سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آخرین تغییرات اجرایی آزمون کارشناسی ارشد سال جاری

ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد سال جاری از 20 آبان آغاز می شود و تا 8 آذر ادامه دارد و امکان تمدید نیز به دلیل تقاضای احتمالی وجود دارد.
دکتر "حسین پورکاظمی"- معاون فنی و آماری سازمان سنجش آموزش کشور در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: داوطلبان شرکت در این آزمون باید با مراجعه به مراکز پستی در سراسر کشور و با پرداخت مبلغ 6 هزار تومان اقدام به دریافت دفترچه راهنمای آزمون و فیش چاپ شده مربوط به ثبت نام کنند. البته سازمان پیش بینی می کند 10 روز قبل از آغاز ثبت نام دفترچه راهنما را بر روی سایت قرار دهد.

معاون سازمان سنجش گفت: داوطلب وارد سایت اینترنتی شده و فرایند ثبت نام را مطابق با توضیحات دفترچه راهنما انجام دهد.

وی اضافه کرد: نسبت به سال گذشته تغییرات کمی در دفترچه راهنما وجود دارد و ایجاد رشته جدید نیز در سایه دیگر رشته ها درج شده است.

پورکاظمی با بیان اینکه داوطلبان می توانند در سال جاری نیز در رشته های شناور شرکت کنند، گفت: رشته های مهندسی پلیمر و رنگ و مدیریت اجرایی به عنوان رشته های شناور به لیست این رشته ها افزوده شده است و داوطلبان می توانند علاوه بر رشته های مورد علاقه با پرداخت 6 هزار تومان دیگر این رشته ها را نیز انتخاب کنند.

وی ادامه داد: سال گذشته 86 رشته شناور در دفترچه درج شده بود و امسال این تعداد کمی بیشتر شده است. رشته های شناور بیشتر از میان رشته هایی که کارشناسی آنها در کشور وجود ندارد انتخاب می شوند.

معاون سازمان سنجش گفت: در سال جاری رشته کارشناسی ارشد مهندسی هسته ای به صورت کد خاصی در دفترچه وجود ندارد و کد این رشته به عنوان زیر مجموعه رشته های مهندسی برق، مکانیک، مواد و مهندسی شیمی درج شده است و داوطلبان شرکت در رشته مهندسی هسته ای می توانند از رشته های لیسانس خود که مرتبط با این رشته است، وارد این رشته شوند.

نقل از سایت www.modir.ir


» نظر