سفارش تبلیغ
صبا ویژن

افزایش 40 درصدی ظرفیت 88

ثبت‌نام آزمون کارشناسی ارشد 88 دانشگاه آزاد از 26 دی تا 7 بهمن؛
http://isna.ir/ISNA/NewsView.aspx?ID=News-1261368&Lang=P

                                     ====================
با اعلام افزایش 40 درصدی ظرفیت آزمون کارشناسی ارشد 88؛
معاون آموزشی وزارت علوم درگفت‌و‌گوباایسنا: طرح جدید پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد امسال اجرا می‌شود؛
معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه طرح پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد به سه شیوه آموزشی، پژوهشی و آموزشی و پژوهشی برای آزمون کارشناسی ارشد سال 88 اجرایی می‌شود، گفت: با اجرای این طرح ظرفیت پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد با حفظ کیفیت تا حداقل 40 درصد افزایش می‌یابد.
دکتر صاحب قدم لطفی در گفت‌وگو با خبرنگار صنفی آموزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: این طرح با کمک دانشگاه‌ها طراحی و تهیه شده است و بر اساس قانون برنامه چهارم توسعه ما ملزم هستیم که آن را اجرایی کنیم.
معاون آموزشی وزارت علوم با تاکید بر اینکه افزایش ظرفیت پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد با حفظ کیفیت انجام می‌گیرد، گفت: با اجرای این طرح شیوه اجرای پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد تنوع پیدا می‌کند.
گفتنی است پیش از این دکتر برزویی مدیرکل دفتر گسترش وزارت علوم درباره افزایش ظرفیت‌ها در مقطع کارشناسی ارشد به ایسنا، اظهار کرده بود که در صورتی که امسال بتوان طرح پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد با سه روش را عملیاتی کرد، ظرفیت‌های پذیرش کارشناسی ارشد 5/1 تا 2 برابر افزایش خواهد داشت.
به گفته دکتر برزویی بر اساس این طرح دانشجویان کارشناسی ارشد به سه شیوه آموزشی، پژوهشی و آموزشی پژوهشی پذیرش می‌شوند که این طرح در حال آماده سازی است و اگر ضوابط و آیین نامه‌های مربوط به آن آماده و اجرایی شود افزایش ظرفیت بسیار زیادی در مقاطع کارشناسی ارشد خواهیم داشت.
براین اساس، آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه‌ها در سال 88 در روزهای 23 و 24 و 25 و 26 بهمن 87 برگزار می‌شود.
http://isna.ir/ISNA/NewsView.aspx?ID=News-1257999&Lang=P


» نظر