سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اطلاعاتی در مورد دانشگاه ها و ظرفیت ها قسمت 2

اطلاعات کلی و جامع :
مدیریت اجرایی یا EMBA  دوره ای 2 ساله است که شامل 28 تا 32 واحد میشه البته این تعداد بستگی به علاقه دانشجو و امکانات دانشگاه گاهی اوقات تا 36 واحد اجباری هم میتونه زیاد بشه ولی کمتر از 28 واحد دیگه غیر ممکنه !!! بهترین چارت درسی که دیدم به قرار زیره‏ :

http://ie.iust.ac.ir/page.php?slct_pg_id=177&sid=1&slc_lang=fa

این برنامه درسی مخصوص دانشگاه علم و صنعت هست که به نظر خیلی کامل و جالب میاد.

معرفی دانشگاه ها :

دانشگاه تهران :
ظرفیت 6 نفر روزانه و 6 نفر شبانه ( 3 نفر سهمیه خاص و 9 نفر عادی )

دانشگاه تهران چندین پردیس نزدیک تهران داره که سعی داره هر کدوم رو مخصوص تعداد مشخصی از رشته ها بکنه مثلا کشاورزی و منابع طبیعی رو به پردیس کرج و ورامین انتقال داده ، مدیریت اجرایی رو هم تو پردیس قم برگزار میکنه ، همون اشکالی که در مورد MBA  این دانشگاه مطرح شد در مورد EMBA اون هم تا حدی صادقه ، چون با توجه به فاصله ای که از تهران داره اساتید خوب علاقه چندانی به تدریس در اونجا رو ندارن.
هزینه دوره شبانه اش بسته به تعداد واحد های اختیاری و پیش نیازی داره که شما اخذ میکنین اما حداقل 4 و حداکثر 5 میلیون میشه.
اگه یکم زرنگ باشین و درس ها رو طوری انتخاب کنین که تو 1 روز بسته بشه امکان کار خیلی زیاده و حتی توصیه هم میشه چون دوره اجرایی به فشردگی ام.بی.ای نیست و به نوعی فرض بر اینه که شما با الفباء مدیریت آشنا هستین لذا اون انرژی زیاد رو نمیگیره تا از صفر شخص شروع کنه به یاد گرفتن ،‏حتی اگر هم به نوعی میخواین از صفر شروع کنین باز تعداد واحد ها خیلی کمتر از ام.بی.ای هست و امکان کار رو به هیچ عنوان نمیگیره.
مکان دانشکده ( قم ، حدودا 130 کیلومتر از تهران فاصله داره )

دانشگاه علم و صنعت :
ظرفیت 12 نفر روزانه ( 3 نفر سهمیه خاص و 9 نفر عادی )

دانشکده صنایع متولی اجرای این دوره هست ، کلا دید دانش آموخته به نوعی تلفیقی از صنایع و مدیریته ، چون مدرسین و اساتید همگی از دانش آموخته های صنایع - صنایع ،‏ صنایع - مدیریت سیستم و بهره وری ، صنایع - سیستم های اقتصادی و اجتماعی هستن.
البته علم و صنعت هنوز تو این رشته اعتبار لازم رو کسب نکرده و هنوز بازار کار علاقه به جذب اونها زیاد نداره ، به طوری که تا مدت ها بعضی از فارغ التحصیلان کار مناسب با درآمد دلخواه را پیدا نمیکنند.
برخلاف همه دانشگاه ها ، علم و صنعت همکاری بسیار خوبی با دانشجو ها داره تا کمترین زمان ممکن رو تو دانشگاه باشن و هر چه زودتر برن خونه هاشون ! تنوع برنامه درسی هر ترم هم از ویژگی های این دانشگاه هست که تا حدی دست شما رو در انتخاب باز میزاره.
مکان دانشکده ( میدان رسالت ، خیابان علم و صنعت )

دانشگاه علامه طباطبائی :
ظرفیت 5 نفر روزانه و 5 نفر شبانه ( 2 نفر سهمیه خاص و 8 نفر عادی )

علامه طباطبایی مهمترین و پر طرفدار ترین دانشگاه تو دوره لیسانس برای دروسی مثل مدیریت ،‏حسابداری و اقتصاد هست ، همین محبوبیت هم به شکل نسبی باز در دوره فوق وجود داره ، شهرت این دانشگاه در ضمینه این گونه رشته ها دانش آموخته ها رو با بازاری تشنه و مشتاق برای جذبشون مواجه کرده ، من تعدادی از اساتید حسابداری این دانشگاه رو میشناسم که اساتیدی فوق العاده و مشاورینی متبحر هستن نه تنها درس بلکه تو کار هم بسیار جایگاه عالی دارن.
هزینه دوره شبانه هم تفاوت زیادی با دانشگاه تهران نداره و بین 4 تا 5 میلیون تغییر میکنه.
مکان دانشکده ( اگه اشتباه نکنم خیابان عباس آباد )

سازمان مدیریت صنعتی :
ظرفیت 15 نفر روزانه ای که باید پول بدن ! ( 3 نفر سهمیه خاص و 9 نفر عادی )

بهترین جایی که تو ایران میشه مدیریت یاد گرفت نه شریفه نه علامه طباطبایی ، فقط فقط فقط همین سازمان مدیریت صنعتی هست ، جو عالی ، اطلاعات به روز ، دانشجو های بسیار سطح بالا ( جایگاه کاری )‏ و ....
اولین دانشکده یا آموزشگاهی که تو ایران مدیریت به معنی اجرایی رو آموزش داد و تو این کار بسیار موفق هست ، تا وقتی طرح آ.ت.ت بود سازمان به راحتی به هر کسی که رتبه 1 رقمی داشت که اجازه ورود نمیداد ! کلا جایی است برای کسانی که چند سالی در سطوح مختلف، مدیریت کردن و تجربه زیادی دارن و میخوان این تجربه رو با دانش  تلفیق کنن ، حاضرن تجربه هاشون رو منتقل کنن و کلاس و مجموعه ای پویا بسازن ، بر خلاف دانشگاه هایی مثل تهران ،‏ شریف و... که شما شنونده ای و استاد سخنران ، یه مشت بچه تازه از لیسانس در اومده مثل خودم وجود داره ، تو سازمان مدیریت گاهی اوقات استاد شنوده است و دانشجو به او تجربه خود را منتقل میکند ، کسانی که قبول میشن از امکان کار عالی برخوردارن چون دوستان و همکلاسی هایی دستچین شده از سطوح عالی علمی و کاری دارن و این ، امکان کار یابی رو خیلی راحت تر میکنه ، از خوبی های این سازمان هر چی بگم کم گفتم چون خودم بسیار شیفته جو این دانشکده هستم...
امکان کار همزمان 100% وجود داره ،‏هزینه دوره یکم بیشتره و 5 تا 5.5 میلیون تومان میشه...
مکان دانشکده ( خیابان ولیعصر بالاتر از پارک ملت )

دانشگاه یزد :
ظرفیت 3 نفر روزانه و 3 نفر شبانه ( 1 نفر سهمیه خاص و 5 نفر عادی )

گرایش مدیریت تولید و عملیات داره ! من نمیدونم چی میشه یهو وسط این همه شهر یزد این رشته رو میزاره ! باز اگه مثل شاهرود با امیرکبیر همکاری میکرد عجیب نبود ولی جالبه که یکه و تنها این دوره رو برگزار میکنه ! اصلا نمیدونم چه جور جاییه ! آیا اصلا ارزش وقت و انرژی و پول رو داره یا نه ،‏ ولی زیاد نمیشه بهش اعتماد کرد !
جالبه تنها دانشگاهی هم هست که گرایش داره !!!
مکان دانشکده ( قاعدتا یزد !‏‏ )

دانشگاه های پیام نور :
ظرفیت 5 تا 20 نفر !

واحد های بابل ، قشم ، تهران ، ساری ، ساوه ! چی بگم ؟! خوبه !
برای کسانی که میخوان حتما ارشد بشن یا ارشد اجرایی حتما بشن خیلی خوبه ولی برای من که خیلی کم از مدیریت میدونم اصلا مناسب نیست ، کسانی که اصلا وقت ندارن و با گذراندن این دوره ارتقاء شغلی قالب توجهی پیدا میکنن بهش فکر کنن یا کسانی که سرباز میشن و به هر قیمتی میخوان از سربازی فرار کنن !

دانشگاه آزاد :
ظرفیت 18 نفر

واحد علوم تحقیقات این رشته رو ارائه میکنه و با توجه به اعتباری که تو این چند سال کسب کرده نباید دوره بدی باشه ، البته دوستی که مهندسی مواد خونده بود به من گفت که دوره فوق العاده ای براش بوده و خیلی راضیه ، حداقل 6 واحد پیش نیاز به همه میدن تا سطح سواد همه تا حدی یک دست بشه ، اساتید زیادی رو مدعو میارن تا اسم دانشگاه خراب نشه ، هزینه دوره حدود 4 تا 4.5 میلیون تومان میشه و امکان کار فراهم هست فقط یکم رفت و آمد سخته چون دانشگاه نوک قله کوه واقع شده !!

==========================
در آخر چند تا رتبه دارم که هرکسی کچا قبول شده البته خیلی کمه ، ولی جدا فراهم کردن همین اطلاعات هم خیلی سخت بود برام :
رتبه 9 علم و صنعت روزانه
رتبه 11 تهران روزانه
رتبه 22 سازمان مدیریت صنعتی
رتبه 28 تهران شبانه
رتبه 41 سازمان مدیریت صنعتی

 


» نظر