سفارش تبلیغ
صبا ویژن

جدید ترین اخبار ، به روز شوید....

میدونم خیلی عجیبه اما :
1)

پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد در دانشگاه علم و فرهنگ
به گزارش خبرگزاری مهر، دانشگاه علم و فرهنگ در دو رشته جدید مدیریت استراتژیک MBA و روانشناسی گرایش خانواده درمانی با ظرفیت 15 نفر در هر رشته در نیمه اول سال تحصیلی 87-86 از میان داوطلبان مجاز به انتخاب رشته آزمون تحصیلات تکمیلی سال جاری دانشجو می پذیرد.

در حال حاضر 6 رشته مهندسی صنایع - صنایع، مهندسی عمران - سازه، حقوق - حقوق خصوصی، علوم اجتماعی - مطالعات فرهنگی، زیست شناسی - علوم جانوری و پژوهش هنر در مقطع کارشناسی ارشد در این دانشگاه دایر است که در این رشته ها 85 دانشجو مشغول به تحصیل هستند

 

این چه جور دانشگاهیه !؟ والله منم موندم ! اما اخبار داغ رو نباید از دست داد... اگه کسی اطلاعات دقیق تری داره ، حتما کامنت بزاره...


2)

نرم‌افزارانتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشدطراحی شد

دکتر عبدالرسول پورعباس در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به تاخیر در اعلام نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد سال 86، اظهار کرد: ایجاد ظرفیت بیشتر پذیرش از سوی دانشگاه‌ها، تست کردن نرم افزار هوشمند انتخاب رشته جهت رفع مشکلات احتمالی و فرصت زمان کافی جهت ارسال اعتراضات داوطلبان و بررسی کلیه اعتراضات داوطلبان در خصوص سوالات و تهیه کلید نهایی برخی از دلایل اعلام نتایج اولیه این آزمون در هفته اول خرداد ماه است، ضمن اینکه برای اعلام نتایج نهایی فرصت کافی با توجه به استفاده از راهکارهای اینترنتی و کامپیوتری برای سازمان فراهم شده است.

افزایش زمان انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد

پذیرش 30 هزار دانشجوی کارشناسی ارشد در آزمون 86

وی با بیان اینکه فرصت انتخاب رشته داوطلبان نیز از دو روز به 5 روز تا یک هفته افزایش می‌یابد، تصریح کرد: پیش بینی می‌شود که نتایج نهایی پذیرفته شدگان آزمون کارشناسی ارشد سال 86 بسیار زودتراز سالهای گذشته منتشر شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر حدود 27 هزار ظرفیت در دانشگاه‌ها برای پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد ایجاد شده است، اظهار کرد: پیش‌بینی ما با احتساب پذیرش بدون کنکور دانشجویان ممتاز، پذیرش 30 هزار دانشجوی کارشناسی ارشد در این آزمون است.

تاثیر 20 درصدی معدل در آزمون کارشناسی ارشد 86

دکتر پورعباس درخصوص نحوه اعمال معدل داوطلبان در این آزمون، اظهار کرد: در آزمون کارشناسی ارشد قطعا80 درصد آزمون و 20 درصد معدل داوطلبان در نمره کل آنها تاثیرگذار خواهد بود، البته از آنجا که کلیه داوطلبان مطمئنا 12 نمره از معدل خود را دارا هستند، بنابراین تاثیر معدل در آزمون کارشناسی ارشد تنها 8 درصد خواهد بود.

کاهش چشمگیر تخلف و تقلب در آزمون کارشناسی ارشد 86

رییس سازمان سنجش با بیان اینکه میزان تخلف و تقلب در آزمون کارشناسی ارشد 86 به طرز چشمگیری کاهش داشته است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر پرونده متخلفین در هیات بدوی رسیدگی به تخلفات و تقلبات آزمونهای سراسری در حال بررسی است که در صورت محکوم شدن، در رابطه با آنها تصمیم گیری خواهد شد.

تشریح ویژگیهای منحصر به فرد نرم افزار هوشمند انتخاب رشته

وی در بخش دیگر گفت و گوی خود با ایسنا با اشاره به ویژگیهای منحصر به فرد نرم افزار هوشمند انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد 86، خاطر نشان کرد: این نرم افزار به صورت کاملا کاربر دوست، راحت و روانی داشته و در جهت انتخاب رشته صحیح ارتباط خوبی با کاربر برقرار می‌کند، به گونه‌ای که به صورت هوشمند از خطاهای منطقی داوطلبان در زمان انتخاب رشته جلوگیری می کند.

جلوگیری از خطاهای منطقی داوطلبان به صورت هوشمند

وی با بیان اینکه تست سوم و نهایی این نرم افزار در سطح کشور آغاز شده است، تصریح کرد: در این نرم افزار داوطلب ابتدا با ورود به سایت سازمان سنجش و مراجعه به بخش مورد نظر، مشخصات خود را وارد و دفترچه انتخاب رشته هوشمند را ملاحظه می‌کند، سپس از طریق دفترچه انتخاب رشته کد رشته‌های مورد نظر خود را بر اساس اولویت و علاقه تا 50 کد رشته انتخاب می‌کند.

وی افزود: در این مرحله نرم افزار به صورت هوشمند در صورت مشاهده هرگونه اشکال و خطا در انتخاب رشته داوطلب هشدار می‌دهد و داوطلب نیز نسبت به اصلاح اشکالات خود اقدام می‌کند. در نهایت لیست کامل انتخاب رشته داوطلب همراه با رشته، محل،‌ مقطع و سایر مشخصات رویت ‌شده و سپس داوطلب با زدن کلید نهایی، انتخاب رشته خود را ثبت کرده و کد چند رقمی مربوط به انتخاب رشته را یادداشت و در نزد خود نگه می‌دارد.

به گفته وی در این نرم افزار پس از ثبت نهایی فرصت اصلاح و ویرایش به داوطلب داده نمی‌شود.

اعلام نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد در هفته اول خرداد

دکتر پورعباس در خاتمه با بیان اینکه نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد سال 86 هفته اول خرداد اعلام می‌شود، گفت: نرم افزار هوشمند انتخاب رشته برای اولین بار در کشور طراحی و مورد استفاده قرار گرفته است.

 

3)

تغییر زمان برگزاری آزمون کارشناسی ارشد دانشگاهها

معاون سازمان سنجش آموزش کشور با اعلام تغییر زمان برگزاری آزمون کارشناسی ارشد از اسفند به بهمن ماه، گفت:‌ آزمون کارشناسی ارشد سال 1387 دانشگاهها و موسسات آموزش عالی کشور در بهمن ماه سال جاری برگزار می‌شود.

دکتر حسین توکلی، در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: ثبت‌نام آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته داخل سال 87 در آبان ماه امسال انجام و آزمون هر یک از کد رشته‌های این آزمون نیز در بهمن ماه سال 86 برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه از این پس آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه‌ها در بهمن ماه برگزار می‌شود، در بیان دلایل این تغییر زمانی گفت: دلیل برگزاری آزمون کارشناسی ارشد در بهمن ماه این است که داوطلبان در فرجه بین دو ترم قرار دارند و با آرامش بیشتری می‌توانند در آزمون شرکت کنند و همچنین امکانات و تسهیلات دانشگاه‌ها نیز برای برگزاری این آزمون مطلوب تر و آماده تر است.


خدا به خیر کنه !‏ من هنوز نمیدونم علم و فرهنگ چه جور دانشگاهیه ؟ اصلا کجاست ؟ چرا تا حالا حرفی ازش نبود ؟!

 

 


 

 

 

 


» نظر