سفارش تبلیغ
صبا ویژن

7 روز به ثبت نام دانشگاه سراسری ،‏آزاد هنوز خوابه !!!

نحوه و زمان ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان نهایی 134کدرشته امتحانی آزمون کارشناسی ارشد سال 1386 دانشگاهها و موسسات آموزش عالی کشور اعلام شد.

به گزارش سرویس صنفی آموزشی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان آزمون کارشناسی ارشد در دانشگاه‌های محل پذیرش از روز دوشنبه 12 شهریور ماه آغاز می‌شود و تا 18 شهریور ادامه دارد البته ثبت‌نام در برخی دانشگاه‌ها تا پایان شهریور ماه ادامه دارد.

انتشار اطلاعیه تکمیل ظرفیت آزمون کارشناسی ارشد در 9 مهر

اطلاعیه پذیرش دانشجو در برخی کد رشته‌ محلهای جدید و همچنین تکمیل ظرفیت آزمون کارشناسی ارشد نهم مهر از طریق نشریه پیک سنجش و سایت اینترنتی سازمان سنجش منتشر خواهد شد و عدم مراجعه این دسته از پذیرفته شدگان برای ثبت‌نام به منزله انصراف از ادامه تحصیل تلقی خواهد شد.

در گزینش هر یک از رشته‌ها، حد نصاب نمره علمی لازم تعیین شده ملاک عمل قرار گرفته است، همچنین با توجه به قانون مربوط به سهمیه رزمندگان، 20 درصد ظرفیت هر رشته با رعایت آیین‌نامه اجرایی قانون مذکور به این سهمیه تخصیص داده شده و گزینش بر اساس آن انجام گرفته است.

انتشار کارنامه داوطلبان از اوایل مهر

برای داوطلبان واجد شرایط گزینش، کارنامه‌ای حاوی اطلاعات لازم رتبه داوطلب و آخرین رتبه پذیرفته شده در هر یک از کد رشته‌های انتخابی و در سهمیه مربوط تنظیم شده و از طریق سایت اینترنتی سازمان از اوایل مهرماه قابل دسترسی خواهد بود.

براساس این گزارش ایسنا، همچنین با آن دسته از پذیرفته شدگانی که از نظر علمی قبول ولی از نظر صلاحیت‌های عمومی در اولویت قرار نگرفته‌اند، توسط دبیرخانه گزینش استاد و دانشجو مکاتبه خواهد شد.

مدارک لازم برای ثبت نام عبارتند از: اصل مدرک کارشناسی مورد تایید وزارتخانه‌های علوم یا بهداشت و یا شورای عالی انقلاب فرهنگی و یک برگ فتوکپی آن، اصل شناسنامه و دو برگ فتوکپی از تمام صفحات آن، شش قطعه عکس تمام رخ 3 در 4 تهیه شده در سال جاری، اصل گواهی تایید شده توسط دانشگاه یا موسسه آموزش عالی محل اخذ کارشناسی برای آن دسته از داوطلبانی که با توجه به مفاد آیین نامه ادامه تحصیل فارغ التحصیلان رتبه اول دوره کارشناسی مصوب 28 اردیبهشت 85 وزارت علوم، با سهمیه رتبه اول پذیرفته شده‌اند.

شایان ذکر است، معدل لیسانس پذیرفته شده باید با معدلی که قبلا در فرم تقاضانامه ثبت نامی اینترنتی به سازمان اعلام نموده، یکسان باشد و از پذیرفته شدگانی که حداکثر تا 31 شهریور فارغ التحصیل نشوند، ثبت‌نام به عمل نمی‌آید.

گفتنی است، به دلیل نبود داوطلب واجد شرایط در برخی از کد رشته‌ محلها ظرفیت تکمیل نشده است، نظر به اینکه برخی از دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی درخواست افزایش ظرفیت پذیرش دانشجو در برخی از کد رشته‌ها را نموده‌اند، لذا تعداد اعلام شده در این اطلاعیه‌ بر اساس ظرفیت تغییر یافته می‌باشد.

بر اساس این گزارش، در کد رشته محلهای بورسیه نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران،‌ نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران و سازمان ثبت احوال به دلیل نبودن داوطلب واجد شرایط، فردی به عنوان قبول شده نهایی معرفی نشده است.

گفتنی است، در هر مرحله از ثبت نام و هنگام تحصیل چنانچه مشخص گردد که داوطلبی حقایق را کتمان نموده و واجد شرایط نیست، قبولی وی «کن لم یکن» تلقی شده و طبق مقررات با وی رفتار خواهد شد.


» نظر