سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نحوه تاثیر معدل در کنکور کارشناسی ارشد 87 تصویب شد

رئیس سازمان سنجش از تصویب نحوه اعمال معدل دوره کارشناسی در آزمون کارشناسی ارشد سال 1387 خبر داد.
به گزارش خبرنگار مهر، دکتر عبدالرسول پورعباس صبح امروز در افتتاحیه نشست فوق العاده روسای دانشگاهها با بیان این خبر گفت : جزئیات این مصوبه قابل بیان نیست ولی بر طبق آن 20 درصد معدل کارشناسی با فرمولی مشخص تراز و معدل تراز شده اعمال خواهد شد.

رئیس سازمان سنجش گفت : فرمول جدید، توزیع جمعیتی مناسبتری نسبت به سالهای گذشته به ما ارائه دهد. این فرمول با نظر کارشناسان آمار نزدیک به یکسال است که بر روی آن کار شده و بر روی چهار آزمون گذشته نیز اعمال شده است و در مشاهده نتیجه مساعدی حاصل شده است.

وی در پاسخ به اعتراض برخی روسای دانشگاهها در خصوص افزایش بی رویه ظرفیت برخی رشته ها در برخی دانشگاهها گفت: در رشته های روزانه به جز 5 درصد مازاد ظرفیت شاهد و 7 تا 8 درصد اضافه ظرفیتی که به لحاظ شکست ظرفیتها و یا به دلیل نمره مساوی برخی داوطلبان اضافه می شود و این چند درصد که بر طبق قانون منجر به افزایش ظرفیت می شود، هیچ افزایش ظرفیتی ایجاد نشده است.

به گزارش مهر، رئیس سازمان سنجش با رد شایعه تاثیر نامطلوب اعمال معدل دوره کارشناسی در آزمون مقطع کارشناسی ارشد، گفت: اخبار و شایعات مبنی بر تاثیر نامطلوب معدل دوره کارشناسی در کنکور کارشناسی ارشد کذب است.

وی اضافه کرد : گفته شده است نحوه اعمال معدل در کنکور کارشناسی ارشد 87 حق داوطلبان قوی را برای پذیرش در دانشگاههای مطلوب ضایع خواهد کرد که این خبر، کذب محض است و با توجه به توزیع جمعیتی مناسبی در ارتباط با دانشگاههای صنعتی امیرکبیر و صنعتی شریف وجود دارد، این اخبار کذب است.

 

======

منظورشون رو خوب توضیح نمیدن ! یعنی چی تراز میشه !‏ با چی ؟!‏ با کی ؟!  توی هر رشته این تراز صورت میگیره یا کلا تراز میشه ؟!
دوستان اگه اطلاع دقیق تری دارین بگین...

کاوه


» نظر