سفارش تبلیغ
صبا ویژن

یک تحلیل

بالاخره پس از تغییرات فراوان کنکور رشته مدیریت اجرایی برگزار گردید. هر چند سطح کلی سوالات همه کنکورها (طبق اطلاعاتی که من از برخی دوستان گرفتم) سخت تر شده بود اما تغییرات منتظره و غیر منتظره ای در آزمون امسال این رشته رخ داده است. درستی یا نادرستی این کار رو نمیشه بطور دقیق پیش بینی کرد اما بهر حال چیزی که مشخصه اینه که با کنکور تستی اونم در زمان محدود نمیشه گزینش صحیحی انجام داد. البته شاید ورودیهایی که بر اساس کنکور به دانشگاه راه پیدا می کنن خیلی هم با سیستم آموزشی ما بیگانه نباشند اما اگر می خواهیم واقعا جامعه ای دانش محور داشته باشیم که توسط متخصصان و مدیران آگاه و عالم اداره بشه خیلی چیزها باید تغییر کنه...بهرحال بهتره بحث رو پراکنده نکنم و در مورد موضوع اصلی صحبت بشه.

کنکور امسال از نظر نوع سوالات دو تغییر داشت: یکی تغییر در سرفصل سوالات و یکی تغییر در ترکیب دشواری سوالها.

اولی مربوط به جی مت و زبان و تا حدودی ریاضی هم می شد و مورد دوم مربوط به ریاضی بود. جی مت امسال بر خلاف سالهای گذشته پنج قسمت داشت که سخت ترین اون بیشترین سوال رو داشت یعنی قسمت ساختار گرامری. البته این قسمت به آزمون فارسی شباهت داشت. سوالهای حل مسئله هم که بعضا عجیب و غریب بود. حتی در یک سوال ضرب دو عدد خواسته شده بود!

در درس ریاضی هم سوالها دو دسته بودند یک دسته سوالهای آسان و متوسط و یک دسته سوالات سخت تر. ادغام این سوالات با هم باعث می شد که مقداری تمرکز رو کاهش بده. در صورتیکه مثلا در سال گذشته کلیه سوالات نسبتا سخت و سخت بودند.

درس زبان هم که نیاز به توضیح نیست. 100 سوال واقعا خسته کننده اونم بعد از سه ساعت سر و کله زدن با جی مت و ریاضی. برخی سوالها انگار فقط برای رفع تکلیف طراح سوال ارائه شده بودند.

بهر حال،‏ تغییرات برای همه یکسان بوده هر چند به نظر من به نفع اونهایی که از پس ریاضی خوب برامودند میشه. امیدوارم کلیه دوستان نتیجه دلخواه خود را بگیرند.


» نظر