سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نهایی شدن ظرفیت 88

مدیرکل دفتر گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به نهایی شدن ظرفیت دوره‌کارشناسی ارشد دانشگاهها در سال 88 و با بیان اینکه با ایجاد روش جدید آموزش محور در مقطع کارشناسی ارشد 3 هزار ظرفیت جدید در دوره تحصیلات تکمیلی دانشگاهها ایجاد شد، گفت: امسال با افزایش 20 درصدی ظرفیت پذیرش نسبت به سال گذشته، در مجموع 75 هزار نفر در مقطع کارشناسی ارشد وارد دانشگاهها می‌شوند.
دکتر برزویی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه ظرفیت‌های دقیق پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد در سال 88 مشخص شد، اظهار کرد:‌ بر این اساس از طریق آزمون کارشناسی ارشد 88 بیش از 50 هزار نفر پذیرفته خواهند شد، به عبارت دیگر40 هزار نفر در روش معمول آموزش و پژوهش محور، 7 هزار نفر از طریق آیین‌نامه استعدادهای درخشان و 3 هزار نفر در روش جدید آموزش محور دوره کارشناسی ارشد در دانشگاههای کشور پذیرفته خواهند شد.
پذیرش 25 هزار دانشجوی ارشد در دانشگاه آزاد
وی با بیان اینکه 25 هزار نفر نیز از طریق آزمون دانشگاه آزاد در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه‌ها پذیرفته خواهند شد، اظهار کرد: بر این اساس در سال 88 تقریبا 75 هزار نفر در مقطع کارشناسی ارشد وارد دانشگاه‌های کشور می‌شوند.
پذیرش 3 هزار دانشجوی آموزش محور در 12 دانشگاه کشور
وی با بیان اینکه ظرفیت ایجاد شده در روش آموزش محور مازاد بر ظرفیتهای فعلی دانشگاههاست، اظهار کرد: دانشگاه‌ها با پذیرش دانشجو در این روش به هیچ عنوان ظرفیت‌های قبلی خود را کاهش نخواهند داد.
دکتر برزویی با بیان اینکه روش آموزش محور امسال در 12 دانشگاه برتر کشور اجرا خواهد شد، اظهار کرد: در ابتدا تعدادی از دانشگاه برتر برای اجرای این روش انتخاب شدند ولی از آنجا که برخی دانشگاه‌ها با محدودیت ظرفیت روبرو بوده و از پیش ظرفیت‌های خود را تکمیل کرده بودند نتوانستند در روش آموزش محور پذیرش دانشجو داشته باشند، با این حال این دانشگاه‌ها از سال آینده نسبت به پذیرش دانشجو در روش آموزش محور اقدام خواهند کرد.
اسامی دانشگاههای مجری روش آموزش محور
وی با اشاره به دانشگاه‌های مجری روش آموزش محور در سال جاری اظهار کرد: دانشگاه‌های صنعتی شریف، صنعتی امیرکبیر، صنعتی اصفهان، اصفهان، تبریز، تربیت معلم تهران، شیراز، خواجه نصیر، علامه، یزد، ارومیه و سیستان و بلوچستان از دانشگاه های مجری این روش می باشند.
قابلیت اجرای روش آموزش محور در کلیه رشته‌ها
دکتر برزویی در خاتمه با بیان اینکه روش آموزش محور در همه رشته‌های فنی و علوم انسانی قابل اجراست، اظهار کرد: ظرفیت‌های آموزش محور در دوره‌های روزانه و شبانه اعمال خواهد شد.

گفتنی است پیش از این زمان اعلام نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد دانشگاهها از سوی مسوولان سازمان سنجش هفته اول خرداد ماه اعلام شده بود.
http://isna.ir/ISNA/NewsView.aspx?ID=News-1322027&Lang=P


» نظر