سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چند خبر متنوع :

دانشگاه‌های آزاد قزوین و کینگستون لندن تفاهمنامه همکاری امضا کردند:

با امضای تفاهمنامه‌ای، دانشگاه کینگستون لندن در زمینه برگزاری دوره‌های آموزشی و صدور مدارک بین المللی مشترک با دانشگاه آزاد قزوین همکاری می‌کند.

به گزارش سرویس صنفی آموزشی خبرگزاری دانشجویان ایران ، دکتر علی اکبر ابوترابی، معاون ایرانی دانشگاه کینگستون لندن ضمن بازدید از دانشگاه آزاد قزوین گفت: شباهت زیادی که بین دانشگاه کینگستون و دانشگاه آزاد قزوین وجود دارد و این زمینه مناسبی در جریان این بازدید را در جهت گسترش تبادلات مشترک علمی فراهم می‌آورد.

وی برگزاری دوره‌های آموزشی و سمینارها و تحقیقات علمی و ارائه مدارک بین المللی مشترک را از مهم ترین اهداف این دیدار عنوان کرد.

وی اظهار داشت: در حال حاضر دانشگاه کینگستون لندن طی قرارداد با دانشگاه آکسفورد انگلستان اقدام به برگزاری دوره‌های کوتاه مدت ویژه دانشجویان ایرانی در مقاطع کارشناسی و دکتری در رشته مهندسی نموده است.

ابوترابی تصریح کرد: در اولین دوره تبادل دانشجو 25 نفر در مقطع کارشناسی و پنج نفر در مقطع دکتری به عنوان نمایندگان دانشگاه آزاد در دانشگاه آکسفورد تحصیل خواهند نمود.

وی افزود: هم اکنون دانشگاه کینگستون با مراکز علمی کشورهای چین، هندوستان، امارات، روسیه، آلمان، یونان، فنلاند، امریکا همکاری مشترک تحقیقاتی دارد و بیش از 70 نفر از دانشجویان ایرانی در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند.

شایان ذکر است در حال حاضر دانشگاه آزاد قزوین دارای 24 هزار دانشجو در قالب 72 رشته تحصیلی می‌باشد.

===================================================
برگزاری دوره های رایگان مفاهیم اولیه بورس اوراق بهادار (باهمکاری سازمان بورس اوراق بهادار تهران) :

دوره آموزشی و رایگان آشنایی با اصول اولیه بورس در مرکز همایشهای مجموعه فرهنگی هنری تهران روزهای  شنبه هر هفته از ساعت 16 الی 19 تشکیل می شود.
گفتنی است این دوره با حضور کارشناسان و مدرسان مرکز تحقیقات سازمان بورس اوراق بهادار تهران وبا هدف گسترش فرهنگ سرمایه گذاری در بورس تشکیل می شود.در این کلاس شش ساعته درباره مفاهیم و اهمیت بازار سرمایه ،ابزارهای مالی مورد استفاده در بورس ،خرید و فروش سهام ،حقوق دارندگان اوراق بها دا ر و تابلو های بورس بحث خواهد شد. همچنین پس از این دوره در این مرکز کلاسهای آموزشی 20 ساعته بورس پیشرفته نیز برگزار خواهد شدکه علاقه مندان می توانند برای شرکت در این دوره ها با شماره های
7-77641125 تماس حاصل فرمایند و یا به نشانی:خیابان شریعتی ,روبروی بهار شیراز,مجموعه فرهنگی هنری تهران(سینما ایران)مراجعه نمایند.

===================================================================

با حضو ر علاقه مندان به سرمایه گذاری در فارکس برگزار می گردد

سمینار آموزشی و رایگان آشنایی با بازارهای مالی ارز دنیا ( فارکس ) :

سمینار آموزشی و رایگان آشنایی با بازارهای مالی ارز دنیا در مرکز همایش های مجموعه فرهنگی هنری تهران روز دوشنبه 22  مرداد ماه ساعت 17:30 الی19:30 برگزار می گردد.

در این سمینار درباره موضوعات زیر بحث می گردد :

آشنایی با پلتفرم تجاری فارکس

اصطلاحات اولیه بازار فارکس

آشنایی با کارگزارها و نحوه باز کردن حسابها

آشنایی با بازارهای اصلی فارکس

علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر با تلفن های 77641125-7 تماس حاصل فرمایندو یا به آدرس خیابان شریعتی،روبروی بهار شیراز،مجموعه فرهنگی هنری تهران(سینما ایران)مراجعه نمایند#.

=============================================================
جشنواره سالانه کارآفرینی و اشتغال در دانشگاه مازندران برگزار می‌شود :

رییس مرکز کارآفرینی دانشگاه مازندران خبر داد: جشنواره سالانه کارآفرینی و اشتغال پاییز امسال در دانشگاه مازندران برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران ، دکتر حسنعلی آقاجانی برقراری تعامل و هماهنگی مناسب میان صاحبان طرح‌ها و ایده‌های کارآفرینانه، طراحان کسب و کار، مجریان طرح‌ها، صاحبان سرمایه و حامیان آن‌ها را از اهداف برگزاری جشنواره کارآفرینی بیان کرد.

وی بومی سازی علم و عمل کارآفرینی، ایجاد اشتغال مولد در استان، تبیین و ارائه الگوی بومی و یکپارچه، توسعه سرمایه گذاری کارآفرینی و ایجاد اشتغال مولد در قالب چهار خرده سیستم، بورس ایده، کارآفرینان، طراحی کسب و کار و حامیان کارآفرینان و نیز چگونگی اجرایی شدن آن در سطح دانشگاه مازندران را از اهداف این جشنواره بر شمرد.

آقاجانی اظهار کرد: هماهنگی میان این چهار بخش می‌تواند به تولید ثروت، توسعه تکنولوژی و ایجاد اشتغال مولد از طریق شناسایی، خلق و استفاده از فرصت‌های کارآفرینی موجود در دانشگاه منجر شود.

وی خروجی نهایی این تبادل همکاری را تاسیس شرکت‌های جدید کارآفرینانه و تولید کالاها، خدمات، بازارها، مواد خام، روش‌های تولید و سازماندهی جدید بیان کرد.

رییس مرکز کارآفرینی دانشگاه مازندران ضمن دعوت از کلیه دانشگاه‌های استان به شرکت در این جشنواره افزود: این جشنواره فرصت مغتنمی است که مراکز آموزش عالی به شناسایی استعدادهای خلاقانه دانشجویان و صاحبان ایده‌های مولد بپردازند و با حضور در بخش‌های مختلف آن با چگونگی ارتباط مناسب تر با سایر پشتیبانان این عرصه آشنا شوند.

=================================================================
باز دانشگاه علم و فرهنگ !‏ ! ! :

رییس دانشگاه علم و فرهنگ در آستانه فرارسیدن سالروز تاسیس جهاد دانشگاهی با بیان اینکه دانشگاه علم و فرهنگ جزو اولین موسسات آموزش عالی بوده که به دانشگاه تبدیل شده است، اظهار کرد: با توجه به اینکه بیشتر فعالیت جهاد دانشگاهی طی سالهای گذشته در حوزه پژوهشی بوده است نیاز به یک مجموعه‌ آموزشی که بتواند در کنار فعالیت‌های پژوهشی و فرهنگی، فعالیت‌های علمی جهاد را کامل کند، به شدت احساس می‌شد که با ایجاد موسسه آموزش عالی جهاد در سال 72 این نیاز مرتفع شد.

به گفته‌ی وی، پذیرش دانشجوی دکترای در رشته «زیست شناسی تکوینی» با همکاری پژوهشکده رویان از بهمن 86 در دانشگاه آغاز می‌شود.

دکتر قرنفلی همچنین با اشاره به همکاری دانشگاه با پژوهشکده توسعه تکنولوژی، گفت: رشته بین رشته‌ای «مهندسی مالی» نیز با همکاری این پژوهشکده در دانشگاه در شرف راه‌اندازی است.

رییس دانشگاه علم و فرهنگ با بیان اینکه جهت‌گیری کلی دانشگاه در تعریف رشته‌های جدید و بین رشته‌ایی مورد نیاز جامعه است، اظهار کرد: در این راستا ایجاد رشته «مهندسی مالی» که ترکیبی از رشته‌های مهندسی صنایع، حسابداری، اقتصاد و مدیریت در حال پیگیریست.

وی افزود: ایجاد دوره دکتری رشته‌های «هنرهای اسلامی» و «بیوتکنولوژی» از برنامه‌های آتی دانشگاه است.

دکتر قرنفلی با اشاره به ایجاد دو رشته جدید روانشناسی بالینی گرایش خانواده درمانی و مدیریت MBA در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه در سال تحصیلی جدید، گفت: در سال گذشته دانشگاه در شش رشته کارشناسی ارشد دانشجو جذب کرد که تعداد این رشته‌ها امسال به 9 رشته افزایش یافته است.


» نظر