سفارش تبلیغ
صبا ویژن

برنده‌ی نوبل اقتصاد سال 2005 به شریف می‌آید

پروفسور شلینگ برنده‌ی نوبل اقتصاد سال 2005 به شریف می‌آید. سوم دی ماه زمان حضور این دانشمند در دانشگاه شریف اعلام شده است.او در این روز در دانشگاه صنعتی شریف برای اساتید و دانش‌جویان سخنرانی خواهد کرد.
به دعوت دانشگاه صنعتی شریف، پروفسور توماس شلینگ که نوبل اقتصاد را به خاطر "بسط و توسعه‌ی درک تقابل‌ها و همکاری‌ها از طریق تحلیل‌های نظریه‌ی بازی‌ها" دریافت نموده است، 22 دسامبر برابر با اول دی ماه سال جاری به ایران می آید.
شلینگ کیست؟
پروفسور توماس شلینگ استاد دانشکده‌ی علوم سیاسی دانشگاه‌های مریلند، جان اف کندی و هاروارد است. وی در سال 1991 به عنوان رییس مجمع اقتصاد آمریکا انتخاب شد و در حال حاضر نیز عضو برجسته‌ی این مجمع است. ایشان همچنین موفق به دریافت جایزه‌ی عالی فرانک سیدمن در رشته‌ی اقتصاد سیاسی و نیز جایزه‌ی فرهنگستان ملی علوم آمریکا شده است. از دیگر سوابق کاری ایشان می توان به اشتغال در اداره‌‌ی کل فعالیت های اقتصادی اروپا، دانشگاه Yale ، موسسه‌ی Rand و مرکز امور بین الملل دانشگاه هاروارد اشاره داشت. هم اکنون پروفسور شلینگ به عنوان عضو برجسته‌ی انجمن ها‌ی ملی و بین المللی از جمله فرهنگستان ملی علوم آمریکا فعالیت می نماید.
پروفسور شلینگ کتاب‌های متعددی در زمینه‌ی سیاست‌های محیط زیست و انرژی، تغییرات اقلیمی، کمک‌های خارجی، تجارت بین المللی، نظریه تقابل و چانه‌زنی، تبعیض و یکپارچگی نژادی، سیاست‌های سلامت و بهداشت و موضوع اخلاق در سیاست‌های بخش عمومی به رشته‌ی تحریر درآورده است. سخنرانی ایشان در دانشگاه شریف تحت عنوان "مدیریت مشکلات گلخانه‌ای جهان" (Managing the World"s Greenhouse Problem) در تاریخ دوشنبه24 دسامبر 2007 برابر با سوم دی ماه 86 از ساعت 3 تا 5 بعد از ظهر در سالن جابربن حیان برگزار خواهد شد.

زندگینامه پروفسور رو میتونین از اینجا بخونین...
http://nobelprize.org/nobel_prizes/economics/laureates/2005/schelling-autobio.html

کاوه


» نظر