سفارش تبلیغ
صبا ویژن

داستان وام !

دبیر شورای صنفی دانشگاه شیراز گفت: ثبت‌نام برای تخصیص وام تحصیلی به گونه‌ای باشد تا اسامی دانشجویان نیازمند به صورت اتفاقی از لیست متقاضیان حذف نشود.

عسگری در گفت‌وگو با خبرنگار صنفی آموزشی خبرگزاری دانشجویان ایران، با اشاره به عدم پرداخت وام تحصیلی به کلیه متقاضیان اظهار کرد: مطابق با قانون صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، وام تحصیلی باید به 60 درصد دانشجویان یک دانشگاه تعلق بگیرد، اما متاسفانه در بسیاری از دانشگاه‌ها شاهد آنیم که حداکثر 15 تا 20 درصد از متقاضیان موفق به دریافت وام تحصیلی می‌شوند.

وی با بیان اینکه در این راستا بسیاری از دانشجویان نیازمند از دریافت وام محروم می‌شوند، تصریح کرد: وام تحصیلی در مقایسه با وام شهریه نیازمند اعتبار کمتری است، بنابراین انتظار می‌رود که حداقل به 40 تا 50 درصد دانشجویان دانشگاه‌ها وام تحصیلی تعلق بگیرد.

وی مدعی شد: به گفته مسوولان دانشگاه ، صندوق رفاه دانشجویان از دانشگاه‌ها خواسته است تا تعداد ثبت نام کنندگان وام تحصیلی بیشتر از سال قبل نباشد، در غیر این صورت اسامی اضافی حذف خواهد شد.

عسگری با بیان اینکه ندادن وام به دانشجویان نیازمند تصمیم درستی نیست، اظهار کرد: باید در پرداخت وام حساسیتهای بیشتری اعمال شود و در نگاه به جامعه دانشجویی همه را در یک سطح و وضعیت مالی نپندارند.

وی با اشاره به ضرورت اعمال معیارهایی برای تخصیص وام تحصیلی به دانشجویان نیازمندتر، تصریح کرد: اگر می‌خواهند وام‌های تحصیلی را به صورت محدود در اختیار دانشجویان قرار دهند، ابتدا باید ثبت نام دانشجویان متقاضی در دانشگاه بر اساس معیارهای مشخص اولویت بندی شود تا دانشجویان نیازمند تر از دریافت وام محروم نگردند و به صورت اتفاقی و شانسی از لیست متقاضیان حذف نشوند .

در این راستا، مهندس فولادی نژاد رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم با بیان اینکه به کلیه ثبت‌نام کنندگان وام‌های تحصیلی، وام مربوطه پرداخت شده است، گفت: با این حال ما با کمبود اعتبارات لازم روبرو هستیم و به خاطر کمبود اعتبارات مجبور به ایجاد محدودیت هستیم با این حال به همان تعداد ثبت نام کنندگان سال 84 برای دریافت وام در سال گذشته ثبت نام صورت گرفته است.


» نظر