سفارش تبلیغ
صبا ویژن

توصیه های کنکور 89

اینم توصیه هایی قبل از آزمون که پارسال هم برای بچه ها گذاشتم:

خوب بعد از چند ماه زحمت و تلاش و بی خوابی وقتش رسیده که همه اندوخته ها رو ظرف مدت 270 دقیقه در قالب 170 سوال روی پاسخ نامه پیاده کنیم،به نظر من یکم بی انصافیه ولی خوب این شرایط رو همه دارن. پارسال برای خود من یکی از مهمترین آزمون های زندگیم بود چون یه تعداد فاکتور مهم در زندگی شخصیم به این کنکور بستگی داشت و فقط یکیش رسیدن یه رشته محبوبم بود،
شاید برای همه همینطور باشه، بی خیال...
اما توصیه های من که فقط حاصل تجربه خودمه و در حد چند پیشنهاد دوستانه ست:
. الان دیگه وقت یاد گرفتن موضوع جدید یا حفظ کردن فرمول جدید نیست، هرچقدر هم که مهم باشه دیگه الان وقتش گذشته و ایجاد اختلال می کنه.
. طبق گفته کارشناسان این امر از 24 ساعت مانده به کنکور درس خوندن رو متوقف کنید و به ذهنتون کاملا استراحت بدین و از هرگونه کاری که ذهنتون رو خسته یا درگیر می کنه خودداری کنید. چراکه مطالب به حافظه کوتاه مدت انتقال داده می شه و در مطالب اندوخته شده قبلی ایجاد اختلال می کنه.
. الان وقت زدن تست های سال قبله، البته بهتره که مثلا صبح زود پاشید و مشابه شرایط کنکور تست بزنید.
. صبح روز قبل کنکور هم سعی کنید زودتر از خواب بیدار شید و در طول روز یه کاری کنید که هم ذهنتون باز شه و هم یکم خسته بشین مثلا ورزش در طبیعت یا پیاده روی!! غذاهای سبک و مغذی بخورید و قبل از خواب حتما دوش آب گرم بگیرید و به نحوی زمان رو تنظیم کنید که حداقل 8 ساعت بخوابید.
. الان کارتتون رو که گرفتین و همه اخبار رو هم دارید (ان شاءا... حوزه تون رو هم که شناسایی کردین) و فکر نمی کنم خبری بوده باشه که لازمه قبل آزمون بدونین،این رو برای این می گم که بعد از خوندن این مطالب به این بلاگ و سایر سایت های مشابه سر نزنید چون فکر نمی کنم نتیجه مثبتی داشته باشه،  ولی بعد از کنکور حتما به بلاگ سر بزنین و نظرتون رو بذارین.
. خدای نکرده امیدوارم با دیدن رقبا دلسرد از کنکور نشده باشین چون معمولا جو خالی بندی برای هم مرسومه!!فقط به خودتون و تمرکزی که باید داشته باشین فکر کنید و نه به مثلا رتبه کنکور آزمایشیتون یا درصد ریاضی دوستتون یا به ظرفیت ها و اینجور حواشی، هیچکسی جز خود شما سرنوشتتون رو رقم نخواهد زد! اینم بدونین که معمولا 70-80% شرکت کننده ها سیاهی لشکرند!! پس با غرور سر میزتون بشینید!
.  صبح کنکور حتما صبحانه خوب و مغذی بخورید و تونستین سر جلسه با خودتون شکلات و توت خشکه و از اینجور چیزا ببرید (که مامان ها بهتر می دونن!!)
. سر جلسه بهتره به ترتیب سوال ها یا درس ها رو جواب بدین چون با تدبیر چیده شده و در زدن تست ها حتما از تکنیک ضربدر- منفی استفاده کنید. اگر سوال ها سخت بود برای همه همینطوره پس جایی برای نگرانی نیست.
. هر یک ساعت چند ثانیه چشماتون رو ببندید و چند نفس عمیق بکشید و به قبولی فکر کنید.
. به نظر من کنکور 50% دقته، از یاد نبرید گزینه های نادرست بر اساس همین بی دقتی ها طرح می شه! در تست های محاسباتی اگر جواب رو گزینه 1 بدست آوردین حتما بقیه گزینه ها رو هم چک کنید.

مورد دیگری به ذهنم نمی رسه ،در پایان امیدوارم این بلاگ براتون هرچند مختصر، مفید واقع شده باشه و بعد از ان شاءا... قبولی از ما به نیکی یاد کنید!

امیدوارم هرکسی به اندازه زحمتی که کشیده نتیجه بگیره و راضی از سر جلسه بلند شه
و اینکه 89 دو رقم اول شماره دانشجوئیتون بشه!
 بعد از کنکور منتظر نظرات شمام
با توکل به خدا موفق باشید...

مجیدرضا خاکی


» نظر