایش حضور مهندسین در این رشته است چرا که ماموریت این رشته با تربیت مهندسین مدیر شو! عجین بوده. از طرقی حذف آ ت ت باعث افزایش داوطلبان صفر کیلومتر سابقه کار میشه و از طرفی می تونه داوطلبان با سابقه رو که به بهبود رتبشون با آنزیم آ ت ت امیدوار بوده اند از شرکت در این رشته مایوس کنه! با کاهش ضریب زبان داوطلبانی که به امید درصد بالای زبان بودند نا امید و کسانیکه زبان رو دست و پا شکسته می زنند امیدوار می کنه!

 مسلما این اتفاقات خیلی هم حساب شده نبوده و دست تصادف نقشی از صحنه جدید رقابت رو نقاشی کرده. اما شما پیش بینی کنید تغییر در میزان داوطلبان مثبت خواهد بود یا منفی؟ به تعدادی از پاسخهای درست بر اساس طرح آ ت ت! جوایزی اهدا خواهد شد. پس نظر یادتون نره.


» نظر