سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اطلاعاتی در مورد دانشگاه ها و ظرفیت ها

دانشگاه های ارائه دهنده دوره فوق لیسانس MBA در کشور زیاد نیستن ، اطلاعاتی در مورد هر کدام که به مرور زمان از تابستان سال گذشته جمع کردم رو در زیر مینویسم به امید اینکه کمکی و راهنمایی برای دوستان باشه.

دانشگاه شریف :
ظرفیت 50 نفر روزانه و 50 نفر شبانه ( 80 نفر سهمیه عادی و 20 نفر سهمیه های خاص‏ ) **

شریف اولین دانشگاهی است دوره مدیریت اجرایی - MBA رو در کشور اجرا کرد و با توجه به اسم و رسمی که این دانشگاه داره سعی در ارائه هرچه بهتر این دوره داره. دانشگاه شریف خیلی وقت هست که اعلام کرده این رشته در 11 گرایش در این دانشگاه تدریس میشود ولی تا کنون دروس فقط 2 گرایش آن ارائه شده است:

1- سیستم های اطلاعاتی مدیران
2- عمومی

در  2 -3 سال اخیر هیچ وقت مشخص نشد که 50 نفر شبانه بالاخره با کنکور سراسری انتخاب میشوند یا دانشگاه ، خود برای این ظرفیت دانشجو انتخاب میکند ! 2 بار دانشگاه کنکور هایی به اسم کنکور نوبت دوم گرفت که با بی نظمی و اعتراض های گسترده همراه بود احتمال داده میشود که سازمان سنجش و دانشگاه شریف بر سر این 50 نفر اختلاف نظرهایی دارن و شنیده ام که امسال شریف 50 نفر شبانه را از طریق کنکور سراسری ثبت نام میکند. البته دوستانی که شبانه قبول شوند ترم آنها از بهمن ماه شروع میشود.
اگر شریف مثل 2 سال پیش هزینه دوره شبانه را بی هیچ تغییری اعلام کند باید انتظار رقم 9 میلیون تومان را داشته باشیم ،‏اگر تغییر نکند !
که معمولا این هزینه را یکجا و در موقع ثبت نام و طی چند چک برای ترم های 2 و 3 و 4 میگیرند !!! ( که شما یه وقت فرار نکنین !‏)

دانشگاه شریف امکان کار کردن همزمان با درس رو از شما 100% میگیره ، برنامه این ترم دانشگاه رو که من دیدم خیلی وحشتناک واحد ها رو در هفته پخش کرده ، مثلا شنبه 10 - 12 و یکشنبه 14-16 و سه شنبه 8 -10 !!!! 
منابع  معرفی شده اکثرا انگلیسی هستن و پروژه های زیادی در طول دوره ارائه میشود تا دانشجو با فضای رقابتی بازار آشنا شود.
محل دانشکده ( ایستگاه مترو دانشگاه شریف )

دانشگاه تهران :
ظرفیت 8 نفر روزانه و 4 نفر شبانه ( 3 نفر سهمیه خاص  و 9 نفر سهمیه عادی )

دانشگاه تهران تازه کارترین دانشگاه تو مدیریت  MBA هست ، به شکلی که انتقادهای زیادی نسبت به نحوه ارائه دروس ، به روز بودن اساتید و ... در موردش وجود دارد.
نام معتبر این دانشگاه اون رو در لیست انتخاب تمام داوطلبان در جایگاه دوم قرار داده حال آنکه شاید مستحق همچین جایگاهی نباشد.
دانشگاه سعی در بهبود دوره داره و سعی در جذب اساتیدی به روز تر و بهتر ، مثلا آقای آرمان اشراقی برای درس بازاریابی با این دانشگاه همکاری میکنه تا شاید سطح نامطلوب کنونی تغییر کند.
تا اونجایی که من متوجه شدم این دانشگاه فقط گرایش عمومی رو ارائه میده.
دوره شبانه دانشگاه تهران هزینه ای معادل 6 تا 7 میلیون تومان داره و مجددا امکان کار رو مثل دانشگاه شریف میگیره.
محل دانشکده ( زیر پل گیشا )

دانشگاه مالک اشتر :
ظرفیت 10 نفر روزانه و 5 نفر شبانه ( 3 نفر سهمیه خاص و 12 نفر سهمیه عادی )

این دانشگاه وابسته به ارگانی نظامی است (‏اگه اشتباه نکنم صنایع دفاع ).
یکی از دوستان که در اونجا درس میخونه خیلی خیلی از دوره راضی بود و میگفت بر خلاف انتظار همه سختگیری های مذهبی و یا کاری وجود نداره.
در مورد کار هم خود ارگان مربوطه ( ‏اگه اشتباه نکنم صنایع دفاع ) علاقه زیادی به استخدام دانش آموخته های خودش داره ، 3 استاد این دانشگاه به شکل پاره وقت به صورت استاد مدعو در دانشگاه شریف تدریس میکنن. البته به علت بی علاقگی اکثر کنکوری ها نسبت به این دانشگاه معمولا کسانی در این دانشگاه قبول میشن که سابقه کار داشتن و فقط هدفشون قبولی تو این رشته بوده به شکلی که 13 نفر از 15 نفر سال قبل با حداقل 3 سال سابقه کار اومدن.
1 نفر از دانشگاه آزاد تهران و 14 نفر از دانشگاه های سراسری تهران بودن.
گرایش های زیر درس داده میشود :
1- استراتژیک
2- مالی
هزینه دوره شبانه 6.5 میلیون تومان.
محل دانشکده ( دقیق نمیدونم ، یعنی یادم رفت بپرسم اما میدونم شرق تهرانه‏ )

دانشگاه علوم فنون مازندران : ( غیر انتفاعی )
ظرفیت 25 نفر

یواش یواش داره این دانشگاه معروف میشه ،‏با همکاری اساتید کره ای و هندی که تعدادی از دروس این رشته رو به انگلیسی تدریس میکنن جو مثبت و مطلوبی رو بر دانشگاه حاکم کرده. قدرت دانشجو ها مهمترین فاکتور محسوب میشه به شکلی که استادی رو که زیاد مطلوب نبود تغییر دادن و یا بعضی کلاس ها رو در تهران تشکیل بدن. دانشگاه فقط در روز های 5شنبه و جمعه کلاس ها رو برگزار میکنه لذا امکان کار همزمان با درس وجود داره.
هزینه دوره 5.7 میلیون تومان شده که پیشاپیش طی 4-5 تا چک موقع ثبت نام گرفته میشه !
شاید بدترین هزینه ،‏هزینه محل سکونت باشه ، چون برای 1 شب باید اجاره کل هفته رو پرداخت کرد. ( چه خوابگاه و چه اجاره خانه )
محل دانشکده ( فکر کنم بابل‏ )

دانشگاه صنعتی شاهرود :
ظرفیت 6 نفر روزانه و 4 نفر شبانه

گرایش های استراتژی و مدیریت سازمان رو ارائه میکنن. هزینه دوره 6 میلیون تومان میشه به جز اقامت و گفته میشه با دانشگاه امیرکبیر همکاری میکنن و اساتید از اون دانشگاه میارن.
من زیاد تعریف ازش نشنیدم و متاسفانه آشنایی هم ندارم تا اطلاعات دقیق تری در اینجا بنویسم.

دانشگاه کیش : ( غیرانتفاعی )
ظرفیت 15 نفر

گرایش بازاریابی بین المللی.
فقط اینو میدونم که سال پیش تو اعلام ظرفیت مجدد برای ثبت نام ،‏اسم این دانشگاه با ظرفیت خالی 15 نفر وجود داشت !!!!! !!!!!!
هزینه دوره 5 میلیون تومان ،‏خوابگاه هم نداره !!!!

 

** شرط استفاده از سهمیه کسب 80% نمره تراز آخرین فرد قبول (سهمیه عادی ) در همان دانشگاه است.

 

================================================================================
شاید بد نباشه که اولین و آخرین رتبه های قبولی تو هر دانشگاه رو هم اینجا بنویسم تا ببینیم سطح رتبه های قبولی چجوریه :

شریف : رتبه 1 تا 96 ( طرح آ.ت.ت)
تهران :‏ رتبه 45 تا 67
مالک اشتر : رتبه 74 تا 119
شاهرود : رتبه 64 تا 199
مازندران : رتبه ‏ 68 تا 255


» نظر