سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ادامه تحصیل در خارج از کشور (قسمت هشتم)ا

بخش سوم بررسی کشورهای هدف به منظور ادامه تحصیل:
قسمت پنجم : هنگ کنگ

کجا ؟ چی ؟ !!!

میدونم الان نصف خواننده ها جا خوردن ، شاید نصف دیگه هم اصلا ادامه مطلب رو نخونن ! اما باور کنین که این کشور ارزشش رو داشت که اونو تو پست پنجمم بیارم !

هنگ کنگ کشوری کوچک در شرق چینه ، ولی چرا باید برای ادامه تحصیل انتخاب بشه ؟

هنگ کنگ با مساحتی بیشتر از تهران ( در حدود 1100 کیلومتر مربع ) جمعیتی در حدود 7 میلیون نفر رو در خودش جا داده و از این جهت 4 امین کشور دنیاست که اینقدر تعداد انسان در واحد سطحش بالاست !

تولید ناخالص ملی این کشور در حدود 1/3 ایران هست حال آنکه جمعیت این کشور از تهران هم کمتره ! لذا تولید ناخالص ملی اش برای هریک از شهروندانش در سال در حدود 45 هزار دلار هست حال آنکه در ایران این رقم به زحمت از 11 هزار دلار تجاوز میکند.

هنگ کنگ با پشتوانه ایالات متحده قدرت گرفته و رفته رفته به قطب اقتصادی غیرقابل انکار شرق آسیا بدل شده. این کشور هفتمین ( 7 امین ) بازار بورس بزرگ دنیا رو داره حال آنکه از نظر مساحت 179 امین کشور دنیا ، از نظر جمعیت 100 امین کشور دنیا است !

واحد پول این کشور دلار هنگ کنگ هست که با نرخ برابری قابل توجه 1 به 8 با دلار آمریکا معاوضه می شود !

هنگ کنگ محل کار تجار بزرگ هست ، مدیران بزرگ ، مشاوران مالی قدرتمند در این کشور کوچک برای زنده ماندن چاره جز ارائه بهترین ها رو ندارن ، لذا این کشور از نظر مالی / مدیریتی بسیار رشد کرده و پیشرفته هست.

هنگ کنگ به علت رشد سریع و آنی که داشته و همینطور سرازیر شدن سرمایه ها کلان به اون توانسته از نظر اقتصادی رشد کنه ولی از نظر امنیتی هنوز به سطح و کیفیت مطلوب نرسیده و همچنان به عنوان یکی از کشورهایی که برای قاچاقچیان مطلوبه ، معروف و شهره هست !

به شخصه هنگ کنگ یکی از اون محل هایی هست که خیلی دوست داشتم تو اون درس بخونم چون ارتباط دانشگاه و صنعت اگه لحظه ای قطع بشه ، مرگ این کشور حتمی هست ! حتی تحصیلات در این کشور برای کار پیدا کردن در آمریکا ( تنها حامی قدرتمند هنگ کنگ ) بسیار مهمه. ( قابل توجه دوستانی که میخوان در کشور دیگه ای کار کنن )

از نظر دانشگاهی هنگ کنگ 7 تا دانشگاه با رتبه ای زیر 1000 داره - که عدد بسیار فوق العاده است !

و یک دانشگاه با رتبه 78 داره !!!! یادتون نره که استرالیا با اون جمعیت و مساحت هم، تنها 1 دانشگاه با رتبه 2 رقمی داشت ! این نشان از یک مسئله داره ، اونم اینه که این کشور به شدت رو به رشد هست و مطمئنا در آینده بیشتر از اکنون مشهور و پرطرفدار خواهد شد.

لیست دانشگاه ها :

78 University of Hong Kong

112 Chinese University of Hong Kong

256 Hong Kong University of Science & Technology

336 City University of Hong Kong

357 Hong Kong Polytechnic University

503 Hong Kong Baptist University

806 Hong Kong Institute of Education

1. دانشگاه هنگ کنگ :

نمره جی مت میخواد ( مینیمم نداده ) - نمره تافل حداقل 80 اینترنتی / 550 کاغذی - 3 سال سابقه کار -هزینه 45 هزار دلار

 

2. دانشگاه چینی هنگ کنگ :

هزینه 48 هزار دلار - نمره جی مت میخواد - نمره زبان هم نوشتن خوب باشه !!!! سابقه کار هم نمیخواد

 

3. دانشگاه علوم و تکنولژی هنگ کنگ :

حداقل 1 سال سابقه کار - جی مت میخواد - نمره زبان 550 کاغذی - هزینه هم 50 هزار دلار

 

پیروز و شاد باشین


» نظر