سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ادامه کار

توی مدتی که از درخواست نظر از دوستان در مورد ادامه فعالیت این وبلاگ میگذره، تعداد زیادی از دوستان ما رو مورد لطف خود قرار داده و چه درمورد ادامه وبلاگ نظر مثبت داشته اند و چه انتقادات به جایی رو مطرح کردند که از هر دو گروه تشکر می کنم (البته به نمایندگی از کاوه هم تشکر می کنم). برخی هم صلاح دونستند و ابراز نظر نکردند که امیدوارم اونها هم از مطالب ارائه شده استفاده برده باشند. بهر حال یکی از اهداف اصلی تشکیل این وبلاگ تشکیل فضایی دوستانه به منظور تبادل اطلاعات و دانسته های اعضای وبلاگ در جهت ایجاد و بهبود مزیتهای خاص رقابتی بوده است. اینکه که چقدر به این هدف رسیدیم بحث خاص خودش رو می طلبه. اما تجربه جدیدی برای خود من و خیلی از دوستان بود و این رو به خوبی ثابت کرد که اگر بخواهیم میتونیم در عین رقابت، دوست هم باشیم و به همدیگه کمک کنیم. راستش رو بخواهید من خودم خیلی حیفم میآد که کسی استعداد و پشتکار داشته باشه اما مثلا برای اینکه دقیقا نمیدونه چه منابعی رو باید بخونه نتونه به هدفش که راهیابی کارشناسی ارشده برسه. از طرفی کنکور ارشد منابع مشخصی نداره و اطلاعات بین افراد توزیع شده و نیاز هست که از یک طریقی این اطلاعات متمرکز بشه. بهر حال تجربه این وبلاگ و اظهار نظرهای مفید دوستانمون در پست قبلی، من و کاوه رو بر اون داشت تا فکر جدیدی برای ادامه وبلاگ بکنیم. این روش جدید باید چند فاکتور داشته باشه:

1- همه افراد عضو بتونند در اون به ارائه نظریات و مطالب دلخواه خود بپردازند. بعبارت دیگه از حالت نویسنده و اظهار نظر کننده خارج بشه.(حالت وبلاگی)

2- توسط اعضای عضو و بصورت خودکار اداره بشه تا اگر بنا بدلایلی ذینفعان اون تغییر کردند کار تعطیل نشه و توسط افراد جدید ادامه پیدا کنه.

3- امکان دسته بندی مطالب و جستجوی سریع مطالب دلخواه هر کاربر وجود داشته باشه.

4- منحصر به داوطلبان ورود به کارشناسی ارشد نباشه و دانشجویان کارشناسی ارشد هم بتونند به تبادل اطلاعات در خصوص رشته خود، پروژه ها، اساتید، منابع و مراجع و .... بپردازند.

پس ار بررسی های مختلف به این نتیجه رسیدیم که بهترین قالب ایجاد چنین فضایی (فروم) یا (انجمن) هست که خیلی از وبلاگ و یا حتی سایت کارآتره. این ایده تا اندازه ای هم اجرا شد که متاسفانه بدلیل مشکلات سایت ارائه دهنده آن، فعلا امکان استفاده نیست ولی بزودی فراهم خواهد شد. هر کدوم از دوستان هم که میتونه در این زمینه کمک بکنه خوشحال میشیم. باز هم از ابراز لطف همه کساینکه که بدون هیچگونه چشمداشتی اطلاعات خودشون رو در اختیار این وبلاگ گذاشتند تشکر میکنیم. بخصوص من از کاوه عزیز تشکر میکنم و امیدوارم این تلاشها ادامه داشته باشه.

 

 


» نظر