سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خبرهای کنکوری

آزمون کارشناسی ارشد سال 1386 دانشگاه آزاد اسلامی با شرکت بیش از 206 هزار داوطلب در 237 رشته در کمال صحت و امنیت برگزار شد.
دکتر عبدالله جاسبی رییس دانشگاه آزاد اسلامی در حاشیه بازدید از یکی از حوزه‌های برگزاری این آزمون با اعلام این خبر گفت:‌ نتایج آزمون کارشناسی ارشد نیمه دوم شهریور ماه اعلام می‌شود.

=========
معاون سازمان سنجش آموزش کشور گفت: نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد 31 اردیبهشت ماه از طریق سایت سازمان سنجش اعلام می‌شود.
با اشاره به اعلام نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد سال 86، اظهار کرد: کارنامه داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد سال 86 و فهرست اسامی مجازین به انتخاب رشته از ساعت 9 صبح روز دوشنبه 31 اردیبهشت بر روی سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org  قرار می‌گیرد و داوطلبان می‌توانند با مراجعه به این سایت از نتایج آزمون خود مطلع شوند.
وی افزود: هر یک از داوطلبان می‌توانند از کارنامه خود پرینت بگیرند چرا که کارنامه داوطلبان به صورت کاغذی ارسال نخواهد شد.

دکتر توکلی با بیان اینکه دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی از صبح روز سه شنبه اول خرداد 86 بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار می‌گیرد، تصریح کرد: مجازین به انتخاب رشته می‌توانند با رعایت دستورالعملهای مربوطه نسبت به مطالعه دفترچه راهنما و همچنین کد رشته محل‌های تحصیلی مورد علاقه خود اقدام کنند.

به گفته وی، دفترچه راهنمای انتخاب رشته همچنین از طریق باجه‌های پستی تعیین شده در اختیار مجازین به انتخاب رشته قرار خواهد گرفت.

معاون سازمان سنجش ادامه داد: داوطلبان مجاز به انتخاب رشته می‌توانند پس از مطالعه دفترچه‌ راهنما، کد رشته محل‌های مورد علاقه خود را از کد رشته امتحانی یا کد رشته‌های امتحانی مجاز شده به انتخاب رشته و به ترتیب اولویت علاقه مرتب نموده و سپس از صبح روز پنج شنبه سوم خرداد 86 تا ساعت 24 روز یکشنبه ششم خردادماه با مراجعه به سایت سازمان سنجش و بر اساس دستور العمل‌های مربوطه نسبت به تکمیل فرم انتخاب رشته الکترونیکی اقدام کنند.

دکتر توکلی در خاتمه با بیان اینکه نرم افزار انتخاب رشته کارشناسی ارشد سال 86 به صورت هوشمند طراحی شده است اظهار کرد:‌ این نرم افزار به گونه‌ای طراحی شده که امکان انتخاب رشته دقیق را به داوطلب می‌دهد، همچنین اطلاعیه سازمان سنجش در رابطه با تاریخ و نحوه انتخاب رشته و سایر ضوابط در نشریه پیک سنجش روزهای دوشنبه 24 و 31 اردیبهشت ماه منتشر خواهد شد.
======

**) خوب خیلی جالب شد ! این اولین بار هست که سازمان سنجش زحمت میکشه و اجازه فکر کردن میده !‏ همیشه تا کارنامه رو میدادن ،‏ شمارش معکوس برای انتخاب رشته تو 48 ساعت شروع میشد ! اینقدر به سرعت و تند تند باید انتخاب میکردی که خدا میدونه ! دیگه وقت نبود بری یکم تحقیق کنی که آیا فلان دانشگاه ارزش انتخاب کردن داره یا نه ( مثلا همین علم و فرهنگ ، اگه کسی رتبه اش یه جوری بیاد که فقط اینو بتونه بره و تا حالا بهش فکر نکرده ،‏به راحتی میتونه یه تحقیق جامع و کامل بکنه.... )
از صبح 31 ام تا روز 3 ام زمان بسیار مطلوبی هست برای انتخاب رشته...


» نظر