سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عجیب اما واقعی !

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که تاکنون تعللی از سوی صندوق رفاه وزارت علوم برای پرداخت وام دانشجویان دانشگاه آزاد گزارش نشده است، گفت: اگر در روند اختصاص وام شهریه به دانشجویان دانشگاه آزاد کندی صورت گیرد قطعا با طرح دوفوریتی در مجلس تفکیک صورت می‌گیرد.

علی عباسپور تهرانی‌فرد در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با اشاره به قانون مصوب مجلس چهارم مبنی بر این‌که سه صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، ‌تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه آزاد اسلامی، به عنوان صندوق محسوب شده و قانونی هستند، افزود: این قانون تاکنون در مجلس شورای اسلامی و در بودجه‌های سنواتی و قوانین برنامه‌ی پنج ساله منظور شده و وام‌های دانشجویی نیز بین این سه صندوق تقسیم می‌شد.

وی تصریح کرد: سایر دانشگاه‌های مراکز آموزش عالی غیرانتفاعی یا بخش آموزش عالی وزارت آموزش و پرورش یا دستگاه‌های دیگر همه به صندوق وزارت علوم متصل بودند که استثنائا در لایحه‌ی بودجه‌ی سال جاری دولت پیشنهادی داد مبنی بر این‌که وام دانشجویان دانشگاه آزاد نیز به صندوق وزارت علوم واریز شود.

به گفته‌ی نماینده‌ی مردم تهران در قانون آمده است که این سه صندوق به صورت مستقل عمل کنند و ما نیز مخالف این بودیم که وامی که سهمیه‌اش متعلق به دانشگاه آزاد است به صندوق وزارت علوم واریز شود، اما با توجه به لایحه‌ی دولت و تصویب پیشنهاد لایحه‌ی دولت در مجلس، امسال به این صورت عمل خواهد شد.

وی با بیان این‌که نیمی از وام 120 میلیارد تومانی شهریه‌ی دانشجویان که به صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم واریز می‌شود به دانشجویان دانشگاه آزاد اختصاص می‌یابد، خاطرنشان کرد: این امر که نیمی از وام شهریه‌ی دانشجویان به صندوق رفاه وزارت علوم برای ارائه به دانشجویان دانشگاه آزاد تخصیص می‌یابد نشانگر آن نیست که قانون قبلی لغو شده و بقیه فعالیت‌ها نیز به همین صورت انجام خواهد شد؛ بلکه این قانون امسال اجرا شده و قطعا نظر ما این است که برای سال‌های آینده قانون طبق روال سابق انجام شود.

عباسپورتهرانی‌فرد با اشاره به جلسه‌ای که طی یک ماه گذشته در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با حضور مسوولانی از بخش دانشجویی وزارت علوم و دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شده بود، افزود: در این جلسه عنوان شد که هم‌چون سال گذشته 120 میلیارد تومان وامی که از طریق خزانه به صندوق رفاه وزارت علوم پرداخت می‌شود نیمی از آن به دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی اختصاص یابد که در این جلسه تبادل نظر شد تا از طریق مکانیزمی که پیچیدگی نیز ایجاد نکند این هماهنگی بین دانشگاه آزاد اسلامی و صندوق رفاه وزارت علوم برای پرداخت وام شهریه به دانشجویان دانشگاه آزاد برقرار شود.

به گفته‌ی رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، جلسه‌ی فوق در راستای نظارت بر روند اجرایی این بند از تبصره‌ی ماده دو قانون بودجه‌ی سال جاری بوده است و مقرر گردید با پرداخت وام شهریه هیچ مشکلی ایجاد نشود.

وی یادآور شد: چنان‌چه در روند اختصاص وام شهریه به دانشجویان دانشگاه آزاد و روند اجرایی آن از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اختلالی به وجود آید و کندی و اشکالاتی رخ دهد قطعا با طرح دوفوریتی در مجلس این تفکیک به عمل خواهد آمد و میزان وام شهریه‌ی دانشجویان دانشگاه آزاد به صندوق رفاه این دانشگاه بازخواهد گشت.

عباسپور با تأکید بر این‌که در جلسه‌ی اخیر کمیسیون با مسوولان دانشجویی وزارت علوم و دانشگاه آزاد، این دو همکاری و همدلی و هماهنگی بسیار قابل توجهی داشته‌اند و فکر نمی‌کنم چنین طرحی از سوی مجلس لزومی داشته باشد، گفت: تعللی تاکنون در خصوص ارائه‌ی وام دانشجویان دانشگاه آزاد از سوی صندوق رفاه وزارت علوم گزارش نشده است.

نماینده‌ی مردم تهران در پایان، خاطرنشان کرد: مسوولان وزارت علوم با دانشگاه آزاد همکاری خوبی داشته و اعلام کرده‌اند که به نحو مطلوب سهم دانشگاه آزاد را از وام دانشجویی به دانشجویان آنان پرداخت خواهیم کرد.

====

یکم سخته که آدم باور کنه که در صورت تعلل در تخصیص وام موضوع به شکل طرح 2 فوریتی مطرح بشه ! اما فعلا این حق رو برامون قائل شدن !!!


» نظر